Nowy Passat i elektryczny SUV – ID. CROZZ: nowości Volkswagena podczas Poznań Motor Show 2019
- po raz pierwszy w Polsce Passat w nowej odsłonie, najpopularniejszy na świecie model klasy średniej
- polska premiera elektrycznego SUV-a nowej generacji – ID. CROZZ, którego zasięg wynosi do 500 km
- pełna gama SUV-ów na stoisku – od T-Crossa, przez T-Roca, Tiguana, Tiguana Allspace, aż po luksusowego Touarega
- konferencja prasowa odbędzie się 28 marca o godz. 10.45 w hali 3a
Poznań – Podczas tegorocznego Poznań Motor Show (28-31 marca) Volkswagen po raz pierwszy zaprezentuje w Polsce dwa zupełnie różne modele – nowego Passata, najpopularniejsze na świecie auto klasy średniej oraz SUV-a z nowej rodziny elektrycznych modeli ID., który na rynku pojawi się już w 2020 roku.
Nowy Passat jest jeszcze bardziej komfortowy niż dotąd i wyposażono go w jeszcze większą liczbę cyfrowych urządzeń. W nowym Passacie Volkswagen zastosował wiele innowacyjnych systemów. Znajduje się wśród nich Travel Assist – system asystujący, dzięki któremu Passat – jako pierwszy model Volkswagena – może poruszać się częściowo automatycznie przy prędkości do 210 km/h. Nowością w Passacie jest również pojemnościowa kierownica, która reaguje na dotknięcie przez kierowcę przez co staje się interaktywnym interfejsem takich systemów jak Travel Assist. Niebawem sprzedany zostanie 30-milionowy egzemplarz Passata; model ten jest najpopularniejszym samochodem średniej klasy na świecie.
Polską premierę w Poznaniu będzie również święcił elektryczny SUV– ID. CROZZ, który łączy funkcjonalność typową dla SUV-ów z dynamiczną sylwetką charakterystyczną dla sportowych coupé. ID. CROZZ – obok kompaktowego ID., vana ID. BUZZ i limuzyny ID. VIZZION – pokazuje możliwości nowej modułowej płyty podłogowej (MEB) zaprojektowanej z myślą o samochodach elektrycznych nowej generacji. Elektryczny silnik ID. CROZZ dysponuje mocą 225 kW i zapewnia mu prędkość maksymalną 180 km/h. Zasięg auta na jednym ładowaniu akumulatora wynosi 500 km. Czas ładowania do 80 procent pojemności przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 150 kW to zaledwie 30 minut. Wnętrze ID. CROZZ to przestronny open space, w którym nie ma klasycznej tablicy rozdzielczej i konsoli środkowej.
Gama SUV-ów Volkswagena liczy dziś aż pięć modeli. Najmniejszy z nich – miejski T-Cross – świętował swoją światową premierę w listopadzie 2018 roku. Mały SUV Volkswagena ma nadwozie o długości 4,11 m.
O 12 cm dłuższy od T-Crossa jest T-Roc, który do rodziny SUV-ów Volkswagena dołączył w 2017 roku. Ten nieco bardziej masywny model czuje się doskonale nie tylko na ulicach miast. Za sprawą napędu na cztery koła 4MOTION SUV-em tym można wybrać się także poza utwardzone drogi.
Większy od T-Roca komfortowy, mocny i solidny Tiguan od chwili rynkowego debiutu w 2007 roku zajmuje czołowe miejsce w sprzedaży wśród SUV-ów klasy kompaktowej i należy do najpopularniejszych modeli Volkswagena.
Tiguan Allspace, w porównaniu z klasycznym Tiguanem, zapewnia jeszcze więcej miejsca. Większy rozstaw osi wynoszący 2,79 m sprawia, że ten SUV Volkswagena należy do najobszerniejszych w klasie. Jego nadwozie ma długość o około 20 cm większą niż nadwozie klasycznego brata. W wersji pięciomiejscowej pojemność bagażnika Tiguana Allspace wynosi aż 760 litrów, a gdy złoży się tylną kanapę (przesuwaną w zakresie 18 cm) pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1.920 litrów. Tiguan Allspace jest doskonałym samochodem rodzinnym, zwłaszcza jeśli wybierze się wersję z miejscami dla siedmiu pasażerów.
Na szczycie oferty SUV-ów plasuje się niepowtarzalny, mocny i wytrzymały Touareg, wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia techniczne. Mocne turbodiesle (niebawem ofertę wzbogaci V8 TDI o mocy 421 KM) i seryjny napęd na cztery koła 4MOTION świadczą o prestiżowym charakterze tego wszechstronnego auta. Pozwalają mu też bez problemu pokonywać bezdroża. Masywny przód nadwozia z niemal pionową osłoną chłodnicy i długą maską silnika, a także szerokie lampy z tyłu dodają Touaregowi – modelowi o długości 4,88 m i szerokości 1,98 m – zarówno stylowej elegancji, jak i sportowej dynamiki.