Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
19.05.2017
Volkswagen Arteon<br>
Innowacyjne systemy asystujące – część 2: Proaktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash

Volkswagen Arteon
Innowacyjne systemy asystujące – część 2: Proaktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash

  • System Pre-Crash najnowszej generacji rozpoznaje także niebezpieczeństwo z tyłu samochodu
  • Pre-Crash po raz pierwszy wykorzystuje do swojego działania dane z systemu Side Assist

Poznań – Nikt nie chciałby znaleźć się w takiej sytuacji: czerwone światło, rzut oka w lusterko wsteczne, z tyłu o wiele za szybko zbliża się jakiś pojazd – wygląda na to, że zderzenia nie da się uniknąć. W takich sytuacjach bardzo przydaje się dostępny w opcji do Volkswagena Arteona nowy Aktywny System Ochrony Pasażerów Pre-Crash. Po raz pierwszy układ czujników systemu reaguje nie tylko na niebezpieczne sytuacje powstające podczas jazdy (rozpoznawane m.in. przez czujniki układu ESC) oraz reaguje na nagłe zagrożenie kolizją z przodu auta (rejestrowane poprzez radar systemu Front Assist), lecz także działa, gdy zagrożenie zbliża się z tyłu auta. System wykorzystuje informacje pochodzące z radarowych czujników systemu Side Assist. W ułamku sekundy w ramach swoich możliwości może spowodować działania, które złagodzą skutki takiego uderzenia.


Pre-Crash działa w następujący sposób: system wykorzystuje czujniki będące elementem asystenta zmiany pasa ruchu Side Assist (w granicach możliwości ostrzega on podczas zmiany pasa ruchu o pojazdach znajdujących się w tzw. martwym polu lusterek). Dzięki radarowym czujnikom Side Assist rejestruje obecność i prędkość samochodu jadącego za Arteonem. Dane te weryfikuje Aktywny System Ochrony Pasażerów. Czyni to nie tylko podczas jazdy, ale także na postoju, gdy silnik jest włączony, lub gdy aktywowany jest tryb start-stop – np. na czerwonym świetle. Gdy wykryty pojazd jedzie wprost na Arteona, system – na podstawie położenia i prędkości obydwu samochodów – ocenia prawdopodobieństwo kolizji. Gdy stwierdzi, że zagrożenie rzeczywiście istnieje, nowy system Pre-Crash zaczyna reagować.

Światła awaryjne zaczynają mrugać wtedy z dużą częstotliwością, jednocześnie domykają się wszystkie okna oraz (jeśli auto jest w niego wyposażone) dach panoramiczny, zostawiając minimalną lukę aby zapewnić lepsze działanie znajdujących się z przodu poduszek chroniących głowy kierowcy i pasażera. W tym samym czasie napięte zostają napinacze przednich pasów bezpieczeństwa.
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.