Poznań, 17 kwietnia 2025 roku – Marka Volkswagen Samochody Dostawcze już od kilkudziesięciu lat rozwija swoje kampery, wprowadzając w nich rozwiązania zwiększające komfort podróży i mieszkania w nich. Wśród takich rozwiązań jest aplikacja California, pozwalająca w wygodny sposób zaplanować podróż, przygotować samochód oraz sterować jego funkcjami.
Volkswagen rozszerza swoją ofertę gier w wybranych modelach. Gra PAC-MAN Championship Edition jest teraz dostępna w opcjonalnej aplikacji samochodowej AirConsole, umożliwiającej grę na wyświetlaczu systemu infotainment w samochodzie podczas postoju. Funkcję kontrolera pełni smartfon. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów, który dodał efekty oświetlenia ambientowego do gry, a w niektórych modelach rodziny ID. działa także pasek ID. Light pod przednią szybą. Oświetlenie reaguje na to, co dzieje się w czasie gry i na działania gracza. Rezultatem jest jeszcze bardziej wciągająca rozgrywka.
Poznań, 14 kwietnia 2025 r. – Strategia Grupy Volkswagen „W Chinach, dla Chin” pokazuje swoje możliwości: pierwsze pojazdy opracowane w całości w Chinach dla chińskich klientów zadebiutują podczas salonu Auto Shanghai 2025 i wkrótce trafią na rynek. Modele nowej marki AUDI i marki Volkswagen to imponująca demonstracja szybkiej transformacji Grupy. W Szanghaju Grupa Volkswagen zaprezentuje łącznie siedem światowych premier. Kolejna generacja inteligentnych, w pełni połączonych pojazdów (ICV) otworzy nowe segmenty rynku i grupy klientów na wysoce konkurencyjnym rynku chińskim.
Poznań, 11 kwietnia 2025 roku
Prawie 275 tys. samochodów zostało wyprodukowanych w fabrykach Volkswagen Poznań w 2024 r. To rekordowy wynik w ponad 30 letniej historii spółki. Dodatkowo Odlewnia Volkswagen Poznań wyprodukowała ponad 4,3 mln komponentów. Plany na przyszłość? Volkswagen Poznań będzie konsekwentnie kontynuował redukcję kosztów, tak by zachować konkurencyjność i stworzyć stabilne perspektywy na przyszłość. Ważnym kierunkiem rozwoju będą centra kompetencji, takie jak np. Dział Rozwoju.
Strategia marki Volkswagen „W Chinach, dla Chin” staje się widoczna: podczas tegorocznej edycji salonu samochodowego Auto Shanghai (23 kwietnia-2 maja), jednej z najważniejszych wystaw motoryzacyjnych na świecie, trzy chińskie spółki joint venture VW zaprezentują swoje nowe elektryczne pojazdy koncepcyjne. W centrum uwagi znajdą się: elektryczny model spółki FAW-Volkswagen z nadwoziem typu notchback, SUV segmentu B z napędem typu EREV (samochód elektryczny z range extenderem, czyli silnikiem spalinowym zwiększającym zasięg) od SAIC Volkswagen oraz elektryczny SUV od Volkswagen Anhui. Wszystkie trzy projekty ucieleśniają nowe chińskie DNA Volkswagena – zarówno pod względem technologii i wzornictwa, jak i czasu badań i rozwoju, który został skrócony o ponad 30 procent.
„Nasze samochody zostały dobrze przyjęte i udowodniły, że Grupa Volkswagen jest na dobrej drodze. W pierwszym kwartale zwiększyliśmy dostawy do klientów w pełni elektrycznych aut o ok. 60 procent na całym świecie. W Europie byliśmy w stanie znacznie umocnić naszą wiodącą pozycję w tym segmencie, podwajając dostawy. Udział modeli całkowicie elektrycznych w naszej sprzedaży w Europie Zachodniej również się podwoił – do około 19 procent. W naszym rodzimym regionie także mamy dobrą dynamikę, co znajduje odzwierciedlenie w 29-procentowym wzroście napływających zamówień na samochody ze wszystkimi typami napędów, dzięki czemu portfel zamówień wzrósł do około miliona pojazdów. W nadchodzących miesiącach spodziewamy się dodatkowego wiatru w żagle dzięki licznym nowo wprowadzonym modelom. Ogólnie rzecz biorąc, globalne dostawy nieznacznie wzrosły do końca marca. Wzrosty w Ameryce Północnej i Południowej, a także w Europie z nawiązką zrekompensowały oczekiwany spadek w Chinach" - powiedział Marco Schubert, członek rozszerzonego komitetu wykonawczego ds. sprzedaży.
- Tak dobry wynik produkcyjny to efekt naszej wspólnej pracy i determinacji całego zespołu, za co pragnę serdecznie podziękować wszystkim pracownikom. Pomimo tego sukcesu, bardziej niż kiedykolwiek musimy być świadomi wyzwań, które stoją przed nami - mówi Stefanie Hegels, prezeska Volkswagen Poznań.
Poznań, 7.04.2025 - Kolejne 2,5 tysiąca drzew zasadzili pracownicy-wolontariusze z Volkswagen Poznań. Tym razem akcja została zrealizowana w okolicach Nekli, na terenie Nadleśnictwa Czerniejewo. Łącznie załoga największego pracodawcy w Wielkopolsce posadziła już 150 tysięcy drzew w okolicach zakładów należących do Volkswagen Poznań.
Buenos Aires / Wolfsburg – Marka Volkswagen wprowadza w życie swój globalny plan na przyszłość. Dzięki inwestycjom na poziomie 580 mln dolarów, marka toruje drogę dla następnej generacji średniej wielkości pick-upa jako następcy obecnego Amaroka. Nowy model będzie produkowany w fabryce Pacheco w Argentynie od 2027 roku. Jest on opracowywany specjalnie na rynek południowoamerykański i wzmocni ważny segment pick-upów w tym regionie. Celem marki jest osiągnięcie do 2030 roku pozycji globalnego lidera technologicznego wśród producentów w segmencie wolumenowym. Kluczowym elementem do uzyskania tego celu będzie wzmocnienie pozycji marki w regionie i opracowanie specyficznych dla tamtejszego rynku rozwiązań produktowych.
Poznań, 2 kwietnia 2025 roku
Zakopane ponownie stanie się areną wyjątkowej rywalizacji, w której liczyć się będą precyzja, taktyka i czysta sportowa pasja. Red Bull Skoki w Punkt to wydarzenie, jakiego jeszcze nie było. Legendy tej dyscypliny sportu oraz aktualni zawodnicy zmierzą się w nietypowej formule konkursu, gdzie celem jest osiągnięcie łącznej odległości skoku jak najbliższej 1000 metrów. Bez ocen za styl, bez przeliczników za wiatr czy belkę – tu liczy się tylko czysta odległość!