Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
08.08.2018
Technologie high-tech w nowym Touaregu - część 4:
„Asystent jazdy w korku” umożliwia częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 55 km/h również w miejscach robót drogowych

Technologie high-tech w nowym Touaregu - część 4: „Asystent jazdy w korku” umożliwia częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 55 km/h również w miejscach robót drogowych

  • „asystent jazdy w korku” korzysta z aktywnego tempomatu (ACC) oraz z asystenta utrzymania pasa ruchu („Lane Assist”)

Poznań – Funkcje umożliwiające częściowo automatyczną jazdę w ogromnym stopniu zwiększają komfort podróży. Przykładem może być SUV wyższej klasy – nowy Touareg. Jeśli kierowca wyrazi takie życzenie, podczas kierowania autem, przyspieszania i hamowania mogą go wesprzeć systemy asystujące. Dzięki ich współdziałaniu Touareg, korzystając z asystenta jazdy w korku, może częściowo automatycznie poruszać się w uciążliwej dla kierowcy sytuacji jaką jest ciągłe podjeżdżanie w kolumnie aut w zatorze drogowym.


Na system wspomagający jazdę w korku składają się działający w oparciu o kamerę asystent utrzymania pasa ruchu „Lane Assist” oraz korzystający z radaru aktywny tempomat „ACC”. Żeby kierowca mógł skorzystać z zalet częściowo automatycznej jazdy, obydwa systemy muszą być włączone. Kierowca może włączać i wyłączać asystenta jazdy w korku aktywując funkcję „adaptacyjne prowadzenie po pasie ruchu”. Ten ostatni jest dodatkową funkcją systemu „Lane Assist”, dzięki której pojazd utrzymuje się na środku pasa ułatwiając w ten sposób kierowcy kierowanie.

W korku oraz w miejscach robót drogowych Touareg, utrzymując obrany tor jazdy, może podążać za znajdującymi się przed nim samochodami. Zależnie od sytuacji na drodze SUV Volkswagena może się automatycznie zatrzymać i – w określonym czasie – automatycznie ruszyć z miejsca, żeby kontynuować jazdę.

ACC, Lane Assist, adaptacyjny system utrzymywania toru jazdy oraz asystent jazdy w korku są funkcjami asystującymi, które wspierają kierowcę podczas jazdy w ramach możliwości swojego działania. Także gdy auto porusza się w trybie półautomatycznym kierowca ponosi odpowiedzialność za kierowanie nim i jest zobowiązany czuwać nad działaniem systemów asystujących, a także trzymać ręce na kierownicy. Ponadto musi być w każdej chwili gotowy do zaingerowania w działanie systemów wspomagających i przejęcia nad nimi kontroli.
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.