Volkswagen poszerza gamę modeli ID. w Chinach: premiera progresywnego ID. UNYX z awatarem 3D
- Inteligentna awangarda: elektryczny SUV coupe ID. UNYX to pierwszy model nowej submarki Volkswagena o tej samej nazwie, przeznaczony wyłącznie na rynek chiński
- Awatar na pokładzie: progresywnie zaprojektowany ID. UNYX jest pierwszym Volkswagenem, który wszedł do produkcji seryjnej ze wspieranym przez sztuczną inteligencję i personalizowanym awatarem 3D w roli asystenta kierowcy
- Ekskluzywna struktura sprzedaży: ID. UNYX będzie oferowany w specjalnie zaprojektowanych salonach
- ID. UNYX jest pierwszym modelem, który powstał w nowym hubie Smart E-Mobility w Hefei
Dzięki strategii „In China, for China” Volkswagen jeszcze ściślej dostosuje swoją gamę produktów do potrzeb klientów z Państwa Środka. Dziś marka z Wolfsburga prezentuje pierwszy model nowej submarki Volkswagena ID. UNYX: to E-SUV coupe o tej samej nazwie, który wyróżnia się wyjątkowo progresywną stylistyką, inteligentnym interfejsem człowiek-maszyna (HMI) z konfigurowalnym awatarem 3D i zasięgiem ponad 600 kilometrów. ID. UNYX to najnowszy etap rozwoju inteligentnie połączonych pojazdów Volkswagena. ID. UNYX jest technicznie i wizualnie dostosowany do stylu życia młodych klientów w chińskich metropoliach. Koncepcja sprzedaży detalicznej submarki ID. UNYX opiera się na 40 ekskluzywnych salonów w 20 miastach. Potencjalni klienci mogą się zapoznać z pojazdem przy użyciu nowoczesnych technologii, takich jak wirtualna i rozszerzona rzeczywistość.
„Wraz z nowym ID. UNYX poszerzamy gamę naszych elektrycznych modeli ID. w Chinach o awangardowy produkt. Łączymy progresywny design ze zrównoważonym napędem elektrycznym i najnowocześniejszymi doświadczeniami użytkownika. Inteligentnie połączone samochody elektryczne, takie jak nowy ID. UNYX są kluczem do przyciągnięcia młodych grup docelowych i utrzymania obecnych klientów marki Volkswagen” – powiedział Stefan Mecha, zarządzający marką Volkswagen w Chinach.
Cztery kolejne modele ID. UNYX do 2026 roku: Gama modelowa nowej submarki Volkswagena ID. UNYX ma zostać uzupełniona o cztery kolejne pojazdy w ciągu najbliższych trzech lat, oprócz prezentowanego obecnie E-SUVa coupe. Będą to zarówno SUV-y, jak i sedany. Pojazdy submarki ID. UNYX są najważniejszym elementem planu Volkswagena dla Chin, który przewiduje wprowadzenie łącznie 34 nowych modeli do 2030 roku i ma na celu wzmocnienie pozycji Volkswagena jako wiodącej międzynarodowej marki na rynku chińskim.
Dzięki działającym od wielu lat spółkom joint venture SAIC Volkswagen i FAW-Volkswagen, a także nowemu hubowi Volkswagen Smart E-Mobility, gama produktów Volkswagena w Chinach, w tym program ID. UNYX, poszerzy się o 16 nowych elektrycznych modeli ID. UNYX, 12 nowych Volkswagenów z silnikami spalinowymi i sześć nowych modeli z napędem hybrydowym plug-in.
Opracowany w nowym centrum innowacji: ID. UNYX powstał w nowym centrum innowacji i rozwoju Volkswagena w Hefei we wschodnich Chinach. Hub pracuje wyłącznie nad najnowszą generacją inteligentnych pojazdów elektrycznych na rynek lokalny. ID. UNYX jest również produkowany w Hefei, w jednej z najbardziej zaawansowanych fabryk samochodów elektrycznych Grupy Volkswagen.
Awatar 3D: Innowacyjny interfejs HMI ID. UNYX zawiera interaktywny, oparty na sztucznej inteligencji awatar 3D, którego wygląd można dostosować w aplikacji i zsynchronizować z HMI pojazdu. Głos awatara można skonfigurować na podstawie ludzkiego głosu i może on towarzyszyć kierowcy, np. rozmawiając z nim.
Duży zasięg: Podstawowa wersja ID. UNYX jest napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 286 KM umieszczonym na tylnej osi. Źródłem zasilania jest akumulator o pojemności netto 77 kWh. Auto ma zasięg do 621 kilometrów (wg chińskiego standardu CLTC). Dostępna będzie również wersja z napędem na wszystkie koła z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 340 KM.
Awangardowy design: progresywny wygląd nadwozia. UNYX wygląda dynamicznie, a charakteru dodają mu m.in. złote logo VW na przedniej części i złoty nazwa pojazdu – ten kolor kojarzy się z wysoką jakością, niezawodnością i bezpieczeństwem. Z przodu w oczy rzucając się reflektory matrycowe LED z łączącą je poprzeczną listą LED. Patrząc z boku nie sposób nie zauważyć unoszącej się ku tyłowi linii bocznych okien. Tylna część w stylu coupe wyróżnia się trójwymiarową strukturą lamp LED, również połączonych listwą z podświetlanym logo Volkswagena. Diody w tylnych lampach tworzą efekt pływającego światła, który świetnie pasuje do progresywnego stylu nadwozia.