Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
31.12.2018
Najważniejsze wydarzenia dla Volkswagena w 2018 roku: pojazdy elektryczne i nowe SUV-y wyznaczają trendy

Najważniejsze wydarzenia dla Volkswagena w 2018 roku: pojazdy elektryczne i nowe SUV-y wyznaczają trendy

  • ofensywa w dziedzinie pojazdów elektrycznych: modele takie jak ID., ID. VIZZION i ID. R Pikes Peak dostarczyły ogromnych emocji już na progu nowej epoki w motoryzacji
  • ofensywa w gamie SUV-ów: dziewięć nowych modeli w tym segmencie sprawiło, że oferta SUV-ów Volkswagena jest największa w historii marki
  • do ważnych wydarzeń w 2018 roku należały również debiut modelu up! GTI, premiera Jetty siódmej generacji w USA oraz nowego Virtusa, który podbija Amerykę Południową

Poznań – w 2018 roku Volkswagen wyznaczył ważny kurs dla przyszłości marki: kompaktowe ID., jako pierwsze auto przyszłej rodziny modeli o zerowej emisji, osiągnęło końcową fazę przygotowania przed uruchomieniem produkcji seryjnej. Dodatkowo, za pomocą awangardowo stylizowanej limuzyny – ID. VIZZION – i wyczynowego ID. R Pikes Peak Volkswagen zaprezentował dwie kolejne fascynujące możliwości pojazdów elektrycznych. Popyt na SUV-y rośnie na całym świecie i w minionym roku Volkswagen pokazał, że podąża za tym trendem znacznie powiększając ofertę modeli z segmentu Sport Utility Vehicles. Tylko w 2018 roku debiutowało na świecie aż dziewięć nowych SUV-ów – od miejskiego T-Crossa do nowego flagowego modelu Volkswagena – Touarega trzeciej generacji. Pojawiło się też sporo innych modeli w wielu segmentach, takich jak – na przykład – nowy Virtus w Ameryce Południowej, usportowiony up! GTI w Europie czy Jetta w Ameryce Północnej. Wszystkie te modele są dowodem na to, że Volkswagen – obecny na wszystkich ważnych rynkach na świecie – świetnie rozumie specyfikę poszczególnych regionów. Dzięki temu po raz kolejny marka osiągnęła wielki sukces – od stycznia do listopada dostawy wzrosły o około 280.000 w porównaniu z dostawami w analogicznym okresie 2017 roku, a sprzedaż Volkswagena na świecie wzrosła do 5,7 miliona pojazdów.


Ofensywa w dziedzinie aut elektrycznych: w marcu Volkswagen zaprezentował ID. VIZZION – bezemisyjną limuzynę przyszłości, która może poruszać się w pełni autonomicznie i zapewnia zasięg do 665 kilometrów. Samochód można obsługiwać za pomocą komend głosowych i gestami, auto jest zdolne do nauki dzięki sztucznej inteligencji. ID. VIZZION to swego rodzaju łącznik teraźniejszości z przyszłością. Trzy miesiące później, dzięki ID. R Pikes Peak, Volkswagen pokazał dynamiczne możliwości samochodów elektrycznych – 24 czerwca ID. R Pikes Peak ustanowiło nowy rekord wszechczasów podczas legendarnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb, znanego jako Race to The Clouds i rozgrywanego w Colorado w USA. Elektryczne auto wyścigowe Volkswagena pobiło rekordy wszystkich samochodów z silnikami spalinowymi, które kiedykolwiek wzięły udział w tym wyścigu. W grudniu, podczas pierwszych jazd testowych w towarzystwie inżynierów, pierwsi przedstawiciele mediów mogli przekonać się o możliwościach Volkswagena ID., który w sprzedaży pojawi się w 2020 r.

Ofensywa modeli typu SUV: bez względu na wielkość samochody tego segmentu cieszą się powodzeniem na całym świecie. W minionym roku Volkswagen znacznie poszerzył ofertę SUV-ów. Wyposażony w wiele innowacyjnych systemów Touareg trzeciej generacji – flagowy model Volkswagena – debiutował w marcu. W Chinach Volkswagen zaprezentował kilka modeli segmentu SUV – przestronnego Tharu, model klasy kompaktowej przeznaczony dla rodzin oraz większego Tayrona, który należy do klasy średniej. W 2018 roku na chińskim rynku debiutowały również duży Teramont oraz wydłużona wersja T-Roca, przeznaczona na rynek chiński. W listopadzie w ofercie Volkswagena na różnych rynkach pojawił się najmniejszy z SUV-ów – T-Cross.

Siedmiomiejscowy odpowiednik Teramonta – Atlas – jest produkowany w USA. Podczas marcowego New York International Auto Show Volkswagen zaprezentował model Atlas Cross Sport – dynamicznego pięciomiejscowego SUV-a z napędem hybrydowym, skonstruowanego na bazie Atlasa. Wersja seryjna tego modelu pojawi się na rynku amerykańskim w 2019 roku. W tym samym czasie zaprezentowano również pick-up'a o nazwie Atlas Tanoak – pierwszy samochód tego typu skonstruowany z wykorzystaniem modułowej platformy podłogowej (MQB). W listopadzie, podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Sao Paulo, sensację wywołał drugi pick-up – Tarok Concept, również zbudowany na modułowej platformie MQB. Do jego licznych zalet należy możliwość przedłużenia skrzyni ładunkowej, której długość można zwiększyć zależnie od potrzeb – wystarczy złożyć tylną ściankę przestronnej czterodrzwiowej kabiny. Już niedługo ma zostać uruchomiona produkcja seryjnej wersji tego modelu, w pierwszej kolejności na rynku brazylijskim.

Nowości na poszczególnych rynkach: w 2018 roku Volkswagen wprowadził do oferty wersję GTI miejskiego modelu up! Up! GTI zachowuje styl większych GTI marki Volkswagen – silnik o mocy 85 kW/115 KM i niska masa własna auta zapewniają bardzo dobre osiągi i dużo radości z jazdy. W tej chwili rodzina modeli GTI jest kompletna i obejmuje Golfa GTI, Polo GTI i up!-a GTI. Jetta, wyprodukowana w liczbie 17,5 miliona egzemplarzy, to jeden z najbardziej udanych kompaktowych sedanów w historii. Jej siódmą generację Volkswagen zaprezentował na początku roku podczas Detroit Auto Show. Samochód został skonstruowany na modułowej platformie MQB i opracowano go z myślą o rynku amerykańskim. Jeszcze bardziej kompaktowym modelem jest Virtus – sedan podobny do Polo i również zbudowany na platformie MQB. Auto jest produkowane w Brazylii i debiutowało na tamtejszym rynku.
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.