Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
03.03.2016
Genewa 2016: Nowy Tiguan

Genewa 2016: Nowy Tiguan

  • Rewolucja zamiast ewolucji – nowa stylistyka i nowe rozwiązania techniczne
  • Dzięki swojej wszechstronności Tiguan w wielu dziedzinach wyznacza nowe standardy w segmencie SUV-ów

Najważniejsze fakty – Tiguan w skrócie

1. Stylistyka – nowemu Tiguanowi nadano zupełnie nowy, wyrazisty i niepowtarzalny styl SUV-a.
2. Technologia – Tiguan jest pierwszym SUV-em koncernu skonstruowanym w oparciu o elementy modułowej platformy MQB.
3. Charakter – dłuższy, szerszy, niższy: dzięki nowej konstrukcji Tiguan ma bardziej sportowe proporcje.
4. Napęd na przednie i na cztery koła: sześć spośród ośmiu silników jest oferowanych w połączeniu z napędem 4x4.
5. Dwie wersje przodu nadwozia: Tiguan debiutuje w klasycznej wersji on-road oraz z przodem dostosowanym do jazdy w terenie.
6. Nowość: 4MOTION Active Control wyposażono w 4 tryby jazdy: onroad, snow, offroad i offroad individual.
7. Bezpieczeństwo – seryjne: system Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego City oraz rozpoznawania pieszych, z aktywną maską silnika, z systemami Lane Assist i automatycznego hamowania po kolizji.
8. Przestrzeń – powiększony bagażnik (o 145 l) ma pojemność 615-1.655 litrów; w kabinie pasażerskiej jest więcej miejsca z tyłu.
9. Silniki – większe spektrum mocy (od 85 kW/115 KM do 176 kW/240 KM).
10. Debiut rynkowy – nowy Tiguan w polskich salonach będzie dostępny w maju.

Nowy Tiguan

Poznań/Genewa, marzec 2016 roku. Nowy Tiguan niebawem zadebiutuje na rynku. Pierwsze egzemplarze modelu drugiej generacji pojawią się w polskich salonach w maju. Nowy Tiguan jest pierwszym SUV-em koncernu skonstruowanym na bazie modułowej platformy MQB, czyli w oparciu o technologię, dzięki której samochody mogą zużywać mniej paliwa, być lżejsze, przestronniejsze, bezpieczniejsze, bardziej komfortowe i bardziej dynamiczne – zarówno z wyglądu, jak i pod względem właściwości jezdnych. I właśnie taki jest Tiguan: jego nadwozie stało się nie tylko dłuższe, niższe i szersze, ale też zyskało bardziej wyrazisty wygląd i nabrało sportowego charakteru. Tiguan oznacza dla Volkswagena początek ofensywy w klasie SUV-ów. W następnych latach marka przedstawi we wszystkich ważnych segmentach rynku na całym świecie kolejne innowacyjne modele tego rodzaju. I właśnie dlatego na potrzeby największych zagranicznych rynków przewidziano produkcję Tiguana ze zwiększonym rozstawem osi. W wyższych klasach pojawi się nowy SUV średniej wielkości (na rynki USA i Chin) oraz wciąż dostępny będzie Touareg. W hierarchii modeli Volkswagena, poniżej Tiguana, zadebiutują dwa nowe modele. W klasie Golfa SUV utrzymany w stylu studyjnego T-Roc. Model T-Cross Breeze zaprezentowany w Genewie obok Tiguana jest natomiast zapowiedzią SUV-a należącego do segmentu małych samochodów.

Do różnych zastosowań

Trzy wersje wyposażenia.
Produkcja nowego Tiguana rozpoczęła się równo z początkiem bieżącego roku. W połowie stycznia w Europie zaczęto przyjmować zamówienia na ten model.
Tiguana można kupić w wersjach z napędem na przednie albo na cztery koła oraz w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. W modelu drugiej generacji zastosowano najnowszą wersję napędu na cztery koła 4MOTION. Prześwit wszystkich Tiguanów 4MOTION zwiększono, w porównaniu z prześwitem modeli z napędem na przednie koła, o 11 mm (do 200 mm). Poza tym, Tiguan 4MOTION może mieć zmienioną przednią część nadwozia (opcja); w takim wypadku kąt natarcia wynosi 25,6 stopni zamiast 18,3. Wersje drogowe można wzbogacić o również nowy pakiet R-Line. W przedsprzedaży Tiguan 4MOTION jest dostępny w dwóch wersjach silnikowych do wyboru (w obydwu wypadkach chodzi o doładowane jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa): 2.0 TDI (diesel) o mocy 110 kW/150 KM oraz 2.0 TSI (benzynowy) osiągający moc 132 kW/180 KM. Później do oferty dołączą kolejne silniki i w sumie do wyboru będzie osiem jednostek napędowych o mocy od 85 kW/115 KM do 176 kW/240 KM. Wersje z silnikami o mocy od 180 KM seryjnie wyposażone są w dwusprzęgłowe skrzynie biegów DSG.

Fascynacja i innowacja. Dzięki wykorzystaniu platformy MQB Tiguan stał się lepszy pod każdym względem. Nadwozie najnowszego SUV-a Volkswagena nabrało sportowych proporcji, a jego stylistyka stała się bardziej wyrazista. Znacznie wzrosły przestronność kabiny pasażerskiej oraz wielkość bagażnika. Przedział bagażowy ma teraz pojemność 615 litrów (mierzone do tylnej kanapy), natomiast gdy zostaną złożone oparcia tylnych siedzeń wzrasta ona do 1.655 litrów. Oznacza to przyrost o 145 litrów. Za pomocą nowego systemu 4MOTION Active Control napęd na cztery koła można łatwiej niż kiedykolwiek dopasować do warunków, w których samochód będzie wykorzystywany. Dzięki mocnym silnikom Tiguan jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie 2.500 kg.
Liczne systemy asystujące zwiększają komfort, dynamikę oraz bezpieczeństwo – seryjnie są dostępne m.in. systemy Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego City i rozpoznawania pieszych, Lane Assist oraz system automatycznego hamowania po kolizji. Wzbogacono zakres funkcji internetowych – dostępne są automatyczne powiadamianie o wypadku, informacje o ruchu drogowym i miejscach parkingowych, informacja o stanie pojazdu, do pokładowego sprzętu elektronicznego poprzez App Connect można podłączyć wszystkie współczesne smartfony w systemach Apple i Android, nawet tablety – za pośrednictwem aplikacji Media Control – stają się integralną częścią samochodowego sprzętu multimedialnego.
Te cechy i możliwości sprawiają, że powstał model, dzięki któremu Volkswagen wyznacza pod wieloma względami nowe standardy wśród SUV-ów (Sport Utility Vehicle). Tiguan nie jest crossoverem łączącym cechy pojazdów o różnym charakterze, lecz tworzy nową jakość w obrębie klasy SUV-ów. Tiguan jest samochodem doskonale sprawdzającym się zarówno na asfalcie, jak i poza nim.

Stylistyka – rewolucja zamiast ewolucji

Niepowtarzalny charakter.
W postaci Tiguana drugiej generacji styliści Volkswagena stworzyli samochód, który wprowadza do świata SUV-ów nową jakość w zakresie designu. Precyzja i logika z jaką poprowadzono linie wyznaczające jego stylistyczną tożsamość oraz oryginalność stylu widoczna z każdej perspektywy sprawiają, że Tiguan znacznie różni się od innych aut tego segmentu. Stylistyka nadwozia oraz wnętrza korespondują ze sobą tworząc harmonijną całość.

Wzrost bezpieczeństwa – SUV 21. wieku

Ochrona innych uczestników ruchu.
O tym, że Tiguan należy do SUV-ów nowego rodzaju świadczy to, jak bardzo uwzględnia bezpieczeństwo innych uczestników ruchu. Dzięki zastosowanym seryjnie rozwiązaniom – aktywnej masce silnika, systemowi hamowania awaryjnego City z funkcją rozpoznawania pieszych oraz dzięki systemowi utrzymywania pasa ruchu Lane Assist – Tiguan znacznie przyczynia się do wzrostu bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Aktywna maska silnika. Specjalny mechanizm unosi maskę, jeśli uderzy w nią potrącony pieszy bądź rowerzysta. W ten sposób między twardym silnikiem a stosunkowo giętką maską powstaje przestrzeń, zapobiegająca poważniejszym obrażeniom głowy.

Funkcja rozpoznawania pieszych i Lane Assist. Tiguan jest samochodem nowych czasów, który wykorzystuje wszelkie nowoczesne systemy asystujące, by zapewnić jak największe bezpieczeństwo. Z tego powodu SUV-a Volkswagena wyposażono seryjnie w system automatycznego hamowania po kolizji oraz w monitorujący otoczenie system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście (City) oraz – jako nowość – z funkcją rozpoznawania pieszych. Gdy korzystający z radarowych czujników system Front Assist stwierdzi obecność pieszego na drodze ostrzeże o tym kierowcę, a gdy ten nie zareaguje system zainicjuje hamowanie pojazdu. To nie wszystko – nowy Tiguan jest ponadto wyposażony seryjnie w system Lane Assist. Do działania wykorzystuje on kamerę i ostrzega kierowcę oraz „odkręca” kierownicę we właściwą stronę, jeśli tylko stwierdzi, że kierowca – jadąc poza terenem zabudowanym i nie dając sygnału kierunkowskazem, czyli nieświadomie – spowodował zmianę pasa ruchu, po którym porusza się samochód. System ten zapobiega przede wszystkim groźnym kolizjom z pojazdami nadjeżdżającymi z przeciwka na drogach jednopasmowych. Front Assist oraz Lane Assist wraz z włączeniem ich do seryjnego wyposażenia przystępnych cenowo popularnych samochodów wyznaczają nowe standardy w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego.

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.