Technicznie doskonały: nowy silnik 1.5 TSI o mocy
130 KM dostępny dla Golfa i Golfa Varianta
- Silnik nowej generacji pracuje w cyklu Millera i charakteryzuje się wysokim stopniem sprężania
- Turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek turbiny (VTG) zapewnia wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach jednostki napędowej
- Nowy silnik jest wyposażony w system odłączanych cylindrów (Active Cylinder Management) oraz w funkcję żeglowania, aby ograniczyć zużycie paliwa
Poznań – Volkswagen rozszerzył gamę silników oferowanych do Golfa i do Golfa Varianta wzbogacając ofertę o benzynową jednostkę napędową najnowszej generacji – 1.5 TSI o mocy 96 kW/130 KM.
Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik, który pracuje w cyklu Millera, jednocześnie oferuje wysoki moment obrotowy i korzyści wynikające z zastosowania bezpośredniego wtrysku paliwa. Wysoki stopień sprężania sprawia, że nowa jednostka napędowa odznacza się większą wydajnością i znacząco niższym zapotrzebowaniem na paliwo. W wypadku Golfa – w zależności od wyposażenia – oznacza to zużycie paliwa od 4,8 do 5 l na 100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie od 110 do 116 g/km.
Czterocylindrowy silnik zaskakuje cichą pracą i wysokim momentem obrotowym dostępnym już przy niskich prędkościach obrotowych, nawet podczas ekonomicznej jazdy na wysokich biegach. Maksymalny moment wynoszący 200 Nm jest do dyspozycji już od zaledwie 1.400 obr./min i utrzymuje się na takim poziomie aż do 4.000 obr./min. To główna zasługa turbosprężarki o zaawansowanej konstrukcji ze zmienną geometrią łopatek turbiny (VTG). Golf 1.5 TSI osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 210 km/h.
Wraz z tą jednostką napędową Volkswagen po raz pierwszy oferuje w Golfie silnik z funkcją żeglowania, co oznacza, że podczas jazdy ze stałą prędkością i bez przyspieszania silnik jest całkowicie wyłączony. Przy prędkości do 130 km/h silnik – współpracujący z przekładnią o dwóch sprzęgłach – wyłącza się, gdy tylko kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu. Wówczas samochód zaczyna „żeglować”, a kompaktowych rozmiarów litowo-jonowy akumulator dostarcza zasilanie do urządzeń elektrycznych, takich jak wycieraczki, reflektory czy system audio.
W zależności od obciążenia jednostki napędowej, podczas jazdy z prędkością obrotową silnika w przedziale od 1.400 do 3.200 obr./min., system odłączanych cylindrów (Active Cylinder Management) niewyczuwalnie dla kierowcy wyłącza również dwa z czterech cylindrów, co zdecydowanie ogranicza zużycie paliwa i emisję spalin.
Silnik 1.5 TSI o mocy 96 KW/130 KM można zamówić zarówno do Golfa w wersji hatchback, jak i do Golfa w wersji Variant z wyposażeniem Comfortline i Highline. Ceny Golfa z tym silnikiem zaczynają się od 85.190 złotych, a Golfa Varianta – od 90.790 złotych w połączeniu z sześciobiegową przekładnią mechaniczną.
1) Golf 1.5 TSI (96 kW/130 KM) zużycie paliwa w l/100 km: w mieście
6.4-6.1 / poza miastem 4.2-4.0 / w cyklu mieszanym 5.0-4.8; emisja CO2
w g/km: 116-110 (w cyklu mieszanym); klasa efektywności: B-A.
2) Golf Variant 1.5 TSI (96 kW/130 KM) zużycie paliwa w l/100 km:
w mieście 6.4-6.1 / poza miastem 4.2-4.1 / w cyklu mieszanym 5.0-4.8; emisja CO2 w g/km: 116-110 (w cyklu mieszanym). Klasa efektywności: B-A.