Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
02.08.2018
Technologie high-tech w nowym Touaregu - część 2: system czterech kół skrętnych

Technologie high-tech w nowym Touaregu - część 2: system czterech kół skrętnych

  • innowacyjny system: nowy Touareg jest pierwszym autem marki Volkswagen z aktywnie kierowanymi kołami tylnej osi
  • nowy system czterech kół skrętnych sprawia, że w mieście luksusowy SUV jest zwrotny, jak samochód kompaktowy

Poznań – brzmi to trochę jak „mission impossible”: za sprawą Touarega trzeciej generacji Volkswagen wprowadza na rynek luksusowego SUV-a, który jest równie zwrotny, jak auto kompaktowych rozmiarów. Czy to możliwe? Tak, a wszystko dzięki nowo opracowanemu systemowi czterech kół skrętnych. Zarówno przednie, jak i tylne koła skręcają się w zależności od sytuacji na drodze. System czterech kół skrętnych to jeden z powodów, dla których masywny Touareg jest zwinny nawet podczas jazdy wąskimi uliczkami czy w czasie manewrowania na parkingach. Nowy system zapewnia także dodatkową stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.


Istnieją dwa tryby działania systemu czterech kół skrętnych (oferowanemu jako opcja): podczas podróżowania z prędkością poniżej 37 km/h oraz w czasie jazdy z prędkością powyżej 37 km/h.

Przy prędkościach poniżej 37 km/h tylne koła automatycznie skręcają się w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. Innymi słowy, gdy przednie koła skręcają w lewo, elektrycznie sterowane koła tylnej osi skręcają w prawo o maksymalnie pięć stopni. To poprawia zwrotność samochodu podczas manewrowania. Układ kierowniczy z czterema kołami skrętnymi zmniejsza średnicę zawracania Touarega z 12,19 do 11,19 metra, co jest szczególnie zauważalne podczas parkowania. Łatwiejsze jest również manewrowanie autem z przyczepą. Jedną z głównych zalet jest współpraca systemów – czterech kół skrętnych i Trailer Assist, czyli systemu manewrowania z przyczepą, który niemal automatycznie parkuje tyłem samochód z przyczepą w wyznaczonym miejscu. Dzięki współpracy obydwu systemów cofanie autem z przyczepą jest bezproblemowe jak spacer po parku. Nawet jeśli alejki w nim są bardzo wąskie.

Przy prędkości powyżej 37 km/h tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie. Zapewnia to płynniejsze prowadzenie auta zwłaszcza przy wyższych prędkościach, na przykład, podczas podróżowania drogami krajowymi czy autostradami. System czterech kół skrętnych zapewnia stabilność podczas zmiany pasa ruchu (na przykład, przy szybkim wyprzedzaniu) oraz w czasie nagłych manewrów omijania przeszkody.

System czterech kół skrętnych wraz z pneumatycznym zawieszeniem jest oferowany jako element pakietu, który obejmuje również adaptacyjne zawieszenie z elektroniczną kontrolą siły tłumienia z regulacją wysokości nadwozia. Pakiet ten czyni z Touarega samochód jednocześnie zwinny i dynamiczny, jak żaden inny w tym segmencie.

System czterech kół skrętnych – video:
https://www.youtube.com/watch?v=qZ5AKVsO2cM
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.