Poznań jak Genewa, Frankfurt czy Paryż: konferencja marki Volkswagen podczas Motor Show w Poznaniu przyciągnęła setki osób
- na stoisku liczącym 1000 metrów kwadratowych powierzchni stanęło 17 samochodów, wśród nich – nowy Touareg
- flagowego SUV-a zaprezentował Jürgen Stackmann, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu marki Volkswagen na świecie
- oprócz popularnych modeli na stoisku nie zabrakło pojazdów, które wyznaczają drogę Volkswagena na przyszłość
Poznań – podczas debiutu nowego Touarega przed polskimi dziennikarzami Jürgen Stackmann powiedział: „Dzięki wyrazistej stylistyce, intuicyjnej obsłudze, szeroko zastosowanej cyfryzacji, innowacyjnym systemom z dziedziny bezpieczeństwa i – przede wszystkim – maksymalnemu komfortowi jazdy, nowy Touareg staje się wzorcem do naśladowania. Samochód pokazuje możliwości Volkswagena pod względem designu, technologii i innowacji”. Obok Touarega i modelu I.D. BUZZ, czyli studyjnego elektrycznego vana nowej generacji na stoisku Volkswagena można oglądać elektryczną hulajnogę Cityskater, nowe Polo – najlepszy samochód miejski na świecie według World Car of the Year, SUV-y z różnych segmentów, awangardowe Gran Turismo Volkswagena, czyli Arteona oraz sportowe modele spod znaku GTI i R.
Nowy Touareg dołączył dziś do polskiej oferty Volkswagena. Jego cena zaczyna się od 256.290 zł za wersję z 231-konnym silnikiem 3.0 V6 TDI i 8-stopniową przekładnią Tiptronic. Samochód jest kolejnym etapem największej ofensywy modelowej w dziejach Volkswagena. Obok T-Roca, Tiguana, Tiguana Allspace’a i Touarega już za kilka lat Volkswagen na świecie będzie miał w ofercie blisko 20 SUV-ów. Samochody tego typu będą stanowiły wtedy 40 procent gamy modelowej marki z Wolfsburga. Podobnie jak Touaregi dwóch poprzednich generacji także najnowszy należy do aut bardzo wszechstronnych, które sprawdzają się w każdej sytuacji. Oprócz Innovision Cockpit nowego Touarega wyróżniają mocne silniki, pneumatyczne zawieszenie, skrętne koła tylnej osi oraz innowacyjne systemy asystujące, które poprawiają bezpieczeństwo i komfort.
Łukasz Zadworny, szef marki Volkswagen w Polsce, podczas konferencji prasowej powiedział: „W 2017 roku w Polsce zarejestrowano ponad 49 tysięcy nowych osobowych Volkswagenów. To o ponad 15 procent więcej niż rok temu. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się samochody elektryczne. Pierwszy model z rodziny I.D., czyli samochodów elektrycznych nowej generacji, które podczas Poznań Motor Show reprezentuje I.D. BUZZ, trafi do sprzedaży w 2020 roku. Na początku wielkiej ofensywy aut elektrycznych Volkswagena na rynku zadebiutuje kompakt wielkości Golfa. Już w połowie przyszłej dekady po drogach na świecie będzie jeździło ponad milion elektrycznych Volkswagenów, a I.D. BUZZ będzie potrafił poruszać się autonomicznie”.
I.D. BUZZ – studyjny van z napędem elektrycznym, który wyznacza drogę Volkswagena na przyszłość – podobnie jak pozostałe modele rodziny I.D. pokazuje, że modułowa platforma skonstruowana przez Volkswagena na potrzeby samochodów elektrycznych (MEB) doskonale nadaje się do konstrukcji pojazdów różnych rozmiarów i o różnych cechach. Od kompaktowego I.D., przez crossovera I.D. CROZZ i luksusowego I.D. VIZZION, aż po vana I.D. BUZZ. Akumulatory i układ napędowy wszystkich modeli I.D. są umieszczone w podłodze, nad nimi znajduje się przestronna kabina, która zapewnia sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Zasięg elektrycznych modeli I.D. przy maksymalnie naładowanej baterii będzie wynosił ok. 600 km.