AutomotiveINNOVATIONS Award 2018:
Volkswagen najbardziej innowacyjną marką masową
- Center of Automotive Management (CAM) oraz PricewaterhouseCoopers (PwC) uhonorowały markę Volkswagen prestiżową nagrodą
- odznaczenia także w kategoriach „Alternatywne układy napędowe”, „Jazda autonomiczna i bezpieczeństwo” oraz „konwencjonalne układy napędowe”
Poznań – Volkswagen po raz trzeci z rzędu został uhonorowany tytułem „Najbardziej innowacyjnej marki masowej”. Otrzymał także nagrody w kategoriach „Alternatywne układy napędowe”, „Jazda autonomiczna i bezpieczeństwo” oraz „Konwencjonalne układy napędowe”. Odznaczenia przyznaje corocznie niezależny instytut naukowy Center of Automotive Management we współpracy z firmą doradczą PricewaterhouseCoopers. Nagrody przyznaje się w oparciu o badanie AutomotiveINNOVATIONS, w ramach którego od siedmiu lat na podstawie nowych rozwiązań technicznych określa się profil innowacyjności marek samochodowych.
Dr Frank Welsch, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego Marki Volkswagen, powiedział: „Wspólnie pracujemy nad doskonaleniem samochodów i zamierzamy dać wszystkim kierowcom możliwość korzystania z innowacyjnych rozwiązań. Te odznaczenia należą się zespołom konstruktorów Volkswagena na całym świecie. Każdego dnia inżynierowie pracują nad tym, by najnowsze rozwiązania stały się dostępne dla każdego”.
Uzasadniając przyznanie tytułu najbardziej innowacyjnej masowej marki samochodowej jury powołało się na 62 innowacje zaprezentowane przez Volkswagena w zeszłym roku. W oficjalnym uzasadnieniu CAM i PwC zaznaczają ponadto, że: „Spośród marek produkujących samochody na masową skalę na Volkswagena przypada najwięcej, bo 26 procent wszystkich światowych premier”. Wysoko oceniono m.in. Volkswagena Arteona z opcjonalnym systemem hamowania awaryjnego Emergency Assist 2.0 z funkcją zmiany pasa ruchu, koncepcję Arteona jako czterodrzwiowego coupé wyższej klasy średniej, Golfa 1.5 TSI z funkcją odłączania cylindrów oraz Volkswagena up! GTI z benzynowym silnikiem wyposażonym w filtr cząstek stałych.
Przyznając pierwsze miejsce w kategorii „Alternatywne układy napędowe” powołano się na dziesięć innowacyjnych rozwiązań Volkswagena opisanych w tegorocznym badaniu. W opinii CAM na szczególną uwagę zasłużyły wśród nich zmodyfikowany Volkswagen e-Golf ze znacznie zwiększonym zasięgiem oraz układem napędowym o wyższej mocy (dodatkowe 15 kW/20 KM), a także Polo TGI zasilane gazem ziemnym, emitujące niewielką ilość dwutlenku węgla.
Marka Volkswagen potwierdza rolę lidera także w kategorii „Jazda autonomiczna i bezpieczeństwo”. Tu przykładem jest przede wszystkim Arteon, który jako pierwszy model został wyposażony w asystenta hamowania awaryjnego (Emergency Assist) drugiej generacji. W sytuacji, gdy np. z powodu zasłabnięcia kierowca nie może sprawować kontroli nad pojazdem system ten – w ramach możliwości swojego działania – ostrzega innych uczestników ruchu i automatycznie sprowadza samochód na prawy pas, żeby go tam zatrzymać.
Najnowsze badanie pokazuje ponadto, że wprowadzając siedem innowacyjnych rozwiązań Volkswagen zajął pierwsze miejsce w kategorii „Konwencjonalne układy napędowe”. Za szczególnie interesującą nowość na skalę światową jury uznało prototyp podwójnego katalizatora SCR, czyli pierwsze zastosowanie filtra cząstek stałych w silniku benzynowym małego samochodu – up! GTI , a także Volkswagena Arteona z rozwiązaniami pozwalającymi na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa.
Center of Automotive Management (CAM) z siedzibą w Bergisch Gladbach kieruje prof. dr Stefan Bratzel. Ten niezależny instytut naukowy zajmujący się badaniami doświadczalnymi w dziedzinie motoryzacji i środków transportu od siedmiu lat, wraz z PricewaterhouseCoopers (PwC), nagradza każdego roku najbardziej innowacyjnych producentów samochodów na świecie. W tegorocznym badaniu uwzględniono 60 marek motoryzacyjnych działających na globalnym rynku.