Volkswagen z dwiema nagrodami w czwartej edycji plebiscytu „The Best of Moto”
- w kategorii „Samochód rodzinny” zwyciężył elektryczny Volkswagen ID.4
- w kategorii „Odpowiedzialność społeczna biznesu” wyróżniono projekt dotyczący sadzenia lasów po testach dziennikarskich samochodów napędzanych silnikiem spalinowym
- organizatorem plebiscytu „The Best of Moto” jest Moto.pl, jeden z czołowych serwisów motoryzacyjnych w polskim internecie, należący do grupy Gazeta.pl
Kompaktowy SUV ID.4 jest drugim – po ID.3 – modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Przestronny SUV zyskał uznanie wśród internautów, którzy zdecydowali się wyróżnić ID.4 w kategorii „Samochód rodzinny” plebiscytu „The Best of Moto 2021”. Volkswagen jako pierwszy producent zobowiązał się do realizacji celów zawartych w paryskim porozumieniu klimatycznym i do 2050 roku zamierza stać się firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. W Polsce, od początku 2021 roku, Volkswagen redukuje i kompensuje ślad węglowy samochodów testowych dostępnych w parku dziennikarskim. Po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz może wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew. Przy tym projekcie, nagrodzonym przez jury w kategorii „Odpowiedzialność społeczna biznesu” plebiscytu organizowanego przez moto.pl. Volkswagen współpracuje z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych.
W większości kategorii plebiscytu „The Best of Moto” to internauci mieli decydujące zdanie – w jednej z nich, „Samochód rodzinny” wygrał Volkswagen ID.4. Jednak redakcja przygotowała specjalne kategorie eksperckie, w których o zwycięstwie decydowali specjaliści z danej branży. Jurorzy wyłonili zwycięzców m.in. w kategorii „Odpowiedzialność społeczna biznesu” – wyróżnienie otrzymał w niej projekt kompensacji śladu węglowego samochodów spalinowych z parku prasowego marki Volkswagen
ID.4, czyli przepis na rodzinny, w pełni elektryczny samochód
Nadwozie Volkswagena ID.4 ma długość 4,58 m. Jego kabinę zaprojektowano jako „open space”. Panoramiczne szklane okno dachowe obejmuje niemal całą długość dachu i wpuszcza do środka mnóstwo światła. W utrzymaniu porządku w kabinie pomaga środkowa konsola, którą można swobodnie konfigurować i która nie łączy się z tablicą rozdzielczą. Poduszka powietrzna umieszczona pomiędzy przednimi fotelami i otwierająca się w przypadku uderzenia w bok samochodu, zwiększa i tak wysoki poziom bezpieczeństwa biernego. Pojemność bagażnika Volkswagena ID.4 wynosi 543 litry. Poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń można ją powiększyć do 1.575 litrów (liczone po dach).
W wypadku elektrycznego SUV-a – ID.4 – zastosowano akumulator, który może zmagazynować 77 kWh energii, dzięki któremu może on przejechać do 523 km (wg WLTP). Topowa odmiana ID.4 – sportowa GTX – ma dwa elektryczne silniki, po jednym przy każdej osi. Jednostki napędowe w ID.4 GTX współpracują ze sobą zapewniając autu napęd na cztery koła. ID.4 GTX przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,2 s i można nim podróżować z prędkością maksymalną wynoszącą 180 km/h. Maksymalna moc ładowania wynosi 125 kW, co pozwala naładować akumulator od 5 do 80 procent pojemności w zaledwie 38 minut.
Osiem hektarów lasów w ramach kompensacji śladu węglowego
Volkswagen jako pierwszy producent zobowiązał się do realizacji celów zawartych w paryskim porozumieniu klimatycznym i do 2050 roku zamierza stać się firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Zgodnie ze strategią „Way to Zero” marka Volkswagen konsekwentnie zmniejsza emisję CO2, stopniowo przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważy emisję dwutlenku węgla, której nie da się uniknąć. Manifestacją tych starań są modele ID.3 i ID.4 – pierwsze produkowane w sposób neutralny pod względem emisji CO2 w fabryce w niemieckim Zwickau, dostosowanej w 100% do produkcji samochodów elektrycznych. Realizację strategii marki łatwo dostrzec także w ofercie Volkswagena, w której sukcesywnie pojawia się coraz więcej samochodów elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in.
Marka dąży do neutralności węglowej na poszczególnych płaszczyznach swoich działań. Do redukcji śladu węglowego parku dziennikarskiego marki Volkswagen przyczynia się rosnąca liczba w pełni elektrycznych modeli. Już teraz co drugi samochód w parku prasowym Volkswagena ma możliwość ładowania z gniazdka (dzięki napędowi elektrycznemu lub hybrydowemu typu plug-in).
Projekt kompensacji śladu węglowego samochodów testowych z parku dziennikarskiego Volkswagena ruszył wraz z początkiem 2021 roku. W 2021 roku ta inicjatywa przyczyniła się do nasadzenia ponad 8 hektarów drzew (około 50.000 sadzonek) na terenie Polski, w miejscach dotkniętych klęskami żywiołowymi. Należą do nich las w Czarnowie, który uległ całkowitemu zniszczeniu podczas nawałnicy w 2017 roku; poklęskowy teren we wsi Ryboły, w okolicach Puszczy Knyszyńskiej i Puszczy Białowieskiej, powstały w wyniku huraganu z 2016 roku oraz las górski w rejonie Babiej Góry, położony w miejscowości Zawoja w bezpośrednim sąsiedztwie Babiogórskiego Parku Narodowego.