Rozmowa o fotowoltaice w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”
- z badania InsightOut Lab i marki Volkswagen wynika, że aż 57 procent Polaków chciałoby zainstalować panele słoneczne, gdyby mieli taką możliwość
- główną motywacją do montażu paneli wśród tych, którzy już dziś z nich korzystają, była chęć obniżenia rachunków za prąd
- gościem 13. odcinka podcastu „Elektrycznie tematyczni” jest Michał Ignaszak, właściciel salonów marek Volkswagen, Audi i Skoda w Kaliszu i miłośnik odnawialnych źródeł energii
O tym, jak fotowoltaika sprawdza się w domu i w biznesie, prowadzący podcast rozmawiają z Michałem Ignaszakiem, właścicielem sieci salonów marek Volkswagen, Audi oraz Skoda w Kaliszu i miłośnikiem odnawialnych źródeł energii. Instalacja fotowoltaiczna o mocy 50 kWp w jego salonach ma powierzchnię 265 m2 i mieści się na dachu blacharni i lakierni.
Instalacja fotowoltaiczna w salonach Michała Ignaszaka zapewnia rocznie około 50 MWh (50.000 kWh) „zielonej” energii na potrzeby firmy. To wystarczyłoby na około 1000-krotne ładowanie od 0 do 100 procent akumulatora samochodu elektrycznego. W najnowszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Michał Ignaszak opowiada m.in., dlaczego zdecydował się na inwestycję w odnawialne źródła energii oraz po ilu latach koszt inwestycji w panele słoneczne może się zwrócić.
Zarówno najnowszy, jak i pozostałe odcinki podcastu można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher oraz na stronie internetowej:
https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/elektrycznie-tematyczni.html