Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
19.02.2019

Poznań, 19 lutego 2019 r. – Grupa Volkswagen dobrze rozpoczęła nowy rok powiększając swój udział w rynku światowym, który ma tendencję spadkową. W styczniu koncern dostarczył klientom na całym świecie 882.200 samochodów, czyli o 1,8 procenta mniej w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. Negatywną tendencję wykazały – na przykład – rynki w Europie, Ameryce Południowej oraz w regionie Azji i Pacyfiku. Zwłaszcza na największym pojedynczym rynku – w Chinach – Grupie nie udało się zapobiec spadkowi na kurczącym się rynku, chociaż spadek liczby dostaw o jedynie 2,9 procenta jest znacznie mniejszy niż całego rynku. Dr Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży Grupy Volkswagen, powiedział – „Grupa Volkswagen dobrze rozpoczęła nowy rok i utrzymała dostawy na stabilnym poziomie. Udało nam się powiększyć udział w rynku na ogólnie słabnącym rynku ogólnoświatowym, co jest dobrym osiągnięciem oraz pokazuje siłę naszych marek i ich produktów. Ciągle niestabilna sytuacja geopolityczna w wielu regionach świata będzie miała decydujący wpływ na naszą działalność w tym roku. Trzeba liczyć się z tym, że sytuacja w Chinach oraz Brexit będą stanowiły szczególne wyzwania w tym roku, zwłaszcza w pierwszych miesiącach”.

Więcej Pobierz PDF
18.02.2019

Poznań – Volkswagen w pełni uznaje cele wyznaczone w porozumieniu paryskim i swoją ofensywą samochodów elektrycznych otwiera drogę zrównoważonej mobilności. Rolę prekursora przejmie nowy ID.1, którego produkcja rozpocznie się pod koniec roku w Zwickau. Jako pierwszy samochód elektryczny koncernu przez cały okres eksploatacji będzie wykazywał zerowy bilans CO2, o ile będzie konsekwentnie ładowany prądem pochodzącym z odnawialnych źródeł energii. Biorąc pod uwagę tylko fazę produkcji modelu ID., bilans CO2 poprawi się rocznie o ponad 1 mln ton. Odpowiada to w przeliczeniu ilości dwutlenku węgla emitowanego przez elektrownię węglową zasilającą w energię elektryczną 300 tys. gospodarstw domowych. Volkswagen pracuje ponadto nad szeroko zakrojonym programem dekarbonizacji, który będzie obejmował także inne modele koncernu. Do 2025 roku marka wprowadzi na rynek ponad 20 modeli z napędem wyłącznie elektrycznym.

Więcej Pobierz PDF
15.02.2019

Poznań, 15 lutego 2019 r. – w związku z decyzją o włączeniu do floty samochodów Poczty Polskiej aut elektrycznych o ładowności powyżej 800 kg, Volkswagen Samochody Użytkowe przekazał największemu polskiemu dostawcy przesyłek kurierskich elektrycznego e-Craftera. Przez 3 miesiące kierowcy Poczty Polskiej będą testować samochód w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim.

Więcej Pobierz PDF

Poznań, 15 lutego 2019 r. – w związku z decyzją o włączeniu do floty samochodów Poczty Polskiej aut elektrycznych o ładowności powyżej 800 kg, Volkswagen Samochody Użytkowe przekazał największemu polskiemu dostawcy przesyłek kurierskich elektrycznego e-Craftera. Przez 3 miesiące kierowcy Poczty Polskiej będą testować samochód w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim.

Więcej Pobierz PDF

Poznań – Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (w dniach 7-17 marca 2019 roku) Volkswagen zaprezentuje nowy, topowy model crossovera, który został wprowadzony na rynek w 2017 roku. T-Roc R to kolejny sportowy model Volkswagena spod znaku R. Samochód wyróżnia się nie tylko imponującymi osiągami. Sportowe cechy T-Roca w topowej wersji podkreśla sportowy design na zewnątrz auta i w kabinie.

Więcej Pobierz PDF

Poznań – zwycięski Arteon wyróżnia się na tle konkurentów połączeniem awangardowej stylistyki i sportowego charakteru z funkcjonalnością, której przykładem jest przestronne wnętrze oraz ogromny bagażnik. Dzięki temu Arteon nadaje nowe znaczenie pojęciu Gran Turismo. Do charakteru auta idealnie pasują innowacyjne systemy asystujące oraz zwiększające komfort podróżowania.

Więcej Pobierz PDF

Poznań – W ubiegłym miesiącu zarejestrowano w Polsce 5326 nowych osobowych Volkswagenów, w porównaniu ze styczniem 2018 roku o aż 1044 więcej. Na blisko 25-procentowy wzrost liczby rejestracji duży wpływ miał zwiększony popyt na, między innymi, wszystkie SUV-y. Wzrost liczby rejestracji najmniejszego T-Roca wyniósł 76,85 procent, kompaktowego Tiguana 108,70 procent, a luksusowego Touarega aż 400 procent. W sumie w styczniu zarejestrowano 1219 Volkswagenów należących do tego segmentu.

Więcej Pobierz PDF

Poznań – Wraz z debiutem nowego Passata zbiega się także rekord w jego produkcji – wiosną fabrykę opuści 30-milionowy egzemplarz tego bestsellera. Oznacza to, że Passat jest najpopularniejszym modelem średniej klasy na świecie. 30-milionowy Passat będzie autem 8. generacji, bardzo zaawansowanej pod względem technicznym. Jest to model wyposażony we wszystkie najnowsze, innowacyjne rozwiązania marki Volkswagen. Premiera nowego Passata odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Genewie. W maju w kilku krajach Europy rozpocznie się jego przedsprzedaż; na rynku nowy model pojawi się we wrześniu.

Więcej Pobierz PDF
05.02.2019

Poznań – klienci Volkswagena w Niemczech ponownie składają coraz więcej zamówień na samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi. W 2018 roku udział zamówień na auta z najnowocześniejszymi turbodieslami pod maską wzrósł do 43 procent. Rok wcześniej wyniósł 39 procent. Popyt na samochody z silnikami o zapłonie samoczynnym był szczególnie duży wśród klientów prywatnych i niemal się podwoił – z 15 procent w 2017 roku do 27 procent w ubiegłym roku. „W Niemczech debata na temat silników wysokoprężnych jest obciążona emocjonalnie i często odbiega od faktów. Biorąc pod uwagę wysoką wydajność silników Diesla i świetne osiągi aut napędzanych wysokoprężnymi jednostkami napędowymi, jeszcze przez długie lata pozostaną one ważną technologią szczególnie dla tych, którzy podróżują na długich dystansach. Mimo zmian klimatycznych.” – powiedział Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagena ds. Sprzedaży.

Więcej Pobierz PDF

Poznań, 4 lutego 2019 roku – Tomasz Tonder został dyrektorem PR i Corporate Affairs Groupy Volkswagen. Do jego głównych zadań należy przygotowanie strategii PR oraz Corporate Affairs dla Grupy w Polsce oraz jej efektywne wdrożenie. Strategia obejmuje obszary zarządzania wizerunkiem firmy, wzmacnianie relacji z kluczowymi klientami zewnętrznymi oraz budowanie relacji z mediami w roli rzecznika prasowego spółki. Kluczową częścią jest opracowanie komunikacji w zakresie elektromobilności. Magda Piekarczyk do odpowiedzialności za komunikację marketingową marki Volkswagen Samochody Użytkowe dołączyła także obszar PR i jest teraz odpowiedzialna za całokształt komunikacji marki, kampanie reklamowe, marketing dealerski, działania – sponsoringowe i eventowe oraz PR. W tym roku Magda stanie przed wyzwaniem wprowadzenia na rynek odświeżonego modelu T6 oraz trzech modeli elektrycznych – Craftera, Caddy i Transportera.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.