Volkswagen ID.R ustanawia nowy rekord Północnej Pętli toru Nürburgring dla aut elektrycznych
- 6 minut i 5,336 sekund – tylko tyle bezemisyjny Volkswagen ID.R potrzebował na przejechanie okrążenia na torze wyścigowym uznawanym za najtrudniejszy na świecie
- kierowca Volkswagena – Romain Dumas – pokonał poprzedni rekord o 40,564 sekund
- to już trzeci rekord w wykonaniu ID.R po najlepszych wynikach w wyścigach na Pikes Peak oraz w Goodwood
Volkswagen udowadnia potencjał samochodów elektrycznych – w ciągu 6 minut i 5,336 sekund Volkswagen ID.R przejechał 20,8-kilometrową Północną Pętlę toru Nürburgring – szybciej niż jakikolwiek elektryczny samochód przed nim. Romain Dumas zasiadający za kierownicą ID.R poprawił obowiązujący dotąd rekord Petera Dumbrecka (GB, NIO EP9) z 2017 roku o 40,564 sekundy. Osiągając średnią prędkość przejazdu wynoszącą 206,96 km/h ID.R ponownie udowodnił, jak wydajne są elektryczne zespoły napędowe. Bezemisyjna wyścigówka, której silniki uzyskują łączną moc 500 kW (680 KM) jest zwiastunem seryjnych pojazdów Volkswagena z wyłącznie elektrycznym napędem należących do rodziny ID.
„Północna Pętla Nürburgringu nie tylko cieszy się opinią najbardziej wymagającego toru wyścigowego, lecz jest też ekstremalnym polem testowym dla samochodów seryjnych” – powiedział Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG. „ID.R sprostał wyzwaniu brawurowo zaliczając najszybsze okrążenie w historii pojazdów nie emitujących szkodliwych substancji. Od tej chwili elektryczne samochody Volkswagena mogą pochwalić się certyfikatem: „Testowany na Nürburgringu” jako dodatkowym dowodem ich niezwykłych możliwości i osiągów. Gratuluję całemu zespołowi Volkswagen Motorsport oraz Romainowi Dumasowi ustanowienia w ID.R trzeciego już rekordu”.
Dzięki modelowi ID.R Volkswagen Motorsport w ciągu zaledwie 12 miesięcy ustanowił trzy rekordy. 24 lipca 2018 roku Romain Dumas wygrał słynny Pikes Peak International Hill Climb (USA) ustanawiając rekord przejazdu górskiej trasy, którą pokonał wciągu 7 minut i 57,148 sekund. Zaledwie trzy tygodnie później, ponownie zasiadając za kierownicą Volkswagena ID.R, francuski kierowca podczas „Goodwood Festival of Speed” w południowej Anglii uzyskał najlepszy czas w kategorii aut elektrycznych – 43,86 sekund. Teraz do tych osiągnięć dołączył trzeci rekord, tym razem na legendarnej Północnej Pętli.
Dla Romaina Dumasa, który cztery razy wygrał na Nürburgringu 24-godzinny wyścig, jazda po rekord Volkswagenem ID.R była kolejnym ważnym sukcesem na jego ulubionym torze. „Ustanowić najlepszy czas przejazdu Północnej Pętli, to naprawdę powód do dumy” – mówi Dumas. „Dla mnie jest to najlepszy i najtrudniejszy tor wyścigowy na świecie. Bardzo dziękuję zespołowi Volkswagen Motorsport, który po raz kolejny wykonał fantastyczną robotę. ID.R został perfekcyjnie przygotowany do wymagań Północnej Pętli, dla mnie to wielka frajda poczuć niesamowite przyspieszenie i ogromne prędkości w zakrętach”.
Ustanawiając na Północnej Pętli rekord w kategorii aut elektrycznych Volkswagen udowodnił po raz kolejny, jak niewiarygodnie efektywne mogą być elektryczne układy napędowe. „Ten imponujący sukces to wynik zakrojonych na szeroką skalę przygotowań podjętych przez naszych inżynierów, optymalnej pracy całego zespołu podczas testów oraz rezultat doskonałej pracy kierowcy Romaina Dumasa” – powiedział dyrektor Volkswagen Motorsport, Sven Smeets.
Kolejna zaawansowana wersja Volkswagena ID.R dostosowana do warunków na Północnej Pętli
W porównaniu z rekordami na Pikes Peak oraz w Goodwood do wyzwania jakim jest Północna Pętla Volkswagen Motorsport przygotował wyścigowego ID.R w bardzo krótkim czasie – w ciągu zaledwie pięciu miesięcy. „W najnowszej wersji ID.R elementy aerodynamiki w większym stopniu zestrojono pod kątem uzyskania dużych prędkości niż maksymalnego docisku do podłoża” – wyjaśnia François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny. „Bogaty program jazd testowych na symulatorze i na prawdziwym torze pozwolił dostroić ID.R do jedynych w swoim rodzaju warunków na Północnej Pętli. Dotyczyło to przede wszystkim zawieszenia, systemu zarządzania energią elektryczną oraz wyboru odpowiednich opon”.