Volkswagen Samochody Użytkowe i Hermes Europe przy wsparciu akceleratora przedsiębiorczości betahausX uruchamiają program „Future Logistics Challenge”. Konkurs trwający cztery miesiące ma na celu znalezienie najlepszych pomysłów, które łączą dostawę paczek i sektor samochodowy. Europejskie start-upy mogą zgłaszać swoje rozwiązania w dwóch kategoriach „Delivery Driver Experience” i „Smart Delivery Vehicle” do 23 września 2019 r. Celem programu jest znalezienie nowatorskich rozwiązań, które usprawniłby pracę dostawców przesyłek.
Volkswagen Samochody Użytkowe i Hermes Europe przy wsparciu akceleratora przedsiębiorczości betahausX uruchamiają program „Future Logistics Challenge”. Konkurs trwający cztery miesiące ma na celu znalezienie najlepszych pomysłów, które łączą dostawę paczek i sektor samochodowy. Europejskie start-upy mogą zgłaszać swoje rozwiązania w dwóch kategoriach „Delivery Driver Experience” i „Smart Delivery Vehicle” do 23 września 2019 r. Celem programu jest znalezienie nowatorskich rozwiązań, które usprawniłby pracę dostawców przesyłek.
Poznań, 16 lipca 2019 r. - Firmy Ford Motor Company i Volkswagen AG ogłosiły 12 lipca rozszerzenie globalnej współpracy. Będzie ona dotyczyć także elektromobilności oraz – wspólnie z Argo AI – jazdy autonomicznej. Rozwiązania z tego zakresu mają być wprowadzane w USA i w Europie. Obydwa przedsiębiorstwa chcą zwiększyć w ten sposób konkurencyjność, jeszcze lepiej dopasować swoje produkty do wymagań klientów, a jednocześnie wykorzystać efekt synergii w dziedzinie kosztów i inwestycji.
Volkswagen We, którego elementem jest We Connect, to cyfrowa platforma skupiająca usługi mobilne i umożliwiająca łatwe korzystanie z nich. To otwarty i stale wzbogacany o nowe możliwości system – swego rodzaju ekosystem, który łączy różne sfery. Volkswagen We działa w samym aucie i wokół niego, tworzy połączenie między samochodem a smartfonem, a także pomiędzy użytkownikiem i samochodem a zewnętrznym światem informacji i usług. Po jednokrotnym zalogowaniu się do Volkswagen We użytkownik nowego Passata otrzymuje własny Volkswagen ID., dzięki któremu może np. korzystać z usług mobilnych takich, jak We Connect, We Connect Plus czy We Connect Fleet (zależnie od wyposażenia samochodu).
Mieszkańcy miast nie są skazani na poruszanie się samochodem. Mogą korzystać z coraz większej liczby innych rozwiązań. Koncern Volkswagen opracował wiele alternatywnych środków transportu.
W zakładach Volkswagena w Zwickau rozpoczęła się przedseryjna produkcja modelu ID.3. W fabrykach należących do Volkswagen Group Components projektuje się i wytwarza najważniejsze podzespoły do nowych pojazdów elektrycznych: układ napędowy pochodzi z zakładu w Kassel, z Salzgitter są dostarczane stojany i wirniki, w fabryce w Brunszwiku projektuje się i produkuje akumulatory, inne zakłady dostarczają natomiast odlewy żeliwne i pozostałe elementy.
Żabka Polska, lider sieci convenience, testuje dostawczy samochód elektryczny przekazany przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe, lidera segmentu samochodów dostawczych. Obie firmy połączyły swoje zasoby i w ramach współpracy aktywnie promują nowoczesną logistykę miejską z myślą o środowisku naturalnym oraz społecznościach lokalnych. Żabka, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce testuje, jak podczas codziennych dostaw do poznańskich sklepów sprawdza się w pełni elektryczny e-Crafter.
Żabka Polska, lider sieci convenience, testuje dostawczy samochód elektryczny przekazany przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe, lidera segmentu samochodów dostawczych. Obie firmy połączyły swoje zasoby i w ramach współpracy aktywnie promują nowoczesną logistykę miejską z myślą o środowisku naturalnym oraz społecznościach lokalnych. Żabka, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce testuje, jak podczas codziennych dostaw do poznańskich sklepów sprawdza się w pełni elektryczny e-Crafter.
Marka Volkswagen dostarczyła w czerwcu więcej aut niż w analogicznym miesiącu przed rokiem. Na świecie przekazano klientom 542.300 samochodów, czyli o 1,6 procent więcej niż w czerwcu 2018 roku. W malejącym we wszystkich regionach rynku, Volkswagen zdołał utrzymać swój udział lub nawet go zwiększyć. Zgodnie z oczekiwaniami, w czerwcu tego roku po raz kolejny zmalały dostawy w Europie, w porównaniu do rekordowo wysokich wyników ubiegłego roku. Silny wzrost o aż 14,2 procent w Chinach jest jednorazowy i wynika ze zmian w przepisach. Przy wzroście o 9,6 i 13 procent odpowiednio w USA i Brazylii, w krajach tych Volkswagen odnotował w czerwcu najwyższy wzrost dostaw. Nieznacznie (o 1 procent) dostawy wzrosły również na rynku niemieckim.
Elektryczny samochód po raz pierwszy szybszy od bolidu Formuły 1 – Volkswagen ID.R ustanowił w Goodwood nowy rekord w klasyfikacji generalnej i wszedł do historii sportu samochodowego. Romain Dumas 1,86-kilometrową trasę w Goodwood w południowej Anglii przejechał w ciągu 39,90 sekund. Dzięki temu pojazd z napędem elektrycznym o mocy 500 kW (680 KM) poprawił o 1,7 sekundy rekord obowiązujący od 20 lat. ID.R odniósł ponadto zwycięstwo w odbywającym się w niedzielę „Sunday Shootout”. Dotychczasowy najlepszy czas renomowanego wyścigu górskiego od 1999 roku należał do Nicka Heidfelda, który ustanowił go zasiadając za kierownicą McLarena-Mercedesa MP4/13 z silnikiem spalinowym o mocy 574 kW (780 KM).