Światowa premiera nowej Californii 6.1 będzie miała miejsce podczas Caravan-Salon w Düsseldorfie już pod koniec sierpnia. Volkswagen Samochody Użytkowe wprowadził liczne zmiany nie tylko w wyglądzie zewnętrznym najpopularniejszego kampera na świecie, ale również w wyposażeniu wnętrza. Po raz pierwszy do Californii będą oferowane cyfrowe zegary i systemy audio ze zintegrowaną kartą eSIM. Na potrzeby nowych cyfrowych elementów przeprojektowano tablicę rozdzielczą. Nowy elektromechaniczny układ kierowniczy sprawia, że jazda kamperem jest jeszcze bezpieczniejsza i łatwiejsza niż do tej pory dzięki – między innymi – zastosowaniu takich systemów asystujących, jak Lane Assist.
Światowa premiera nowej Californii 6.1 będzie miała miejsce podczas Caravan-Salon w Düsseldorfie już pod koniec sierpnia. Volkswagen Samochody Użytkowe wprowadził liczne zmiany nie tylko w wyglądzie zewnętrznym najpopularniejszego kampera na świecie, ale również w wyposażeniu wnętrza. Po raz pierwszy do Californii będą oferowane cyfrowe zegary i systemy audio ze zintegrowaną kartą eSIM. Na potrzeby nowych cyfrowych elementów przeprojektowano tablicę rozdzielczą. Nowy elektromechaniczny układ kierowniczy sprawia, że jazda kamperem jest jeszcze bezpieczniejsza i łatwiejsza niż do tej pory dzięki – między innymi – zastosowaniu takich systemów asystujących, jak Lane Assist.
U miłośników motoryzacji te nazwy wywołują dreszcz emocji: legendarny wyścig górski na Pikes Peak, słynna Północna Pętla Nürburgringu i szczycący się długą tradycją Goodwood Festival of Speed. Właśnie w tych miejscach Volkswagen ID.R – model wyposażony w wyłącznie elektryczny napęd – ustanowił spektakularne rekordy. Ale nie zamierza na tym poprzestać. We wrześniu sportowe auto podejmie kolejną próbę: ID.R zamierza wyznaczyć po raz pierwszy czas wjazdu na Tianmen Mountain, spektakularną górę w Chinach. Będzie to kolejny milowy krok dla samochodów elektrycznych, a także wsparcie dla prowadzonej przez Volkswagena w Chinach kampanii w dziedzinie aut elektrycznych – kampanii, która właśnie w tym roku nabiera tempa. Do 2035 roku Volkswagen zamierza zwiększyć udział elektrycznych aut w całej swojej sprzedaży w Chinach do 50 procent.
Marka Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszych sześciu miesiącach roku uzyskała nieco wyższy przychód ze sprzedaży i zysk operacyjny. Dzięki lepszej ofercie, przychód ze sprzedaży marki Volkswagen wzrósł o 3,4 procent do 44,1 miliardów euro. Zysk operacyjny przed zdarzeniami nadzwyczajnymi po sześciu miesiącach osiągnął wartość 2,3 miliarda euro i był o 7,4 procent wyższy niż rok wcześniej. Operacyjna stopa zwrotu zwiększyła się do 5,2 procent. „W trudnej sytuacji rynkowej marka Volkswagen w pierwszym kwartale bardzo dobrze się rozwijała. W porównaniu z dobrymi wynikami ubiegłego roku, jeszcze bardziej zwiększyliśmy zysk i stopę zwrotu. Do zysku przyczyniły się między innymi trwająca ofensywa produktowa, optymalizacja kosztów stałych i wyższe obroty w poszczególnych regionach. Chcemy wykorzystać tę pozytywną sytuację do zabezpieczenia oczekiwanego zysku. Będziemy nadal wzmacniać naszą konkurencyjność poprzez inwestycje w elektromobilność i cyfryzację” – powiedział dr Arno Antlitz, Członek Zarządu ds. Finansów.
Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagen Samochody Osobowe ds. Sprzedaży i Marketingu mówi o identyfikowaniu się z marką oraz o tym, z czego w związku z wrześniową Wystawą Samochodową we Frankfurcie cieszy się szczególnie.
29 lipca 2019 r. – Koncern Volkswagen potwierdza cele finansowe (przed zdarzeniami specjalnymi) wyznaczone na cały 2019 rok. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku rozrachunkowego przychody ze sprzedaży koncernu Volkswagen w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku zwiększyły się o 4,9 procent do 125,2 (w 2018 roku: 119,4) miliardów euro. Mimo zmniejszenia wolumenu uzyskano wzrost przychodu ze sprzedaży – przede wszystkim dzięki polepszeniu miksu i polityce cenowej w dziale samochodów osobowych oraz dzięki dobrej sytuacji w dziale usług finansowych oraz w firmie TRATON. Wynik operacyjny przed zdarzeniami nadzwyczajnymi wzrósł o 1,9 procent do 10,0 (w 2018 roku: 9,8) miliardów euro, a operacyjny zwrot ze sprzedaży przed zdarzeniami nadzwyczajnymi wyniosł 8,0 (w 2018 roku: 8,2) procent. Polepszenie miksu sprzedażowego i polityki cenowej oraz mniejsze – w porównaniu z poprzednim rokiem – obciążenia z powodu zdarzeń nadzwyczajnych zrekompensowały z nawiązką obciążenia spowodowane przez wyższe koszty stałe, niekorzystną sytuację walutową i mniejszą sprzedaż samochodów. Zwrot operacyjny ze sprzedaży wzrósł do 7,2 procent (w 2018 roku: 6,8). Wyniki chińskich spółek na kurczącym się rynku uległy tylko nieznacznemu zmniejszeniu. Wynik brutto zwiększył się o 6,5 procent do 9,6 miliardów euro (w 2018 roku: 9,0). Płynność finansowa netto w dziale samochodów wyniosła 15,9 miliardów euro. Frank Witter, Członek Zarządu Volkswagen AG ds. Finansów, powiedział: „W pierwszym półroczu koncern Volkswagen dawał sobie doskonale radę na słabnącym światowym rynku. Przychód ze sprzedaży i zysk w ciągu pierwszych sześciu miesięcy są zadowalające. Podtrzymujemy nasze całoroczne prognozy dla koncernu Volkswagen”.
W ślad za planami marki Volkswagen dotyczącymi ofensywy na płaszczyźnie elektromobilności, zakład produkcyjny w Zwickau zamienia się właśnie w największą, najbardziej wydajną i najbardziej ekologiczną fabrykę elektrycznych aut w Europie.
Volkswagen mocno rozbudował modułowy system multimedialny trzeciej generacji (MIB3) i zastosował w nim Online Connectivity Unit z wbudowaną kartą SIM. Dzięki niej na pokładzie nowego Passata jest dostępny Internet, o ile tylko kierowca zarejestruje samochód w systemie. Online Connectivity Unit ma wiele zalet. Dzięki niemu można m.in. korzystać ze streamingu muzyki (bez potrzeby podłączania smartfona do samochodowych multimediów albo korzystania z dodatkowej karty SIM) oraz z internetowych usług We Connect, We Connect Plus i We Connect Fleet.
Poznań, 17 lipca 2019 - W czerwcu Grupa Volkswagen odnotowała wzrost dostaw samochodów o 1,6 procent, do 974.400 aut, w porównaniu z dostawami w czerwcu 2018 r. Wzrost wynikał głównie ze zwiększonych dostaw w Chinach, gdzie przekazano klientom o 15 procent więcej samochodów niż w czerwcu ubiegłego roku. Od 1 lipca obowiązuje tam nowa norma emisji (C6). Jej wejście w życie zachęciło klientów do zwiększonych zakupów w czerwcu. Podobne skutki obserwowaliśmy dokładnie przed rokiem w Europie. Dostawy aut w tym regionie osiągnęły wówczas wysoki poziom w wyniku przejścia na homologację według normy WLTP. Zgodnie z oczekiwaniami w czerwcu tego roku nastąpił spadek dostaw w porównaniu z minionym rokiem (-4,8 procent). W Ameryce Północnej dostawy były nieco niższe niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku (o 0,5 procent), natomiast w Ameryce Południowej utrzymały się na niemal identycznym poziomie (-0,1 procent). Dr Christian Dahlheim, dyrektor działu sprzedaży Grupy Volkswagen, powiedział: „W czerwcu marki koncernu Volkswagen osiągnęły dobre wyniki. Grupa zwiększyła dostawy nowych aut na świecie, mimo że światowy rynek wciąż się kurczy. W Chinach szczególnie mocno skorzystaliśmy na wejściu w życie nowej normy emisji. Dopiero przyszłe miesiące pokażą, czy pozytywna zmiana okaże się trwała. Ogólnie rzecz biorąc, pierwsza połowa 2019 roku była dla nas udana – Grupa utrzymała swoją pozycję na trudnym rynku i zwiększyła udział w światowym rynku”.
Volkswagen skonstruował nową, mechaniczną skrzynię biegów. Przekładnia oznaczona kodem MQ281 odznacza się wysokim stopniem sprawności i zależnie od silnika, z którym współpracuje może przyczynić się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla przez samochód nawet o 5 gram na kilometr. Nowa skrzynia biegów zostanie najpierw zastosowana w Passacie, a potem w modelach niemal wszystkich klas produkowanych przez koncern Volkswagen.