Volkswagen inwestuje w przyszłość
- do 2023 r. Grupa Volkswagen wyda blisko 44 miliardy euro na e-mobilność, autonomiczną jazdę, nowe usługi mobilne oraz cyfryzację w samochodach i zakładach
- w centrum uwagi jest dalsza poprawa wyników finansowych w celu zabezpieczenia znacznych wydatków koncernu Volkswagen na utrzymanie stabilnej pozycji w przyszłości
- Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG, powiedział – „Jednym z celów strategii Grupy Volkswagen jest przyspieszenie tempa innowacji”
- Frank Witter, Członek Zarządu Koncernu ds. Finansów i IT podkreślił – „Trzymamy się celów inwestycyjnych i kosztów, jesteśmy skupieni i zdyscyplinowani, i będziemy konsekwentnie podążać wybraną drogą”.
- Rozmowy z Fordem na temat współpracy przemysłowej w segmencie lekkich pojazdów użytkowych postępują pozytywnie – na horyzoncie pojawiły się dodatkowe obszary współpracy
Poznań, 20 listopada 2018 r. – Grupa Volkswagen zwiększa inwestycje w przyszłość. W ciągu najbliższych pięciu lat, do końca 2023 roku, koncern chce wydać blisko 44 miliardy euro na e-mobilność, autonomiczną jazdę, nowe usługi mobilności oraz cyfryzację w samochodach i zakładach produkcyjnych. To około jedna trzecia wszystkich wydatków zaplanowanych na lata 2019-2023. Prace nad planem inwestycyjnym Grupy Volkswagen w tym okresie zostały zakończone. Został on omówiony i zatwierdzony przez Radę Nadzorczą Volkswagen AG na posiedzeniu, które odbyło się w piątek.
„Jednym z celów strategii Grupy Volkswagen jest przyspieszenie tempa innowacji. Koncentrujemy nasze inwestycje na przyszłych obszarach mobilności i systematycznie wdrażamy naszą strategię” – powiedział dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG.
Koncentrujemy się na dalszej poprawie zysków we wszystkich markach i we wszystkich działach Grupy Volkswagen
Koncern Volkswagen konsekwentnie pracuje nad zwiększeniem zysków we wszystkich markach i przedsiębiorstwach w celu sfinansowania z własnych środków wyzwań, które czekają w przyszłości. Programy, które mają zabezpieczyć uzgodnione cele zostały opracowane przez poszczególne marki i przedsiębiorstwa. Frank Witter, Członek Zarządu Koncernu ds. Finansów i IT, powiedział – „Trzymamy się celów inwestycyjnych i kosztów, jesteśmy skupieni i zdyscyplinowani, i będziemy konsekwentnie podążać wybraną drogą”.
Wskaźniki zarówno wydatków kapitałowych, jak i przeznaczonych na badania oraz rozwój w Dziale Samochodowym Koncernu stale zmniejszą się, aby osiągnąć poziom 6 procent począwszy od 2020 roku. Cel w zakresie przepływów pieniężnych netto, wynoszący – co najmniej – 10 mld EUR do 2020 r., pozostaje aktualny. Kryzys dotyczący silników Diesla wciąż będzie miał jednak wpływ na przychody w latach 2019 i 2020.
Wspólne przedsięwzięcia w Chinach nie są konsolidowane i dlatego nie są uwzględnione w planach. Tamtejsze spółki joint venture mają własne fundusze na inwestycje w zakłady i produkty.
Przedsięwzięcia partnerskie są kluczowym czynnikiem sukcesu w przyszłości
Na piątkowym spotkaniu, oprócz planowania inwestycji, Rada Nadzorcza przeprowadziła również konsultacje na temat kolejnych przełomowych projektów. Postępują rozmowy z Fordem na temat współpracy przemysłowej. Obie firmy bardzo dobrze uzupełniają się pod względem produktów i regionów. Głównym elementem planowanej współpracy są wspólne opracowanie i produkcja gamy lekkich pojazdów użytkowych. Volkswagen liczy na pozytywny efekt, który powinien wynikać z obniżenia kosztów poprzez zwiększenie skali. Ford i Volkswagen pozostaną konkurentami, dlatego współpraca nie obejmuje opracowania wspólnych strategii handlowych, marketingowych ani cenowych. Oprócz opracowania lekkiego samochodu dostawczego pojawiła się szansa na współpracę przy innych projektach.