Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
09.12.2019
Nowy Golf – inteligentny, skomunikowany ze światem, oferowany w pięciu wersjach hybrydowych

Nowy Golf – inteligentny, skomunikowany ze światem, oferowany w pięciu wersjach hybrydowych

Wolfsburg, grudzień 2019 r. Golf, którego sprzedano dotąd w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy, pojawia się teraz jako model ósmej generacji. Cyfrowe wnętrze Golfa pozwala na intuicyjną obsługę w dotychczas nieznanym stopniu; systemy asystujące wspierają kierowcę podczas jazdy z prędkością do 210 km/h. Golf to pierwszy model marki, który za pośrednictwem systemu Car2X wykorzystuje zbiorową inteligencję w ruchu drogowym i ostrzega innych jego uczestników o ewentualnych zagrożeniach; model ten jest dostępny w pięciu odmianach hybrydowych. Bardzo wzbogacono wyposażenie seryjne Golfa. Już w podstawowej wersji są dostępne takie nowoczesne rozwiązania jak system Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, system monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych, nowy system zwiększający bezpieczeństwo podczas skręcania, Car2X, cyfrowy kokpit, system multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i LED-owe lampy z tyłu.

Ewolucja nadwozia w kierunku większej dynamiki


moc, precyzja wykonania i technologia LED wyróżniają stylistykę nadwozia
wartość współczynnika oporu powietrza Cx obniżono z 0,3 do 0,275

Ponadczasowa stylistyka. Od swojego debiutu 45 lat temu Golf zawsze wyróżniał się funkcjonalnością w codziennym użytkowaniu i niepowtarzalną stylistyką, którą cechują prostota linii i precyzja kształtów. Jedno i drugie jest także wyróżnikiem nowego Golfa. Dobrego przykładu na to, jak estetyka łączy się w nim z funkcjonalnością dostarcza profil auta. Charakterystycznym elementem jest tu typowy dla Golfów szeroki tylny słupek dachowy C. Dzięki niemu sylwetka zyskuje dynamikę, a jednocześnie przenosi do współczesności cechy, które zawsze wyróżniały Golfa na tle innych samochodów. Równie charakterystyczny jest zwarty tył auta oraz niepowtarzalna przednia część nadwozia z wyjątkowo wąską osłoną chłodnicy; rolę znaku rozpoznawczego pełni ponadto przetłoczenie karoserii obiegające całe nadwozie na wysokości klamek. We wszystkich wersjach Golfa konwencjonalne światła zastąpiono LED-owymi; charakterystyczny kształt diod staje się przy tym dominującym i niepowtarzalnym elementem stylistycznym Golfa ósmej generacji. 

Rozmiary i aerodynamika. O tym, że każda część karoserii Golfa ma nowy kształt i została dopracowana w tunelu aerodynamicznym przekonują odpowiednie dane: powierzchnia czołowa nowego modelu została zmniejszona do 2,21 m2, a współczynnik oporu powietrza Cx – z 0,3 do 0,275. Lepsze właściwości aerodynamiczne wpływają pozytywnie nie tylko na zużycie paliwa – ponieważ współczynnik oporu powietrza jest tak niski jak w żadnym Golfie wcześniej, nowy model stał się bardziej cichy, a przez to zapewnia jeszcze wyższy komfort podróżowania.

Cyfrowa rewolucja we wnętrzu 


cyfrowy kokpit zmienia sposób podróżowania
nowe, cyfrowe urządzenia obsługuje się intuicyjnie

Cyfrowy świat, w którym urządzenia działają w sposób naturalny. Nowe wskaźniki i systemy multimedialne działające online łączą się tworząc jeden, znajdujący się na tej samej osi cyfrowy kokpit; współgrają z nim dotykowe pola i ekrany. Zakres informacji dostarczanych kierowcy można poszerzyć korzystając z opcjonalnego wyświetlacza head-up. Dotykowe pola i możliwość sterowania różnymi funkcjami przy pomocy komend głosowych oraz aplikacji Alexa sprawiają, że obsługa staje się naturalna i intuicyjna. Volkswagen sięgnął po najnowsze rozwiązania w zakresie cyfrowych elementów obsługi i wskaźników. Systemy nie tylko współdziałają między sobą, ale poprzez online connectivity unit (OCU) łączą się ze światem zewnętrznym poza samochodem. Jednostka OCU stosowana seryjnie i wyposażona w kartę eSIM współdziała z systemami usług internetowych zawartych w We Connect i We Connect Plus. Dzięki połączeniu online system nawigacji może działać aktywnie i na przykład dostarczać automatycznie informacje na temat ciekawych miejsc pojawiających się wzdłuż trasy przejazdu (np. podając numer telefonu do restauracji, by umożliwić zarezerwowanie stolika przy użyciu smartfona z wykorzystaniem bluetootha). Wnętrze nowego Golfa z cyfrowymi wskaźnikami i urządzeniami działającymi online całkowicie zmienia sposób podróżowania.

Systemy asystujące i zbiorowa inteligencja zwiększają bezpieczeństwo 


funkcje wspomagające kierowcę działają automatycznie do prędkości 210 km/h
system komunikacji Car2X z wyprzedzeniem ostrzega o niebezpieczeństwie

Współdziałanie systemów asystujących. Golf ósmej generacji wyznacza w klasie aut kompaktowych nowy standard w dziedzinie systemów asystujących wspomagających kierowcę podczas prowadzenia samochodu. Zastosowany po raz pierwszy w kompaktowym modelu Volkswagena system Travel Assist sprawia, że Golf może poruszać się po autostradzie półautomatycznie do prędkości 210 km/h – kierowca nie musi wykonywać ruchów kierownicą, dodawać gazu, ani hamować. Zwiększają się dzięki temu komfort jazdy i bezpieczeństwo – Travel Assist zwłaszcza podczas dalekich podróży znacząco odciąża kierowcę. Golf jest też pierwszym modelem Volkswagena wyposażonym seryjnie w system Car2X umożliwiający komunikację z otoczeniem. System ten wykorzystuje informacje pochodzące z innych pojazdów znajdujących się w odległości do 800 m, a także sygnały dostarczane przez urządzenia infrastruktury drogowej, by ostrzegać kierowcę i przekazywać te ostrzeżenia do innych aut wyposażonych w system Car2X. Oznacza to początek nowego rozdziału w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego, ponieważ system przekazywania komunikatów przez modele Volkswagena za pomocą Car2X do innych popularnych samochodów w szybkim czasie może się upowszechnić i stać standardem. Zwiększeniu bezpieczeństwa podróży służą również nowe matrycowe reflektory diodowe IQ.LIGHT, także wyposażone w interaktywne funkcje.

Szereg układów napędowych oszczędzających nawet do 17 procent paliwa


nowy Golf dostępny z szerokim wachlarzem jednostek napędowych
oszczędne silniki high-tech: TSI i TDI

TSI, TDI, eTSI, hybrydy typu plug-in. Do nowego Golfa są oferowane silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI), układynapędowe typu mild hybrid (eTSI) oraz hybrydy typu plug-in. Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Spektrum mocy jednostek napędowych – gdy wszystkie znajdą się w sprzedaży – wyniesie od 66 kW/90 KM do ponad 221 kW/300 KM. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 66 kW/90 KM1) i 81 kW/110 KM1) oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 85 kW/115 KM i 110 kW/150 KM. Nowe jednostki benzynowe działają w innowacyjnym cyklu Millera dla silników TSI, wykazując bardzo niskie zużycie paliwa i niską emisję szkodliwych substancji. Z kolei w jednostkach TDI Volkswagen, jako nowość, zastosował dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (Twindosing), znacznie zmniejszając emisję tlenków azotu. W porównaniu z tradycyjnymi silnikami wysokoprężnymi nowe TDI zużywają nawet o 17 procent mniej paliwa. Nowe są również cztery spośród łącznie pięciu hybrydowych układów napędowych Golfa ósmej generacji.

Trzy układy eTSI i dwa hybrydowe typu plug-in. Nowy Golf będzie pierwszym modelem Volkswagena dostępnym z pięcioma rodzajami hybrydowych zespołów napędowych do wyboru. Po raz pierwszy również zastosowano w Volkswagenie technologię układu elektrycznego o napięciu 48 wolt. Napędzany paskiem rozrusznik i generator 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz efektywne silniki TSI najnowszej generacji tworzą zespół napędowy eTSI – tzw. mild hybrid. Jego zaletą jest oszczędność paliwa wynosząca 10 procent (według WLTP) w stosunku do porównywalnego silnika w modelu poprzedniej generacji, ponadto samochód wyposażony w ten rodzaj napędu rusza z miejsca bardzo dynamicznie i komfortowo. Volkswagen będzie oferował napęd eTSI w trzech wersjach o mocy 81 kW/110 KM1), 96 kW/130 KM1) i 110 kW/150 KM. Poza tym Golf ósmej generacji będzie dostępny w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in. W nowej wersji hybryda plug-in uzyskuje moc 150 kW/204 KM1), z kolei sportowa wersja w modelu GTE (jako kolejne stadium z poprzedniego modelu) osiąga 180 kW/245 KM1). Obydwie wersje Golfa z hybrydowym napędem typu plug-in są wyposażane w nowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności 13 kWh, które pozwalają na pokonywanie znacznych odległości wyłącznie w trybie elektrycznym, przez co nowy Golf staje się autem do pewnego stopnia bezemisyjnym.

Cztery nowe wersje wyposażenia zapewniające maksymalną indywidualizację. 


Golf, Life i Style zamiast Trendline, Comfortline i Highline
nowa wersja R-Line zastępuje pakiety R oferowane do poprzedniego Golfa

Nowe warianty wyposażenia. Wersje wyposażenia Golfa skonfigurowano w zupełnie nowy sposób. Dotychczasowe odmiany Trendline, Comfortline i Highline przeszły do historii. Odtąd dostępne są wersje Golf, Life oraz Style, a także sportowa R-Line. Wszystkie zawierają znacznie bogatsze wyposażenie niż to było w wypadku poprzedniego modelu. Już w podstawowej wersji znajdują się diodowe reflektory i diodowe tylne lampy, system Keyless Start, cyfrowy kokpit, dostęp do usług mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja, system Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu, nowy system wspomagający kierowcę podczas skręcania, monitorujący przestrzeń przed autem system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz funkcją predykcyjnej ochrony pieszych, a także system Car2X. W ciągu roku pojawią się kolejne odmiany Golfa: GTI1), GTI TCR1), Golf GTD1), Golf GTE1) oraz Golf R1).

Golf powstał w oparciu o najnowszą modułową platformę podwoziową


innowacje zastosowane w Golfie mają wpływ na wszystkie modele powstające w oparciu o platformę MQB
Volkswagen produkuje na płycie MQB ponad 3,4 miliona aut rocznie

Motor postępu. Wraz z Golfem ósmej generacji debiutuje najnowsza wersja modułowej platformy podwoziowej (MQB). Dlatego Golf – jak zawsze w swojej historii – jest czymś więcej niż kolejnym modelem. Światowy sukces Volkswagena i awans Volkswagen AG do pozycji światowego lidera wśród producentów samochodów są bezpośrednio związane z sukcesem Golfa. W 2012 roku to właśnie Golf był pierwszym samochodem marki, który powstał w oparciu o platformę MQB – na tej technicznej konstrukcji, którą można dostosować do produkcji różnych modeli powstają światowe bestsellery. Należą do nich auta sprzedane w milionach egzemplarzy, jak Passat, amerykańska Jetta czy cieszące się ogromną popularnością w Chinach Lavida i Sagitar. Są wśród nich także popularne na całym świecie SUV-y, jak Tiguan, T-Roc czy sprzedawany w USA Atlas. Jeśli zsumować liczbę wszystkich samochodów wyprodukowanych w oparciu o platformę MQB tylko w 2018 roku okaże się, że było ich ponad 3,4 miliona. W całym koncernie, jeśli doliczyć samochody innych marek, było to nawet 5,1 miliona. Z innowacji Golfa nr 8 skorzystają wszystkie modele, ponieważ jest on pierwszym i najważniejszym autem skonstruowanym w oparciu o platformę MQB, w wersji, jaka będzie odtąd stosowana przez kolejne dziesięć lat.

Pełen tekst znajduje się w pliku pdf
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.