Rozmowa o hybrydach typu plug-in w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”
- Maciej Mazur z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych omawia najważniejsze cechy samochodów hybrydowych typu plug-in
- Aż 80% ankietowanych osób deklaruje, że orientuje się czym są samochody hybrydowe. Mimo to, blisko połowa z nich (39%) jest zdania, że zwykłą hybrydę można ładować z gniazdka, co nie jest prawdą.
- Volkswagen już ma w ofercie dziewięć modeli hybrydowych typu plug-in, które można ładować z zewnętrznego źródła prądu i na krótkich dystansach korzystać z nich jak z samochodów elektrycznych
W najnowszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają z Maciejem Mazurem z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych o samochodach hybrydowych typu plug-in. Czym różnią się one od zwykłych hybryd? Jak je użytkować, by w pełni wykorzystać ich możliwości? Dlaczego hybrydy plug-in to najlepszy pomost pomiędzy samochodami spalinowymi, a elektrycznymi?
Jednym z pretekstów do rozmowy są wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen. Aż 80% ankietowanych osób deklaruje, że orientuje się czym są samochody hybrydowe. Mimo to, blisko połowa z nich (39%) jest zdania, że zwykłą hybrydę można ładować z gniazdka, co nie jest prawdą.
Ponadto, zdaniem niemal połowy ankietowanych osób (47%) wszystkie hybrydy (zarówno plug-in, jak i zwykłe) mają zasięg około 50 km na jednym ładowaniu akumulatora do pełna i przy wykorzystaniu wyłącznie napędu elektrycznego. 14% badanych jest zdania, że potrafią to tylko zwykłe hybrydy, a 8% – że żaden samochód hybrydowy. Tylko 30% zaznacza hybrydy typu plug-in, co jest zgodne z prawdą.
Volkswagen już ma w ofercie 9 modeli hybrydowych typu plug-in – Golfa GTE, Golfa eHybrid, Passata GTE, Passata Variant GTE, Tiguana eHybrid, Arteona eHybrid, Arteona Shooting Brake eHybrid oraz Touarega eHybrid i Touarega R, które można ładować z zewnętrznego źródła prądu i na krótkich dystansach korzystać z nich jak z samochodów elektrycznych. Dalekie podróże tymi autami umożliwiają wydajne silniki spalinowe. W zależności od modelu, hybrydowe Volkswageny typu plug-in są wyposażone w akumulator o pojemności energetycznej wynoszącej 9,2 kWh (Tiguan), 13 kWh (Golf, Passat, Arteon) lub 14,1 kWh (Touareg). Hybrydowy zespół napędowy, na przykład, Golfa GTE osiąga moc systemową o wartości 180 kW (245 KM), czyli tyle samo, co w usportowionym Golfie GTI. Zasięg na silniku elektrycznym wynosi 60 km. W przyszłości gama modeli hybrydowych typu plug-in marki Volkswagen będzie znacznie liczniejsza.
Zarówno najnowszy, jak i pozostałe odcinki podcastu można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher oraz na stronie internetowej:
https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/elektrycznie-tematyczni.html