Pociągi Deutsche Bahn przewożące samochody i inne ładunki dla Grupy Volkswagen będą zasilane tylko energią ze źródeł odnawialnych
- Grupa Volkswagen dąży do tego, aby od początku 2021 roku cały transport kolejowy jej ładunków i pojazdów na terenie Niemiec był w 100% oparty na energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych
- Zmiana ta spowoduje zmniejszenia emisji CO2 o 26.700 ton rocznie w porównaniu do transportu opartego o dzisiejszy mix energetyczny w Niemczech
- W przyszłości więcej samochodów marek należących do koncernu Volkswagen będzie transportowanych koleją – w 2022 roku udział wzrośnie do 60 procent z 53 obecnie
- Thomas Zernechel, szef Działu Logistyki w Grupie Volkswagen: „To ważny wkład w dekarbonizację koncernu”
Poznań, 15. września 2020 – od początku 2021 roku wszystkie przewozy ładunków i samochodów realizowane przez Deutsche Bahn na zlecenie Działu Logistyki Grupy Volkswagen będą odbywały się przy użyciu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Pozwoli to obniżyć emisję CO2 o ponad 26.700 ton rocznie w porównaniu z transportem wykorzystującym dzisiejszy mix energetyczny w Niemczech. Aktualnie już 95 procent kolejowego transportu Grupy jest zasilane energią elektryczną ze źródeł odnawialnych. Ponadto, kolej będzie przewozić jeszcze więcej ładunków niż dotychczas – Volkswagen zamierza zwiększyć transport samochodów koleją z 53 procent obecnie do 60 w 2022 roku. „Dzięki coraz szerszemu wykorzystaniu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych wnosimy istotny wkład w dekarbonizację koncernu” – mówi Thomas Zernechel, szef Działu Logistyki Grupy Volkswagen. W tym celu Deutsche Bahn wykorzystuje energię elektryczną produkowaną na farmach wiatrowych i w elektrowniach wodnych.
„Żaden producent samochodów w Europie, przy użyciu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, nie przewozi koleją więcej towarów niż Volkswagen. Oprócz tego, że produkcja samochodów elektrycznych w naszych zakładach jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla, jest to kolejny dowód na to, że – na przykład – modele z rodziny ID. trafiają do klientów Volkswagena z zerowym śladem węglowym” – dodaje Thomas Zernechel.
Kiedy transporty odbywają się bez zakłóceń, Volkswagena korzysta z ponad 190.000 wagonów towarowych rocznie. Średnio 38 pociągów dalekobieżnych i 157 lokalnych dostarcza codziennie ładunki do fabryk – łącznie daje to około 100.000 wagonów rocznie. W tym samym czasie około 90.000 wagonów transportuje 900.000 samochodów z fabryk do 40 centrów dystrybucji, portów i magazynów. Transportowane są w ten sposób auta marek Volkswagen Samochody Osobowe, AUDI, ŠKODA, SEAT, Porsche i Volkswagen Samochody Dostawcze.
„Każda tona materiału przewożona koleją automatycznie zmniejsza emisję CO2 o 80%. Za sprawą tej zmiany Volkswagen wysyła jasny sygnał i w 100 procentach wspiera transport ekologiczny i bez emisji CO2. Deutsche Bahn Cargo jest z tego dumne, a środowisko – zadowolone”: mówi dr Sigrid Evelyn Nikutta, dyrektor ds. Transportu Ładunków w Deutsche Bahn i prezes Deutsche Bahn Cargo.