California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje zupełnie nową jego generację: Nową Californię.
Systemy wspomagające kierowcę w Volkswagenie ID.7 zwiększają komfort i bezpieczeństwo
Volkswagen ID.7, jak przystało na flagowy model elektrycznej rodziny ID. jest wręcz naszpikowany różnego rodzaju systemami wspierającymi kierowcę. Zwiększają one bezpieczeństwo i komfort jazdy, co jest szczególnie istotne podczas dalekich podróży. A właśnie do tego Volkswagen ID.7 jest wręcz stworzony. Na drogach szybkiego ruchu świetnie sprawdzi się np. Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej, który pozwala na częściowo autonomiczną jazdę ID.7. Samochód może również samodzielnie powtarzać manewr parkowania, np. pod domem.
Wyniki badania InsightOut Lab na zlecenie Volkswagena: czy ładowarki w blokach są kluczem do rozwoju elektromobilności w Polsce?
Według ankietowanych Polaków rozwój infrastruktury ładowania w nowych i starszych budynkach w miastach zwiększy zainteresowanie autami elektrycznymi. W ten sposób myśli blisko połowa z nas. To wyniki badania, przeprowadzonego przez InsightOut Lab na zlecenie Volkswagena.
Ładowanie auta elektrycznego to obok ceny pojazdu kluczowy czynnik wpływający na decyzję o rozważaniu zakupu takiego samochodu. Kwestia ładowania i ceny aut będą najważniejsze dla rozwoju elektromobilności w nadchodzących latach.
Ulepszony i uaktualniony: światowa premiera nowego Volkswagena ID.3
Odświeżony wygląd, wyższa jakość materiałów i najnowsze systemy wspomagające kierowcę – właśnie taki jest nowy Volkswagen ID.3. Dwa i pół roku po premierze pierwszej generacji, w pełni elektryczny bestseller marki z Wolfsburga wchodzi na rynek z pakietem ulepszeń. Nowe jest oprogramowanie, nadwozie o ostrzejszych liniach i wnętrze. W gamie lakierów pojawiły się nowe kolory, m.in. Dark Olivine Green. Zgodnie ze strategią Volkswagena dla całej rodziny modeli ID. w nowym ID.3 nie znajdziemy surowców pochodzenia zwierzęcego, są za to materiały pochodzące z recyklingu – to wyraz zrównoważonego podejścia marki.
Zasięg samochodów elektrycznych zimą: jak zminimalizować jego spadek?
Z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab i Volkswagena wynika, że 83 procent użytkowników samochodów elektrycznych z rodziny ID. korzysta z nich z podobną częstotliwością bez względu na porę roku.
Dwóch na trzech ankietowanych użytkowników aut elektrycznych nie zmienia zimą stylu jazdy, a mogliby w prosty sposób – korzystając z kilku zaleceń – zminimalizować spadek zasięgu, spowodowany przez niekorzystne warunki atmosferyczne.
Wyposażenie elektrycznych modeli Volkswagena pozwala na efektywną jazdę podczas całego roku, a także minimalizuje utraty zasięgu spowodowane np. niskimi temperaturami.
Grupa Volkswagen opracowuje kompletny układ napędowy do samochodów elektrycznych
Podczas Tech Day 2023 część Volkswagen Group Technology przedstawiła nadchodzące innowacje w samochodach elektrycznych w zakresie akumulatorów, ładowania i komponentów elektronicznych. W centrum uwagi znalazł się układ napędowy do samochodów elektrycznych przyszłości. Grupa Volkswagen sama zadba o wszystkie najważniejsze komponenty i oprócz akumulatorów czy silników elektrycznych rozwija obecnie przetwornice impulsowe i systemy zarządzania termicznego. Układ napędowy pochodzący z jednego źródła zapewni znaczne korzyści w zakresie efektywności i kosztów: dzięki optymalizacji poszczególnych komponentów możliwe jest zwiększenie wydajności nawet o 20 procent.
Nowoczesny koncepcyjny SUV klasy premium przedstawiony w Pekinie: studyjny model prezentuje nowe podejście Volkswagena do luksusowych aut klasy SUV
Model koncepcyjny z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in i ze skomputeryzowanym wnętrzem
Studyjny SUV klasy wyższej łączy elegancję ze sportowym stylem
Volkswagen Beijing Concept Car 2016
10 najważniejszych faktów
1. Concept car Volkswagena to jedno z najbardziej zaawansowanych technicznie aut typu SUV na świecie.
2. Model ten nadaje stylistyce SUV-ów wyższej klasy sportowy i elegancki styl.
3. Volkswagen konsekwentnie stawia na cyfrowy system obsługi.
4. Komputerowe wskaźniki i cyfrowa obsługa pokładowych funkcji otwierają zupełnie nowe możliwości współdziałania samochodu z urządzeniami mobilnymi i Internetem.
5. Active Info Display i system multimedialny połączone w całość.
6. Wnętrze przypominające luksusową lożę oraz cyfrowa obsługa w jeszcze większym stopniu niż dotąd sprawiają, że najważniejszy w aucie jest człowiek.
7. SUV wyposażony w hybrydowy zespół napędowy typu plug-in o mocy systemowej 280 kW i momencie obrotowym o wartości 700 Nm.
8. Zasięg wyłącznie elektryczny wynosi do 50 km.
9. Zużycie paliwa jest niższe niż 3,0 l/100 km (wg NEDC).
10. Concept car przyspiesza do 100 km/h w ciągu 6,0 s i rozwija prędkość maksymalną 224 km/h.