Poznań, 30 czerwca 2021 r. Zgodnie z porozumieniem zawartym przez zarząd Volkswagen Poznań z partnerem społecznym OM NSZZ Solidarność i w ramach szerszego pakietu świadczeń finansowych, z dniem 1 lipca 2021 r. wynagrodzenia w zakładach Volkswagen Poznań wzrastają o 3,1%.
Hanower/Poznań, 29 czerwca 2021 r. PanAmericana – legendarna trasa łącząca dwa krańce Ameryki, z Alaski do Tierra del Fuego, przyciąga globtroterów, poszukiwaczy przygód oraz miłośników motoryzacji pragnących ją przemierzyć. To oni są inspiracją dla Nowego Volkswagena Caddy PanAmericana, zaprezentowanego przez markę Volkswagen Samochody Dostawcze. O niezwykłym charakterze nowej wersji świadczą przyciągające wzrok elementy zewnętrzne: panele w stylu off-road na nadkolach, progi i dodatkowe czarne listwy na drzwiach.
Użytkownicy uwielbiają Tiguana Allspace za imponującą pojemność bagażnika do aż 1.920 litrów i możliwość przewożenia do siedmiu pasażerów. Przedłużona wersja bestsellerowego Tiguana wyróżnia się zmodyfikowaną stylistyką, nowymi systemami obsługi i wspomagania prowadzenia auta oraz innowacyjnym wyposażeniem, jak interaktywne matrycowe reflektory LED – IQ.LIGHT – oraz nowe dotykowe sterowanie automatyczną trzystrefową klimatyzacją, która należy do wyposażenia seryjnego wszystkich wersji z wyjątkiem podstawowej. Nowy Tiguan Allspace jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia (Tiguan, Life, Elegance i R-Line), z pięcioma silnikami (trzema TSI i dwoma TDI) oraz z napędem na przednie lub na cztery koła do wyboru. Ceny nowego Tiguana Allspace zaczynają się od 122.690 złotych za 150-konny model z silnikiem 1.5 TSI EVO.
Hanower/Poznań, 23 czerwca 2021 r. Jury konkursu Red Dot Awards co roku nagradza najlepiej zaprojektowane produkty różnych kategorii z całego świata. W tym roku, w kategorii „Samochody i motocykle” nagroda „Red Dot: Best of the Best – najlepszy z najlepszych” trafiła do najnowszego modelu marki Volkswagen Samochody Dostawcze, Nowego Multivana.
Volkswagen jest coraz bliższy wykorzystania innowacyjnych drukarek 3D w produkcji samochodów. Po raz pierwszy, w głównym zakładzie w Wolfsburgu, do produkcji komponentów jest wykorzystywany najnowszy proces druku 3D, znany jako „binder jetting” (natrysk spoiwa). Podczas gdy w konwencjonalnym druku 3D do tworzenia elementu warstwa po warstwie z proszku metalicznego wykorzystuje się laser, w procesie natryskiwania spoiwa używa się kleju. Powstały w ten sposób metalowy element jest następnie podgrzewany i kształtowany. Zastosowanie technologii natrysku spoiwa zmniejsza koszty i zwiększa wydajność – elementy ważą, na przykład, o połowę mniej niż te wykonane z blachy stalowej. W tej chwili Volkswagen jest jedynym producentem samochodów, który wykorzystuje technologię druku 3D w procesie produkcji aut. „Pomimo ciągłych wyzwań związanych z pandemią koronawirusa, wciąż pracujemy nad innowacjami” – mówi Christian Vollmer, członek zarządu marki Volkswagen odpowiedzialny za produkcję i logistykę. „Wspólnie z naszymi partnerami dążymy do tego, aby w nadchodzących latach druk 3D stał się jeszcze bardziej wydajny i nadawał się do zastosowania na linii produkcyjnej”.
Z badania Volkswagena i InsightOut Lab wynika, że połowa respondentów ma świadomość globalnych zagrożeń klimatycznych. Tyle samo zna różnice w emisji CO2 między autami w pełni elektrycznymi a pozostałymi rodzajami samochodów. Wiedza o wpływie elektromobilności na środowisko potrzebuje jednak dalszej popularyzacji, bo wraz z postępem technologii „elektryki” będą coraz bardziej ekologicznym rozwiązaniem.
„Way To Zero” to plan Volkswagena, który dotyczy rozwoju mobilności neutralnej dla klimatu. Bogaty pakiet działań obejmuje inicjatywy, które mają na celu przyspieszenie zrównoważonych: produkcji i użytkowania samochodów elektrycznych. Volkswagen dąży do ograniczenia emisji CO2 w Europie średnio o około 17 ton na samochód do 2030 roku, oznacza to mniejszą o 40 procent emisję CO2 niż w 2018 roku. Do 2025 roku w dekarbonizację firma zainwestuje 14 miliardów euro. Do końca dekady energia elektryczna zasilająca fabryki w Europie oraz w Ameryce Północnej i Południowej będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych. Produkowany w sposób neutralny dla klimatu ID.4 to pierwszy elektryczny SUV Volkswagena i drugi po ID.3 model, który skonstruowano w oparciu o modułową platformę podłogową MEB dla samochodów elektrycznych.
Poznań, 17 czerwca 2021 r. Jeszcze tylko do 21 czerwca trwa rekrutacja do klas branżowych pod patronatem Volkswagen Poznań w Zespole Szkół Nr 1 w Swarzędzu oraz w Zespole Szkół Politechnicznych we Wrześni. Uczniowie, podczas nauki w nich liczyć mogą nie tylko na pozyskanie umiejętności i kwalifikacji w poszukiwanych zawodach związanych z motoryzacją, ale również na bogato wyposażone warsztaty uczniowskie i praktyki w zakładach produkcyjnych Volkswagen Poznań oraz serwisach prestiżowych marek, takich jak Porsche czy Audi.
Ofensywa Volkswagena w dziedzinie oprogramowania..