Łukasz Zadworny: „Nikt nie podchodzi do elektromobilności tak kompleksowo, jak my”
- W ubiegłym tygodniu w Volkswagen Home odbyła się dyskusja z udziałem ekspertów na temat elektromobilności
- W gronie ekspertów znaleźli się Anna Skarbek-Żabkin – współzałożycielka Forum Elektromobilności, Maciej Mazur – dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych i Łukasz Zadworny – dyrektor marki Volkswagen w Polsce
„Ze 100 procent energii, która jest zawarta w paliwie do kół samochodu z silnikiem spalinowym trafia tylko 20 procent. 70 procent jest tracona w samym silniku. To wystarczający powód, aby szukać nowych, bardziej wydajnych i – przede wszystkim – bezemisyjnych układów napędowych. Na chwilę obecną najlepszym rozwiązaniem są pojazdy z napędem elektrycznym” – mówi Anna Skarbek-Żabkin, współzałożycielka Forum Elektromobilności. „Użytkowanie samochodu elektrycznego jest tańsze, oferuje większy komfort – nie tylko akustyczny – i niesamowitą dynamikę” – dodaje Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen.
„Jako marka wprowadzimy ponad 20 nowych elektrycznych modeli aut do 2025 roku, zaś cała Grupa Volkswagena planuje około 70 modeli” – mówi Łukasz Zadworny. I dodaje – „Żaden inny producent równie jednoznacznie i w kompleksowy sposób nie związał swojej przyszłości z samochodami elektrycznymi. Nie poprzestajemy jednak na oferowaniu świetnych aut, z czego jesteśmy znani od lat, ale czynimy też olbrzymie inwestycje w infrastrukturę”.
Podczas dyskusji w Volkswagen Home dyrektor marki Volkswagen w Polsce odniósł się do ceny elektrycznego ID.3. Wyposażony w akumulator o najmniejszej pojemności, zapewniający zasięg 330 km, ID.3 będzie kosztować około 130 tys. złotych. „Biorąc pod uwagę dane statystyczne, z których wynika, że średni dzienny przebieg samochodu wynosi 30 km, zasięg ID.3 już w podstawowej wersji pozwala na ładowanie akumulatora co kilka dni. Ponieważ według statystyk aż 80% ładowań samochodów elektrycznych w USA, Chinach i Europie odbywa się w domu, naszym klientom zaproponujemy Wallbox w bardzo atrakcyjnej cenie” – mówi Łukasz Zadworny.
Dyrektor marki Volkswagen w Polsce podkreślił również, że „nie tylko z uwagi na cenę i zasięg, ale również na proces produkcji,ID.3 to prawdziwy „game changer”. Volkswagen zadbał o to, aby produkcja ID.3 – wliczając w to produkcję podzespołów przez firmy zewnętrzne – nie wpływała negatywnie na ogólny bilans emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Pod tym względem Volkswagen jest pionierem w branży. Emisję, której nie da się uniknąć, marka równoważy poprzez angażowanie się w projekty mające na celu ochronę klimatu, jak np. inwestycje w ochronę środowiska czy zalesianie nowych obszarów”.
„Prowadzimy dużo projektów edukacyjnych. Uświadamianie społeczeństwa o wadze i roli elektromobilności jest niezwykle istotne. W interesie nas wszystkich jest to, by rynek samochodów zeroemisyjnych się rozwijał” – mówił Maciej Mazur, dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.
Obszerny zapis video panelu dyskusyjnego „Porozmawiajmy o elektromobilności” można znaleźć tutaj: https://youtu.be/-Xd9NhtyRbU