Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
21.04.2017
Światowa premiera w Szanghaju:
I.D. CROZZ – crossover dynamiczny jak coupe i solidny jak SUV

Światowa premiera w Szanghaju: I.D. CROZZ – crossover dynamiczny jak coupe i solidny jak SUV

  • Bezemisyjny samochód Volkswagena: studyjny I.D. CROZZ ma zasięg do 500 km, napęd na cztery koła i może jeździć w trybie automatycznym
  • I.D.CROZZ wejdzie do produkcji w 2020 roku jako jeden z elektrycznych samochodów Volkswagena nowej generacji

Poznań – Volkswagen pracuje nad zupełnie nowymi, awangardowymi samochodami z napędem elektrycznym. Podczas „Auto Shanghai 2017” (19-29 kwietnia) firma prezentuje po raz pierwszy na świecie model I.D. CROZZ, który daje wyobrażenie o tym, jak te nowe modele będą wyglądały. Herbert Diess, Prezes Zarządu marki Volkswagen, powiedział: „Do 2025 roku chcemy zwiększyć sprzedaż samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym do miliona sztuk rocznie. I.D. CROZZ odegra w tym kluczową rolę, a jego produkcja rozpocznie się w 2020 roku”. Czterodrzwiowy model to pierwszy Crossover Utility Vehicle (CUV) z elektrycznym napędem, noszący logo marki Volkswagen – coupe i Sport Utility Vehicle (SUV) w jednym.


Rodzina modeli I.D.

Po prezentacjach modeli I.D. (Paryż 2016) oraz I.D.BUZZ (Detroit 2017) teraz przyszedł czas na trzeciego członka tej rodziny – I.D. CROZZ. To nie emitujący żadnych szkodliwych substancji samochód nowej generacji o dużym zasięgu, wyrazistej nowoczesnej stylistyce i zupełnie nowym wnętrzu.

Zasięg 500 kilometrów, napęd 4x4, świetlna roleta i system CleanAir

I.D. CROZZ to wszechstronne, bezemisyjne auto o sportowym charakterze, którego elektryczny napęd na cztery koła bardzo dobrze spisuje się nie tylko w miejskiej dżungli, ale pozwala cieszyć się także sportową jazdą. Jedno ładowanie akumulatorów sprawia, że I.D. CROZZ może przejechać do 500 km (wg normy NEDC) i potrafi osiągnąć prędkość 180 km/h. Moc zespołu napędowego wynosi 225 kW. Na stacji szybkiego ładowania (prąd stały 150 kW) w ciągu pół godziny akumulatory tego auta można naładować do 80 procent pojemności. Gdy kierowca przez trzy sekundy przytrzyma znak Volkswagena umieszczony na kierownicy, w studyjnym aucie zostanie uruchomiony tryb jazdy autonomicznej „I.D. Pilot” i I.D. CROZZ będzie od tej chwili prowadzony przez autopilota.

Studyjny model został wyposażony wyłącznie w cyfrowe wskaźniki i elementy obsługi. Najważniejsze informacje są wyświetlane bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy z wykorzystaniem technologii rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality). Na znaczeniu zyskuje system sterowania przy pomocy gestów – tę technikę wykorzystano nawet do uruchomienia nowo opracowanej rolety świetlnej w przezroczystym dachu panoramicznym; żaluzja ta zarówno wewnątrz auta jaki i na zewnątrz zapewnia nowy rodzaj stylowego oświetlenia. Niezależnie od warunków zewnętrznych zawsze najwyższą jakość powietrza gwarantuje nowy system klimatyzacji CleanAir.

DNA elektrycznej mobilności

I.D. CROZZ wyróżnia się stylistyką, która w każdym szczególe odzwierciedla nowoczesny charakter elektrycznego auta realizującego filozofię „Zero Emission”. Jednym z dominujących elementów wizualnych są diody układające się w charakterystyczny kształt C, który wyróżnia elektryczne modele Volkswagena. LED-owe światła do jazdy dziennej w kształcie C oraz sterowane elektronicznie, dynamiczne, diodowe reflektory to dominujące elementy stylistyczne w przedniej części nadwozia. Wyglądają one jak ruchome „oczy” („Interactive Spotlight”).

Napęd elektryczny sprawia, że wnętrze auta jest wyjątkowo przestronne

I.D. CROZZ jest autem mniejszym niż najnowszy seryjny SUV Volkswagena - Tiguan L (Chiny), czy Tiguan Allspace (Europa). Mimo to nowy CUV ma tyle samo miejsca w środku. W modelu I.D. CROZZ zastosowano nową innowacyjną płytę modułową stworzoną przez Volkswagena do budowy samochodów elektrycznych nowej generacji. Jej cechą charakterystyczną jest m.in. to, że osie i silniki umieszczone są możliwie daleko na skraju nadwozia i zajmują bardzo mało miejsca, akumulatory natomiast znajdują się w podłodze pojazdu. Rozmieszczenie foteli sprawia, że wnętrze auta można konfigurować na różne sposoby. Powstaje maksymalnie wykorzystana przestrzeń - przestronny „Open Space”, jakiego nie ma żaden samochód tej klasy. Z tyłu w nowym modelu jest tyle miejsca, co w samochodach wyższych klas. Bez problemu zmieści się tam rower na weekendowy wypad za miasto. Bagażnik dachowy nie jest potrzebny, wystarczy umieścić rower w poprzek przedziału bagażowego, co umożliwiają składane siedziska tylnych foteli oraz otwierające się bardzo szeroko elektryczne drzwi.

Nowa strategia marki

I.D.CROZZ to kolejny pojazd konsekwentnie realizujący strategię marki Volkswagen (wyrażoną hasłem: „Przyszłość bliżej Ciebie”). Podstawą tej strategii są cztery innowacyjne dziedziny:
- Smart Sustainability – Volkswagen pracuje nad rozwojem innowacyjnych modeli z napędem elektrycznym produkowanych na szeroką skalę.
- Intuitive Usability – Volkswagen stawia na samochody obsługiwane intuicyjnie, wyposażone w nowe wskaźniki i elementy obsługi.
- Connected Community – Volkswagen zamierza w przyszłości przy pomocy karty ID zapewnić komunikację między człowiekiem, samochodem i otoczeniem.
- Automated Driving – dzięki autonomicznej jeździe samochody Volkswagena staną się bezpieczniejsze i bardziej wygodne.


1) = I.D. CROZZ nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży, dlatego nie podlega przepisom 1999/94 EG.

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.