Poznań – Samochody przyszłości będą nas rozumiały i będą reagowały na to, co do nich mówimy, a także na gesty. Tak, jak w ograniczonym zakresie potrafi to już dziś większość nowych modeli Volkswagena czy najbardziej zaawansowany system multimedialny, który debiutował już dwa lata temu w Golfie. Jeśli pojawią się jakieś problemy, auta we właściwym czasie zaproponują właściwe rozwiązanie. Eksperci z Działu Rozwoju Elektroniki w Volkswagenie pracują nad urzeczywistnieniem tych wizji. Oto garść informacji na temat trendów w dziedzinie User Experience. Trendów, które Volkswagen kreuje od dawna.
Poznań – dzień po premierze jeszcze bardziej zaawansowanej technicznie wersji elektrycznego wyścigowego Volkswagena ID. R Romain Dumas przejechał pierwsze testowe okrążenia po 20,832-kilometrowej Północnej Pętli Nürburgringu. ID. R jest sportową wizytówką przyszłej rodziny samochodów Volkswagena napędzanych energią elektryczną i ma podjąć próbę bicia rekordu przejazdu w kategorii aut elektrycznych na najbardziej wymagającym torze świata. Żeby Romain Dumas, który zasiądzie za kierownicą sportowego ID. R, mógł pobić rekord wynoszący dziś 6:45,90 minut, Volkswagen Motorsport stale doskonali wyczynowe auto. Od teraz każdy może odbyć wirtualny przejazd na słynnym torze – po raz pierwszy samochód wyścigowy został w tym samym czasie co oryginał zaprezentowany w postaci realistycznej symulacji komputerowej, którą można pobrać bezpłatnie.
Poznań, 26 kwietnia 2019 r. – Porównanie tych samych modeli samochodów wyposażonych w różne układy napędowe pokazuje, że auta elektryczne napędzane energią z akumulatora już dzisiaj są bardziej przyjazne dla klimatu niż te same modele z silnikami spalinowymi. Ponadto, auta elektryczne mają większy potencjał do dalszego ograniczania emisji CO2 we wszystkich fazach cyklu życia produktu. Decydujące znaczenie dla emisji dwutlenku węgla ma to, czy energia potrzebna do napędu auta jest pozyskiwana ze źródeł kopalnych czy odnawialnych. Taki wniosek wynika z certyfikowanej oceny cyklu życia (LCA) Volkswagena Golfa, w której porównano emisję CO2 różnych wersji tego modelu – wyposażonych w silnik elektryczny i spalinowy.
Poznań – Volkswagen podda w tym roku model ID. R nowemu wyzwaniu – zamiast w wyścigu Pikes Peak, auto weźmie udział w biciu rekordu na Północnej Pętli Nürburgringu. Zamiast wyścigu górskiego – słynny tor, zamiast ostrych nawrotów – długie proste pozwalające na jazdę z maksymalną prędkością. Stosownie do tych wyzwań zestrojono pakiet aerodynamiczny elektrycznego Volkswagena ID. R.
Poznań, 16 kwietnia 2019 r. – Chiny odegrają główną rolę w globalnym procesie transformacji koncernu Volkswagen. Jeszcze w tym roku oferta pojazdów z zelektryfikowanymi układami napędowymi zostanie zdecydowanie poszerzona. Do 2028 roku ponad połowa z 22 milionów planowanych aut elektrycznych ma być produkowana w Chinach. Aby przyspieszyć ofensywę w dziedzinie modeli elektrycznych i wzmocnić akceptację dla tego rodzaju aut, powstanie nowa spółka joint venture, która zajmie się rozbudową infrastruktury zasilania samochodów elektrycznych. W celu prowadzenia przyszłych badań Volkswagen Group China skupi prace rozwojowe marek Volkswagen i Audi oraz Działu Badań koncernu pod jednym dachem w ramach nowej struktury ONE R&D.
2019 rok rozpoczął się dla marki Volkswagen Samochody Użytkowe prawie dziesięcioprocentowym wzrostem dostaw w pierwszym kwartale. Na świecie sprzedano 125.600 lekkich samochodów dostawczych. Członek zarządu ds. Sprzedaży i marketingu Heinz-Jürgen Löw powiedział: „To najlepszy wynik w pierwszym kwartale, jaki kiedykolwiek osiągnęliśmy w historii naszej marki. nasze produkty po raz kolejny świetnie spisały się na świecie. Razem z naszymi dealerami cieszymy się z uzyskania wyniku wszechczasów”.
Poznań – dziś stanowisko Kierownika ds. PR marki Volkswagen objął Hubert Niedzielski, który dla Volkswagen Group Polska pracuje od 2015 roku. Wcześniej zajmował stanowisko Product Managera, a ostatnio Specjalisty ds. Komunikacji w zespole PR marki SKODA. Tomasz Tonder kierował komórką PR marki Volkswagen od 2008 roku, od stycznia tego roku pełniąc funkcję Dyrektora PR i Corporate Affairs Volkswagen Group Polska, odpowiada za przygotowanie oraz efektywne wdrożenie strategii PR oraz Corporate Affairs dla Grupy w Polsce.
Poznań – Podczas „Brand SUV Night” odbywającej się w przededniu wystawy Auto Shanghai Volkswagen zaprezentował najnowszego członka rodziny ID. – model ID. ROOMZZ. Jest to elektryczny, a więc bezemisyjny SUV, którego nadwozie ma długość niemal pięciu metrów i który może być wykorzystywany zarówno jako samochód rodzinny, jak i biznesowa limuzyna. W wersji produkcyjnej model ten znajdzie się w sprzedaży w 2021 roku, początkowo w Chinach. Stylistyką opartą na klarownych liniach i płynnych przejściach pomiędzy elementami nadwozia ID. ROOMZZ nawiązuje do pozostałych modeli rodziny ID. Wiele charakterystycznych detali sprawia jednak, że ten duży SUV wyznacza nową drogę w stylistyce aut tego rodzaju.
Poznań – W marcu marka Volkswagen dostarczyła na świecie 542,7 tys. samochodów, czyli o 7,2 procent mniej niż w marcu 2018 roku. Pozytywny trend w USA (+ 14,0 procent) nie mógł zrekompensować niższych dostaw w Azji (-10,0 procent), w Europie (-3,5 procent ) i w Ameryce Południowej (-12,7 procent). W sumie, w pierwszym kwartale Volkswagen przekazał klientom 1.464.400 aut, czyli o 4,5% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Ponieważ ogólnie rynek skurczył się jeszcze bardziej, marka odnotowała niewielki wzrost udziału.
Poznań – Liczba Passatów wyprodukowanych od początku historii tego modelu przekroczyła 30 milionów sztuk – trzeciego kwietnia z taśm fabryki Volkswagena w Emden zjechał rekordowy egzemplarz. To najlepszy wynik wśród samochodów tego segmentu: żadnego modelu średniej klasy, ani żadnej innej biznesowej limuzyny na świecie nie sprzedano dotąd w większej liczbie niż Passata. Numer 30.000.000 to Passat GTE Variant z hybrydowym zespołem napędowym plug-in, lakierowany w kolorze „Piryt Silber Metallic” – jeden z pierwszych modeli nowej, jeszcze bardziej zaawansowanej serii ze znacznie bogatszym wyposażeniem technicznym (przedsprzedaż w Europie rozpocznie się w maju). 30-milionowy Passat przez najbliższe miesiące będzie pełnił rolę samochodu testowego udostępnianego przedstawicielom mediów z różnych krajów.