Ulepszone i szybsze: Volkswagen przenosi sterowanie głosowe w Golfie na nowy poziom
- zoptymalizowane sterowanie głosowe z szybkim rozpoznawaniem i błyskawiczną reakcją zwiększa komfort użytkowania
- system infotainment zyskał szybszy procesor i bardziej zaawansowane oprogramowanie
- ulepszone oprogramowanie będzie można bezpłatnie zainstalować w pojazdach już dostarczonych do dealerów
Szybszy, o większych możliwościach, bardziej stabilny: Volkswagen ulepszył system infotainment w obecnej generacji Golfa. Nowe urządzenia i oprogramowanie właśnie wchodzą do produkcji. Jedną z nowości będzie czterokrotnie szybsza reakcja na komendy głosowe, co zbliża system w Golfie do znanych z segmentu premium. Część zmian wprowadzono w odpowiedzi na sygnały od użytkowników.
„To ulepszenie stawia Golfa w czołówce aut segmentu C. Zmiany w zakresie użyteczności i wydajności dają naszym klientom wygodę na najwyższym poziomie” – mówi Thomas Ulbrich, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za rozwój.
Infotainment szybszy niż dotychczas. Modernizacja, która znajdzie się w produkcji seryjnej w najbliższych tygodniach, znacząco zmieni system infotainment. Klienci odczują korzyści już przy jego uruchamianiu: sterowanie głosowe i nawigacja będą dostępne znacznie szybciej niż do tej pory. To samo dotyczy również korzystania z map nawigacji i przewijania list.
Nowe sterowanie głosem – szybsze rozpoznawanie i precyzyjna reakcja. Największą zmianą jest system kontroli głosowej: wystarczy powiedzieć „Cześć Volkswagen”, by ją uruchomić. System potrafi zrozumieć także inne komendy, np. „jest mi zimno” albo „gdzie znajdę włoską restaurację w Warszawie?”. To oznacza, że Golf zmieni się w inteligentnego rozmówcę. Dzięki wbudowanym mikrofonom system potrafi rozpoznać także, czy komendy wydaje mu kierowca czy pasażer, co ma znaczenie np. dla ustawień klimatyzacji. Zoptymalizowany system jest również w stanie zadawać pytania i pozwala sobie przerwać.
Ulepszone sterowanie głosowe umożliwia obsługę systemów rozrywki, nawigacji, telefonu i klimatyzacji. Stopień rozumienia mowy został znacząco poprawiony i wynosi obecnie około 95 procent. Nowe oprogramowanie wykorzystuje mniejszą niż dotychczas liczbę interfejsów systemowych, dzięki czemu w przyszłości łatwiej będzie zintegrować inteligentne funkcje online, takie jak wiadomości lub prognoza pogody.
Zawsze w gotowości – niezależnie czy online, czy offline. Odpowiedzi i propozycje systemu kontroli głosowej pochodzą z dwóch źródeł – chmury i informacji w pamięci samochodu. Dzięki ich połączeniu możliwa jest znacząca poprawa w rozpoznawaniu komend, a trafność odpowiedzi jest wyraźnie lepsza. Informacje z pamięci samochodu są wykorzystywane w miejscach, w których nie ma zasięgu, np. na parkingach podziemnych. Niezależnie od tego, czy odpowiedź systemu pochodzi z pamięci auta czy chmury jest ona dostępna czterokrotnie szybciej niż do tej pory. W przypadku korzystania z chmury system potrzebuje zaledwie pół sekundy na znalezienie odpowiedzi, a kierowca słyszy ją po niecałej sekundzie. Jeśli kierowca ma takie życzenie, może przerwać proces, dotykając ekranu.
Łatwiejsza obsługa. Kolejnym obszarem, w którym pojawiły się udoskonalenia, jest ekran dotykowy. Gdy palec użytkownika znajdzie się w odległości kilku centymetrów od ekranu, przyciski wokół włącznika świateł awaryjnych zostaną zablokowane. W momencie zetknięcia palca z ekranem, blokada ta zostanie rozszerzona na suwaki głośności i temperatury. Oznacza to, że niezamierzone naciśnięcie paneli sterujących poniżej ekranu będzie praktycznie niemożliwe. Samo sterowanie wyświetlaczem pozostaje bez zmian: wystarczy lekkie dotknięcie, aby aktywować daną funkcję. Co więcej, dodatkowe czujniki zbliżeniowe na podczerwień umożliwiają sterowanie gestami z odległości kilku centymetrów.
Szeroki zakres ulepszeń systemu MIB3. Modułowy system MIB3 doczekał się licznych udoskonaleń. Oprogramowanie zmodyfikowano w taki sposób, by lepiej odpowiadało potrzebom, a wśród efektów jest zwiększenie wydajności programów i funkcji. Zastosowano czterordzeniowy procesor główny i zmodyfikowaną kartę graficzną, a za dźwięk odpowiada dodatkowy, cyfrowy procesor. Zmiany sprawiły, że moc obliczeniowa wzrosła o ok. 25 procent, a karta graficzna ma trzy razy większą wydajność. Dla klienta oznacza to przede wszystkim szybszą reakcję – w przypadku wprowadzenia celu nawigacji lista wyników jest zazwyczaj gotowa w czasie krótszym niż pięć sekund – znacznie szybciej niż dotychczas. W 2022 roku zoptymalizowane oprogramowanie będzie można instalować w już dostarczonych pojazdach. Volkswagen od początku przyszłego roku będzie informował klientów o takiej możliwości, a sama instalacja będzie bezpłatna i dobrowolna.
Opinie klientów odgrywają niezwykle ważną rolę. Uwzględnianie opinii użytkowników w ulepszaniu produktów i usług może stać się kluczowe w rywalizacji o zadowolenie klientów. Zgodnie z założeniami strategii ACCELERATE Volkswagen przywiązuje coraz większą wagę do potrzeb klientów, są one uwzględniane na każdym etapie – od fazy powstawania samochodu, aż po ofertę usług cyfrowych i wizyty u dealerów.