Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
05.03.2019
Salon Samochodowy w Genewie: cztery światowe premiery marki Volkswagen

Salon Samochodowy w Genewie: cztery światowe premiery marki Volkswagen

  • Światowa premiera nr 1: ID. BUGGY1 przenosi styl legendarnego plażowego buggy w epokę elektromobilności
  • Światowa premiera nr 2: Passat2 ósmej generacji został wyposażony w najbardziej innowacyjne rozwiązania Volkswagena
  • Światowa premiera nr 3: T-Roc R3 jako nowa, sportowa wersja debiutującego niedawno z wielkim sukcesem crossovera
  • Światowa premiera nr 4: Touareg V8 TDI3 o mocy 310 kW/ 421 KM i z momentem obrotowym o wartości 900 Nm to nowy topowy model Volkswagena

Poznań – Podczas 89. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (05-17 marca) Volkswagen przedstawia cztery zupełnie nowe modele reprezentujące elektromobilność oraz znakomite osiągi i właściwości jezdne. Z okazji dzisiejszej konferencji prasowej Ralf Brandstätter, COO marki Volkswagen, powiedział: „Trwa przemiana marki Volkswagen. Robimy wielkie postępy w dziedzinie cyfryzacji naszego przedsiębiorstwa i elektryfikacji modeli”.

ID. BUGGY to kolejny pojazd skonstruowany w oparciu o platformę MEB służącą do budowy samochodów zasilanych energią elektryczną. Oszczędna stylistyka studyjnego elektrycznego auta jest współczesną interpretacją stylu plażowych buggy, jakie w latach 60. i 70. cieszyły się wielką popularnością w USA. Podstawą konstrukcyjną tamtych pojazdów był VW Garbus, dzisiaj równie wszechstronna okazuje się platforma MEB, a konstruując model ID. BUGGY Volkswagen pokazuje jak wielki tkwi w niej potencjał. Dr Frank Welsch, Członek Zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za dział rozwoju technicznego, stwierdził: „Koncepcja techniczna platformy MEB bardzo dobrze się sprawdza. Można na niej budować pojazdy różniące się rozmiarami, wielkością akumulatorów i rodzajem układu napędowego. Dzięki temu możemy stosować tę platformę do konstrukcji samochodów różniących się rodzajem nadwozia i należących do różnych klas zaspokajając w ten sposób życzenia naszych klientów. ID. BUGGY jest tego fascynującym przykładem”.

Jeszcze bardziej komfortowy niż dotąd, z jeszcze większą liczbą cyfrowych urządzeń i jeszcze bardziej technicznie zaawansowany jest Passat ósmej generacji – nowe auto, w którym zastosowano wszystkie współczesne, innowacyjne rozwiązania Volkswagena. Znajduje się wśród nich „Travel Assist” – system asystujący, który właśnie w tym aucie został zastosowany po raz pierwszy. Dzięki niemu Passat, jako pierwszy model Volkswagena, będzie mógł poruszać się częściowo automatycznie niemal z każdą dowolnie wybraną prędkością (od 0 do 210 km/h). Nowością jest również pojemnościowa kierownica. Reaguje ona na dotyk stając się interaktywnym interfejsem takich systemów jak „Travel Assist”. Wiosną tego roku zostanie wyprodukowany 30-milionowy Passat; model ten jest najpopularniejszym samochodem średniej klasy na świecie.



Volkswagen T-Roc R to z kolei nowa sportowa odmiana crossovera, który w bardzo udany sposób zadebiutował na rynku już jakiś czas temu. T-Roc R został opracowany przez Volkswagen R i wyróżnia się bardzo wysokimi osiągami: czterocylindrowy silnik TSI o pojemności 2,0 litrów osiąga moc 221 kW/300 KM i moment obrotowy o wartości 400 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje T-Rocowi R 4,9 sekundy, jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Kolejną światową premierą prezentowaną przez Volkswagena podczas Salonu w Genewie jest Touareg V8 TDI. Jego jednostka napędowa rozwija moc 310 kW/421 KM oraz maksymalny moment obrotowy 900 Nm, model ten jest więc najmocniejszym SUV-em z silnikiem wysokoprężnym wśród produkowanych przez niemieckie firmy samochodowe. Podobnie jak wersje z silnikami V6, również te nowe z jednostką V8 spełniają normę emisji spalin Euro 6d-TEMP. W seryjnym wyposażeniu Touarega V8 TDI znajduje się m.in. pneumatyczne zawieszenie zapewniające znakomity komfort podróżowania i optymalizujące aerodynamikę oraz zwiększające możliwości auta podczas jazdy w trudnym terenie.

1) – model studyjny
2) – samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży
3) – model studyjny zbliżony do wersji seryjnej
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.