Volkswagen wyznacza kierunek na przyszłość w zakresie nazw modeli: firma stawia na nową strategię, która pozwoli wykorzystać nazwy lubianych modeli z silnikami spalinowymi także w elektrycznych samochodach rodziny ID. Pierwszym Volkswagenem, nazwanym zgodnie z nową strategią, będzie ID. Polo, które pojawi się na rynku w 2026 roku. Dziś ten model jest znany jako ID. 2all. „Nazwy naszych modeli są mocno zakorzenione w świadomości ludzi. Symbolizują one silną markę i uosabiają takie cechy, jak jakość, ponadczasowy design i technologia dla wszystkich. Dlatego też w przyszłości będziemy wykorzystywać nazwy naszych bestsellerowych modeli. ID. Polo to dopiero początek” – powiedział Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki Volkswagen, szef grupy marek Core i członek zarządu Grupy Volkswagen. Wraz z każdą nową generacją modeli Volkswagen będzie przenosił kolejne uznane nazwy do portfolio pojazdów elektrycznych. Równolegle wszystkie pojazdy z klasycznymi napędami będą nadal funkcjonowały pod dotychczasowymi nazwami. Dzięki tej strategii Volkswagen łączy świat pojazdów elektrycznych i spalinowych, ułatwiając klientom orientację w ofercie produktowej marki.
Volkswagen zaprezentował nowy cennik swojego flagowego modelu Touareg. SUV, który od lat cieszy się uznaniem klientów za najwyższą jakość, niezawodność, wyjątkowy komfort oraz innowacyjne technologie zaczerpnięte z segmentu premium, zyskuje teraz jeszcze atrakcyjniejsze pozycjonowanie cenowe.
Poznań, Września 02.09.2025r. - Volkswagen Poznań stawia na kolejne innowacyjne rozwiązanie w transporcie. Do obsługi codziennych dostaw dla produkcji samochodów dołączyła nowa elektryczna ciężarówka marki MAN. To trzecie zeroemisyjne auto w logistyce spółki. Pozwoli to m. in. zredukować emisję dwutlenku węgla o ok. 100 ton rocznie oraz ograniczyć hałas. Jest to również pierwszy elektryczny samochód ciężarowy marki MAN, który będzie jeździł po polskich drogach.
Volkswagen ogłasza repozycję cenową swojej gamy ID. Wszystkie elektryczne modele marki – od kompaktowego ID.3 po flagowego ID.7 – dostępne są teraz w niższych cenach bazowych, nadal możliwych do połączenia z atrakcyjnymi rabatami promocyjnymi. Dzięki nowym, niższym cenom, wszystkie modele z rodziny ID., łącznie z odmianami GTX, kwalifikują się obecnie do dopłat w ramach programu „NaszEauto”.
Poznań, 1 września 2025 r. – Wydajniejsza, inteligentniejsza, bardziej odporna: Grupa Volkswagen przygotowuje swoją produkcję pojazdów na przyszłość opartą na sztucznej inteligencji. Volkswagen i spółka Amazon Web Services (AWS) przedłużyły o kolejne pięć lat współpracę w zakresie cyfrowej platformy produkcyjnej (DPP) – „fabrycznej chmury” Volkswagena, zaprojektowanej do wspierania produkcji samochodów. Volkswagen wykorzystuje DPP do wdrażania sztucznej inteligencji i najnowocześniejszych systemów informatycznych w swoich zakładach produkcyjnych na całym świecie. Dzięki temu produkcja jest bardziej elastyczna i szybsza, zmniejszają się koszty informatyczne, a nowe modele szybciej trafiają na rynek.
Druga generacja kompaktowego SUV-a Volkswagena ma wszystko, by pójść w ślady swojego poprzednika, który od 2017 roku znalazł ponad 2 mln nabywców. Nowy T-Roc wchodzi na rynek z nowoczesnymi układami napędowym, wysokiej jakości wnętrzem z nową deską rozdzielczą, systemami infotainment nowej generacji, nowym oprogramowaniem, większą przestrzenią we wnętrzu i bagażniku oraz najnowocześniejszymi systemami wspomagającymi. Sprzedaż nowego T-Roca w naszym kraju właśnie się rozpoczęła. Ceny zaczynają się od 130 390 zł za odmianę Trend, która oferuje bardzo bogate wyposażenie – w tym m.in. reflektory LED, ekran o przekątnej 10,3 cala oraz automatyczną klimatyzację – i jest wyposażona w silnik 1.5 eTSI o mocy 116 KM.
Poznań, 28 sierpnia 2025 r. Adrenalina, błyskotliwe pytania i widoki z perspektywy kilkuset metrów nad ziemią – to znak rozpoznawczy „Red Bull Prze-lotnych Pytań”, wyjątkowego projektu, który w tym roku zyskał nowego partnera - Volkswagen Samochody Dostawcze. Marka, od lat kojarzona z niezawodnością i odwagą w realizacji ambitnych przedsięwzięć, dołącza do jedynego w swoim rodzaju talk-show, w którym rozmowa toczy się w… samolocie akrobacyjnym.
Oczekiwanie zakończone: Volkswagen prezentuje nowego T-Roca. Opracowany od podstaw nowy model jest drugą generacją bestsellera marki z Wolfsburga. Auto wyróżnia się ekspresyjnym wyglądem, a wysoka jakość wykończenia wnętrza z nowo zaprojektowaną deską rozdzielczą, ekranem systemu infotainment w dwóch rozmiarach – 10,3 lub 12,9 cala (w wersjach Life, Style i R-Line) oraz oświetleniem ambientowym do 30 kolorów tworzą przytulną atmosferę. Ponadto nowy T-Roc oferuje więcej miejsca we wnętrzu i bagażniku. Nowe systemy wspomagające i technologie z wyższych klas pojazdów dopełniają całości. Przykładami są system Driving Experience Control (personalizacja wrażeń z jazdy), Park Assist Pro z możliwością zdalnego parkowania i pamięcią, wyświetlacz Head Up, kamery 360 stopni i system audio Harman Kardon.
Pod koniec 2001 roku czwarta generacja Polo, oznaczona fabrycznym kodem 9N, została zaprezentowana publiczności podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Auto zyskało nowy wygląd i cztery okrągłe reflektory, nawiązujące do stylistyki mniejszego modelu Lupo. Auto znacząco urosło w porównaniu do trzeciej generacji, oznaczonej kodem 6N2. Na długość przybyło 15 cm, a rozstaw osi wydłużono o 5 cm co sprawiło, że Polo IV pod wieloma względami mogło konkurować z wieloma modelami segmentu C. Auto stało się znacznie bardziej przestronne, a jego rozmiary były porównywalne do Golfa II. Bagażnik mieścił 270 litrów (1030 litrów po złożeniu tylnych siedzeń), co było wartością wystarczającą dla niedużej rodziny. Do wyboru były odmiany: bazowa, Trendline, Comfortline i Highline, a także trzy- i pięciodrzwiowe nadwozie.
Pierwsza połowa 2025 roku przyniosła dalsze umacnianie się Volkswagena jako kluczowego gracza na rynku flotowym i Corporate Fleet Management (CFM) w Polsce. Według najnowszych danych IBRM SAMAR, marka z Wolfsburga nie tylko utrzymała silną pozycję, ale także odnotowała największą dynamikę wzrostu w czołowej dziesiątce producentów w finansowaniach leasingowych i CFM. W segmencie C-kombi, kluczowym dla flot w naszym kraju, duży skok zanotował Volkswagen Golf, który dzięki wzrostowi liczby kontraktów o blisko połowę awansował o pięć miejsc i zajmuje obecnie trzecią lokatę. Z kolei Passat okazał się najlepszy w segmencie dużych kombi, wyprzedzając ubiegłorocznego lidera.