Najlepsze zaczyna się od uśmiechu! Kampania reklamowa Volkswagena ID. Buzz
- II fala kampanii reklamowej wprowadzającej na polski rynek model ID. Buzz
- Filmy i kreacje prezentowane w telewizji oraz w internecie
- Szerokie wykorzystanie tzw. rich mediów
Poznań, 9 maja 2023 r. Pod hasłem „Najlepsze zaczyna się od uśmiechu”, ruszyła kolejna odsłona działań reklamowych towarzyszących wprowadzeniu na polski rynek modelu Volkswagen ID. Buzz. Kampania przygotowana została przez markę Volkswagen Samochody Dostawcze, a w jej ramach wykorzystywane są szerokie kanały zasięgowe takie jak telewizja i internet, z uwzględnieniem bardziej angażujących formatów rich media.
Komunikacja internetowa została podzielona na dwie linie kreatywne - osobne dla wersji osobowej i Cargo, tak by precyzyjnie trafić do określonych klientów. Hasło przewodnie kampanii brzmi „Najlepsze zaczyna się od usmiechu”, w nawiązaniu do charakterystycznego uśmiechu na masce modeli ID. Buzz. Głównym przekazem w materiałach online jest komunikat: „Umów się na jazdę testową”, wsparty o formularz kontaktowy na dedykowanych stronach internetowych, do których odbiorca zostanie przekierowany. W ramach komunikacji digitalowej zaplanowano użycie formatów programmatic, Google Display Network, rich media oraz social media. W ramach kampanii telewizyjnej emitowany jest natomiast trzydziestosekundowy spot, zachęcający do zapoznania się z modelami ID. Buzz oraz ID. Buzz Cargo.
„W tej odsłonie kampanii duży nacisk położyliśmy na wykorzystanie formatów rich mediowych, czyli takich, które skłaniają użytkownika do interakcji. Stworzyliśmy m.in. prostą grę dedykowaną modelom ID. Buzz i ID. Buzz Cargo, w której użytkownik musi odnaleźć prawidłową drogę do wyjścia z labiryntu. Niezależnie od wyniku trafia on na landing page, jednak w przypadku niepowodzenia może spróbować ponownie. Inny format prezentuje zdjęcie samochodu oznaczone interaktywnymi punktami. Po kliknięciu na nie otwiera się opis dotyczący danego detalu lub wyposażenia. W jeszcze innej kreacji, dzięki udostępnieniu swojej lokalizacji, możliwe jest odnalezienie drogi do najbliższego salonu, w którym zainteresowany może odbyć jazdę testową. Jako, że ID. Buzz oznacza uśmiech, nie zabrakło też formatu, w którym kreacja główna odsłania się po uprzednim narysowaniu palcem uśmiechu. Oczywiście wszystkie te kreacje dedykowane są urządzeniom mobilnym. Dzięki nim przekaz jest bardziej atrakcyjny i z pewnością będzie się wyróżniać na tle komunikacji konkurencji” – podkreśla Patryk Grzeczka, dyrektor marketingu marki Volkswagen Samochody Dostawcze.