Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
10.06.2024
50 lat produkcji Golfa: fabryka Volkswagena w Wolfsburgu świętuje urodziny swojego bestsellera

50 lat produkcji Golfa: fabryka Volkswagena w Wolfsburgu świętuje urodziny swojego bestsellera

  • W głównej fabryce Volkswagena do tej pory zjechało z taśmy ponad 20 milionów egzemplarzy Golfa: to ponad połowa łącznej produkcji tego modelu
  • W uroczystości z okazji 50. rocznicy uruchomienia produkcji Golfa w Wolfsburgu wzięli udział pracownicy linii produkcyjnej Golfa, kierownictwo marki i przedstawiciele świata polityki z premierem Dolnej Saksonii
  • Stephan Weil, premier Dolnej Saksonii: „Od 1974 roku Golf wnosi znaczący wkład w stabilność i rozwój Volkswagena oraz gospodarki Dolnej Saksonii”

Wolfsburg i Golf – to idealne połączenie od pół wieku. Wiosną 1974 roku w głównym zakładzie Volkswagena rozpoczęła się seryjna produkcja pierwszej generacji tego modelu. Firma niedawno uczciła tę rocznicę organizując uroczystość pod hasłem „50 lat produkcji Golfa”. Wśród gości w hali nr 12 w zakładzie w Wolfsburgu znaleźli się pracownicy produkcji Golfa, zarząd marki z prezesem Thomasem Schäferem na czele, przedstawiciele zarządu Grupy Volkswagen, kierownictwo rady zakładowej z przewodniczącą Danielą Cavallo na czele oraz liczni przedstawiciele świata polityki. Premier Dolnej Saksonii, Stephan Weil, docenił wybitne osiągnięcia pracowników fabryki w Wolfsburgu oraz gospodarcze znaczenie Golfa dla kraju związkowego i Niemiec.

„Golf to coś więcej niż samochód. Jestem absolutnym fanem Golfa i sam jeżdżę nim od wielu lat. Dla wielu ludzi w Dolnej Saksonii Golf jest niemal jak członek rodziny. Podobnie jak wcześniej Garbus, Golf od dziesięcioleci daje mobilność i wolność. Od 1974 roku Golf przyczynił się do rozwoju Volkswagena oraz gospodarki Dolnej Saksonii” – podkreślił Weil. Przed rozpoczęciem ceremonii premier Dolnej Saksonii wraz z Danielą Cavallo, Thomasem Schäferem, członkiem zarządu ds. produkcji Christianem Vollmerem oraz członkiem zarządu Grupy ds. HR Gunnarem Kilianem odwiedzili zakład produkcyjny Golfa. Jego kierownik Rainer Fessel wyjaśnił, w jaki sposób sztuczna inteligencja pomaga pracownikom podczas montażu części podwozia.

Podczas wydarzenia prezes marki Volkswagen Thomas Schäfer podkreślił znaczenie Golfa dla marki Volkswagen. „Golf jest sercem marki VW i od pół wieku oznacza przystępną cenowo mobilność na najwyższym poziomie technicznym. To ulubiony samochód Niemców, który ukształtował całe pokolenie, stworzył nową klasę pojazdów i stał się międzynarodowym bestsellerem z ponad 37 milionami pojazdów sprzedanych w ponad 70 krajach. Kochamy Golfa” – powiedział Schäfer i zapowiedział, że Golf znajdzie swoje miejsce także w elektrycznej przyszłości. „A przy tym pozostanie w 100 procentach Golfem pod względem wzornictwa, innowacji, użyteczności i jakości” – dodał prezes marki Volkswagen.

„50 lat temu Golf symbolizował nowe początki i nowy start po erze Garbusa, dziś jest symbolem niezawodności i innowacji. Dla mnie, rodowitej mieszkanki Wolfsburga, jest wręcz symbolem Dolnej Saksonii. Niezależnie od tego, czy ktoś jest młody czy stary, jest rzemieślnikiem czy profesorem – Golf jest popularny w każdej grupie wiekowej i w każdym środowisko. Jest swego rodzaju pomostem między pokoleniami. Jednocześnie nasz odnoszący sukcesy model z Wolfsburga uosabia to, co sprawia, że Volkswagen stał się marką innowacyjną, marką, która ceni pracę zespołową, pasję i zaangażowanie. To osiągnięcie, z którego nasza rodzina VW na całym świecie może być bardzo dumna” – powiedziała Daniela Cavallo, przewodnicząca Rady Zakładowej Grupy Volkswagen.

Pracownicy fabryki w Wolfsburgu byli gośćmi ceremonii, której towarzyszyła orkiestra Volkswagen Big Band. Wśród nich znalazł się Nicola Benenati, który pracuje przy produkcji Golfa od 45 lat, a zatem ma swój wkład we wszystkie osiem generacji Golfa. To Roland Walter, który był świadkiem początków produkcji Golfa drugiej generacji 40 lat temu w nowo wybudowanej hali 54 i rozmawiał z Viktorią Schoke, która pracuje w hali 12 o tym, jak zmieniła się produkcja w ciągu ostatnich pięciu dekad. Właśnie w Wolfsburgu wyprodukowano ponad 20 milionów Golfów – to przeszło połowa z 37 milionów Golfów sprzedanych na całym świecie.

Podczas ceremonii pracownicy zaprezentowali wyjątkowego Golfa, z kolażem zdjęć pracowników, w wyniku czego powstał wyjątkowy pojazd, który będzie teraz jeździł po drogach jako część wewnętrznej floty w zakładzie.

O fabryce Volkswagena w Wolfsburgu
Serce marki Volkswagen bije między Hanowerem a Magdeburgiem: fabryka w Wolfsburgu jest główną siedzibą marki Volkswagen Samochody Osobowe i największą fabryką samochodów na świecie. W zakładzie pracuje ok. 70 000 osób. Zabudowania zakładu zajmują ok. 1,6 km2. Do tej pory w Wolfsburgu powstało ponad 48 milionów pojazdów – więcej niż w jakiejkolwiek innej fabryce samochodów na świecie. Z ponad 20 milionami egzemplarzy, Golf jest niekwestionowanym numerem 1 na liście. Na drugim miejscu z prawie 12 milionami pojazdów znajduje się Garbus, który był produkowany w Wolfsburgu od 1945 do 1975 roku. Oprócz Golfa i Golfa Variant, w Wolfsburgu są dziś produkowane Touran i Tiguan. Pod koniec roku do tego grona dołączy także Tayron.
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.