Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
21.10.2021
Serwisowanie samochodu elektrycznego w praktyce: nowy odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni”

Serwisowanie samochodu elektrycznego w praktyce: nowy odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni”

  • samochody elektryczne pozwalają zaoszczędzić swoim właścicielom w dłuższym terminie na kosztach serwisowania i napraw
  • w układzie napędowym aut elektrycznych nie ma m.in. wtryskiwaczy paliwa, turbosprężarki, filtra cząstek stałych, koła dwumasowego, zaworu EGR, a nawet rozrusznika czy alternatora
  • gościem 33. odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” jest Jakub Pilch-Pilchowicz – opiekun produktu w marce Volkswagen, odpowiedzialny za samochody elektryczne

W trzydziestym trzecim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk poruszają temat serwisowania samochodów elektrycznych. Prowadzący stawiają śmiałą tezę, że samochody elektryczne psują się rzadziej. Co sądzi o tym ich gość, Jakub Pilch-Pilchowicz, koordynator zespołu elektryka, infotainment, BEV i opiekun produktu w marce Volkswagen?

Choć wciąż w obiegowej opinii samochody elektryczne są droższe niż ich odpowiedniki z napędem spalinowym, to koszty ładowania mogą zrekompensować wydatki na stacjach benzynowych. Co więcej, pojazdy elektryczne pozwalają również zaoszczędzić swoim właścicielom w dłuższym terminie na kosztach serwisowania i napraw. Relatywnie prosta konstrukcja samochodu elektrycznego pozbawiona jest wielu elementów mechanicznych, które wymagają okresowego serwisowania lub wymiany. Mniejsza ilość części oznacza mniejszą ilość podzespołów, które mogą ulec awarii w toku eksploatacji.

Układ napędowy aut elektrycznych nie posiada między innymi wtryskiwaczy paliwa, turbosprężarki, kompresora, filtra cząstek stałych, koła dwumasowego, zaworu EGR, a nawet rozrusznika czy alternatora, których wymiana może kosztować właściciela pojazdu w skrajnych przypadkach nawet dziesiątki tysięcy złotych. Mimo to, należy pamiętać, że samochód elektryczny nie jest urządzeniem bezobsługowym i wymaga regularnych przeglądów.

Jak wygląda serwisowanie auta elektrycznego w praktyce? Czy są jakieś elementy, o które należy wyjątkowo dbać podczas eksploatacji elektryka? Jakie elementy mogą się najszybciej popsuć? Czy w każdym serwisie można już spotkać mechanika, który może zająć się naszym elektrykiem? Jakie wymogi musi spełnić serwis, aby móc przyjąć auto elektryczne do naprawy? Jakie mogą być skutki zaniedbania w elektryku układu chłodzenia? Czy proces naprawy jest dłuższy niż w przypadku aut spalinowych?

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań, znaleźć można w najnowszym odcinku naszego podcastu „Elektrycznie Tematyczni”. Najnowszy jak i pozostałe odcinki podcastu można znaleźć tutaj: https://www.volkswagen.pl/pl/samochody-elektryczne-i-hybrydowe/elektrycznie-tematyczni.html
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.