Volkswagen Samochody Użytkowe i Hermes Europe uruchamiają program „Future Logistics Challenge”
- celem programu jest opracowanie innowacyjnych rozwiązań w kategoriach „Delivery Driver Experience” i „Smart Delivery Vehicles”
- start-upy z całej Europy już mogą składać wnioski na www.betahausx.com/future-logistics-challenge
- 5 listopada dziesięć start-upów będzie mogło zaprezentować swój pomysł przed ekspertami w siedzibie betahausX w Berlinie
- dwa najlepsze pomysły zostaną wdrożone w życie przy udziale Volkswagen Samochody Użytkowe i Hermes Europe, kapitał początkowy wynosi maksymalnie 125.000 euro
- dział „Smart mobility and transport” w Volkswagen Samochody Użytkowe przeprowadził podobny program w 2018 roku
Volkswagen Samochody Użytkowe i Hermes Europe przy wsparciu akceleratora przedsiębiorczości betahausX uruchamiają program „Future Logistics Challenge”. Konkurs trwający cztery miesiące ma na celu znalezienie najlepszych pomysłów, które łączą dostawę paczek i sektor samochodowy. Europejskie start-upy mogą zgłaszać swoje rozwiązania w dwóch kategoriach „Delivery Driver Experience” i „Smart Delivery Vehicle” do 23 września 2019 r. Celem programu jest znalezienie nowatorskich rozwiązań, które usprawniłby pracę dostawców przesyłek.
Sposobów na usprawnienie pracy dostawców przesyłek jest wiele, począwszy od analizowania danych za pomocą sieci multimodalne, przez wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, optymalizację komunikacji, lepsze zarządzanie cyfrowym przepływem informacji aż do interaktywnych aplikacji dla kierowców. Dziesięć start-upów, które zostaną wyłonione w drodze konkursu przetestuje swoje pomysły z ekspertami z Volkswagen Samochody Użytkowe i Hermes Europe podczas dwudniowego spotkania w Berlinie w dniach 21 i 22 października.
5 listopada finaliści konkursu zaprezentują swoje rozwiązanie ekspertom z betahausX w Berlinie. W skład jury wchodzą Kay Schiebur, członek zarządu Otto Group ds. Usług, Marco Schlüter, dyrektor Hermes Germany, Alexander Hitzinger, szef Centrum Jazdy Autonomicznej Volkswagena i członek zarząd ds. Rozwoju w Volkswagen Samochody Użytkowe oraz Heinz-Jürgen Löw, członek zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w Volkswagen Samochody Użytkowe, a także zewnętrzny ekspert ds. start-upów. Dwa najbardziej obiecujące strt-upy otrzymają dofinansowanie w wysokości do 125.000 euro, co umożliwi im dalszy rozwuj pomysłów wspólnie z ekspertami z Volkswagen Samochody Użytkowe i Hermes Europe.
„Samochód dostawczy ma zasadnicze znaczenie w codziennej pracy kurierów i jest jednym z podstawowych narzędzi roboczych” – mówi Susanne Brand, szefowa działu Innowacji w Hermes Europe. „Całe otoczenie dostaw ostatniej mili jest niezwykle ważne w logistyce firm kurierskich, a ich praca staje się coraz bardziej wymagająca nie tylko ze względu na fakt, że rośnie liczba przesyłek, ale również na to, że miasta są coraz bardziej zatłoczone, a znalezienie kurierów – coraz trudniejsze. Cyfrowe pomysły, które łączą ze sobą samochody, kurierów i logistykę w optymalny i nowy sposób mają ogromny potencjał, dzięki któremu praca kurierów może być jednocześnie łatwiejsza i bardziej wydajna”.
Mobilność i logistyka należą obecnie do najbardziej dynamicznie rozwijających się i wymagających obszarów w wielu miastach. Dostawcy usług i branża motoryzacyjna są powiązani nie tylko z trwającą, intensywną transformacją w dziedzinie mobilności, ale także partnerską współpracą w zakresie rozwoju flot pojazdów kurierskich. Przy stale rosnącej liczbie przesyłek pojazdy kurierskie zyskują kluczową rolę. Artur Hasselbach, dyrektor ds. Rozwoju nowych przedsiębiorstw w Volkswagen Samochody Użytkowe wyjaśnia, że „Innowacyjni klienci nie tylko potrzebują innowacyjnych pojazdów, ale także innowacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności wraz z odpowiednimi koncepcjami jej wykorzystania i z nowymi partnerami. Aby spełnić nowe oczekiwania nabywców, zmieniamy się z producenta pojazdów w operatora platformy lub jej uczestnika. Dzięki temu możemy promować zarówno innowacje wewnętrzne, jak i zewnętrzne”.
W przyszłości kurier, korzystając z inteligentnych rozwiązań cyfrowych, będzie miał możliwość przekształcenia kolejności dostaw tak, aby były one jeszcze bardziej wydajne, a tym samym bardziej ekologiczne i opłacalne. Obok alternatywnych układów napędowych coraz ważniejsze staje się opracowanie nowych koncepcji pojazdów, które będą optymalnie dostosowane do potrzeb logistycznych.
W 2018 r. w ramach podobnego programu Volkswagen Samochody Użytkowe promował przyszłych przedsiębiorców: ponad 70 nowych firm z ponad dziesięciu krajów miało okazję wdrożyć swoje rozwiązania w zakresie mobilności, transportu lub łączności z wykorzystaniem lekkich samochodów dostawczych. Z tej grupy wyłoniono trzech zwycięzców, którzy przedstawili rozwiązanie problemu ładowania samochodów elektrycznych i rowerów e-cargo.
Każdemu z finalistów Volkswagen Samochody Użytkowe zapewnił finansowanie w wysokości do 50.000 euro, aby mógł przetestować swój produkt lub usługę wraz z potencjalnymi klientami w ramach wspólnych projektów.
Więcej informacji na temat „Future Logistics Challenge” oraz o tym jak przystąpić do programu znajduje się na stronie: www.betahausx.com/future-logistics-challenge.