Zakłady marki Volkswagen Samochody Osobowe będą wznawiać produkcję sukcesywnie. W pierwszej kolejności, w tygodniu po 20 kwietnia, produkcja zostanie wznowiona w fabrykach w Zwickau i w Bratysławie. Pozostałe zakłady w Niemczech oraz w Portugalii, Hiszpanii, Rosji i USA wznowią produkcję w tygodniu po 27 kwietnia. Następnie, w ciągu maja, produkcja będzie sukcesywnie wznawiana w fabrykach w Republice Południowej Afryki, Argentynie, Brazylii i w Meksyku. Ralf Brandstätter, Dyrektor Operacyjny marki Volkswagen, powiedział: „Wraz z decyzjami rządów federalnych i stanowych w Niemczech oraz znoszeniem ograniczeń w innych krajach europejskich, tworzą się warunki do stopniowego wznowienia produkcji. W ciągu ostatnich trzech tygodni Volkswagen intensywnie przygotowywał się do tych kroków. Oprócz opracowania kompleksowego katalogu środków ochrony zdrowia pracowników, przyspieszyliśmy także przywrócenie łańcucha dostaw”. Skrócony czas pracy w zakładach Volkswagena w Niemczech zostanie utrzymany. Wraz ze wznowieniem produkcji liczba pracowników, której będzie on dotyczył zostanie sukcesywnie zmniejszona.
Poznań, Hanower, 16 kwietnia 2020 – Po pięciotygodniowej przerwie produkcyjnej zakłady Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze oraz w Poznaniu, Swarzędzu i Wrześni od poniedziałku, 27 kwietnia, będą z ograniczoną mocą stopniowo uruchamiać produkcję. Rozruch następować będzie etapami, a wielkość produkcji uzależniona będzie od dostępności części, rozporządzeń administracyjnych, rozwoju sytuacji na rynkach zbytu i związanych z nią kalendarzy produkcyjnych. Wznowienie pracy w fabrykach nastąpi przy zachowaniu najwyższych środków bezpieczeństwa w zakresie ochrony zdrowia pracowników.
Pekin/Poznań, 14. kwietnia 2020 – Działalność Volkswagen Group China wyraźnie się ożywiła. Wszystkie 2000 salonów samochodowych marki Volkswagen ponownie zostało otwartych, a ruch w nich w ostatni weekend marca był porównywalny z tym, który odnotowano w tym samym okresie ubiegłego roku. Ponownie zaczęło funkcjonować ponad 95% salonów samochodowych marek Audi i ŠKODA. Wznowiono również działalność spółki joint venture SAIC VOLKSWAGEN w Changsha. Łączna liczba fabryk należących do Grupy, które wznowiły działalność, wzrosła do 32. W sumie w Chinach są 33 fabryki samochodów i komponentów Grupy Volkswagen.
Europejscy klienci preferują kompaktowe auta z nadwoziem typu hatchback, jak np. Golf, który od ponad 40 lat przoduje w statystykach sprzedaży. Na światowych rynkach dominują natomiast kompakty z nadwoziem typu sedan – jedna trzecia wszystkich aut dostarczanych przez Volkswagena klientom to właśnie sedany, w samych Chinach sprzedano ich 1,6 miliona. Popyt jest więc bardzo duży, dlatego Volkswagen oferuje w Chinach aż sześć modeli tego typu. Przegląd hitów tamtejszego rynku pokazuje różnice pomiędzy poszczególnymi modelami oferowanymi przez Volkswagena.
Wolfsburg/Poznań, 10. kwietnia 2020 – Koncern Volkswagen przekaże milion euro na natychmiastową pomoc dla zagrożonych pandemią uchodźców w Syrii, Turcji i Grecji. Pomoc zostanie przekazana niemieckiemu Czerwonemu Krzyżowi, który wraz z narodowymi oddziałami Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca dostarczy ją potrzebującym.
InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen sprawdził wiedzę i nastawienie Polaków do samochodów elektrycznych. Respondenci zostali zapytani o aktualną liczbę „elektryków” jeżdżących po polskich drogach, infrastrukturę do obsługi aut elektrycznych i specjalne miejsca parkingowe dla aut z możliwością ładowania zewnętrznym źródłem prądu.
Marka Volkswagen, we współpracy z projektem InsightOut Lab, uruchamia podcast „Elektrycznie Tematyczni” wprowadzający w świat elektromobilności i obalający związane z nią mity. Podcast jest oparty na wynikach badań prowadzonych przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen, dostępnych publicznie danych oraz na opiniach ekspertów z branży motoryzacyjnej i energetycznej.
Wolfsburg/Poznań, 7. kwietnia 2020 – Środki transportu w wielkim mieście – to między innymi tłok w metrze, wspólne kursy w taksówkach, wielu ludzi na niewielkiej powierzchni. Okazuje się, że pandemia wirusa zwiększyła w Chinach zainteresowanie prywatnym transportem. Najnowsze dane instytutu Ipsos zajmującego się badaniami rynku pokazują, że spośród trzech ankietowanych osób dwie wolałyby przemieszczać się własnym samochodem niż publicznymi środkami komunikacji. To dwa razy więcej niż przed wybuchem pandemii.
Poznań, 3 kwietnia 2020 r. Volkswagen Caddy piątej generacji, to dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze samochód przełomowy. Każdy jego szczegół został zaprojektowany od nowa. Auto wyposażone jest w zaawansowane rozwiązania techniczne, innowacyjne systemy wsparcia kierowcy i cyfrowe systemy obsługi. Najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne i cyfrowe, to wynik zbudowania tego samochodu na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB, dającej znacznie większe możliwości konstrukcyjne i wyposażeniowe pojazdu. Nowy Caddy w całości powstaje w Polsce, w fabryce Volkswagen Poznań.
Wolfsburg/Poznań, 3. kwietnia 2020 – Reagując na potrzeby związane z pandemią koronawirusa koncern Volkswagen rozpoczął produkcję metodą druku 3D mocowań do osłon zabezpieczających twarz. Odbywa się to w ramach wspólnej inicjatywy z Airbusem i serwisem „Mobility goes Additive” zajmującym się techniką druku 3D, w którą angażuje się około 250 firm. Mocowania opracowane przez Airbausa będą wykorzystane w Hiszpanii, dokąd w przyszłym tygodniu zostaną przetransportowane samolotem z Hamburga do Madrytu. Inicjatywa ta powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie odpowiednich instytucji w Hiszpanii, które na miejscu zajmą się rozdziałem wyprodukowanych elementów. Celem jest dostarczenie jak największej liczby mocowań. Dodatkowo marki koncernu Volkswagen w technologii 3D wytwarzają także inne pomoce medyczne.