Września/Polska, Hanower/Niemcy, 3 grudnia 2019 r. 200 000 wybudowanych samochodów w 39 miesięcy. W zakładzie marki Volkswagen Samochody Dostawcze, z linii produkcyjnej zjechał jubileuszowy Crafter. Samochód z numerem 200 000 to pojazd z zabudową zamkniętą typu furgon, w kolorze Deep Ocean Blue, z silnikiem wysokoprężnym 2,0 TDI o mocy 177 KM i 6-biegową skrzynią manualną. Jubileuszowe auto pozostanie w Polsce i trafi do klienta prowadzącego małą firmę w Zielonej Górze.
ID.3, elektryczny Volkswagen nowej generacji skonstruowany na modułowej platformie MEB, w drugiej edycji konkursu „Best of moto.pl” zdobył tytuł najlepszego auta w kategorii „Napęd Alternatywny”. Produkcja ID.3, który jest pierwszym modelem z rodziny ID., rozpoczęła się na początku listopada w zakładach w Zwickau. Już w przyszłym roku powstanie tam około 100.000 samochodów elektrycznych, a od 2021 r. z linii produkcyjnej co roku będzie zjeżdżać ich nawet 330.000. Cena ID.3 w Polsce będzie wynosić mniej niż 130.000 złotych.Samochód będzie można zamówić z jednym z trzech akumulatorów do wyboru – zależnie od pojemności akumulatora zasięg Volkswagena ID.3 wynosi od około 330 do 550 km (według WLTP). Prądem o mocy 100 kW akumulator ID.3 można naładować w ciągu zaledwie 30 minut do poziomu, który zapewnia zasięg 290 km.
Już w najbliższą sobotę oczy piłkarskiego świata będą skierowane na Bukareszt – w stolicy Rumunii odbędzie się losowanie grup drużyn, które zakwalifikowały się do Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2020 roku. Volkswagen, jako oficjalny dostawca rozwiązań z dziedziny mobilności, z niecierpliwością czeka na turniej, który po raz pierwszy będzieorganizowany na całym kontynencie.
W Szklanej Manufakturze w Dreźnie przekazano klientowi 100-tysięcznego e-Golfa. Model wprowadzono do sprzedaży w 2014 roku jako drugi – po VW e-up! (2013 r.) – elektryczny samochód koncernu wyposażony w akumulator (tzw. BEV). e-Golf jako jedno z najpopularniejszych aut elektrycznych w Europie zdobył uznanie wielu klientów, również w USA. W Dreźnie od 2020 roku będzie montowany VW ID.3. Szklana Manufaktura zostanie rozbudowana stając się ponadto atrakcyjnym miejscem odwiedzin dla wszystkich miłośników motoryzacji i klientów Volkswagena.
Wolfsburg/Poznań, 27. listopada 2019 – Koncern Volkswagen szybciej niż zakładano realizuje wyznaczony cel dotyczący zrównoważonej i wydajnej produkcji. Jednocześnie czyni kolejne postępy w dziedzinie obniżania kosztów produkcji. Oliver Blume, Członek Zarządu Koncernu Volkswagen i Prezes Zarządu Porsche AG, stwierdził: „Produkujemy nasze auta w sposób, który środowisko naturalne obciąża mniej niż kiedykolwiek wcześniej. Spodziewany wpływ produkcji każdego samochodu na środowisko zmniejszy się w latach 2010-2019 o ponad 37 procent”. Procesy związane z wydajnością wdrożone w produkcji w 2019 r. szacuje się na 1 mld EUR, spodziewany jest wzrost wydajności o sześć procent. Blume podkreślił jednocześnie, że nie można rezygnować z kolejnych działań zwiększających wydajność produkcji.
Volkswagen rozwój elektromobilności traktuje kompleksowo, nie skupiając się wyłącznie na rozbudowie portfolio nowych modeli aut. Marka wprowadza na rynek ładowarkę, dzięki której klienci będą mogli wygodnie i szybko zasilić w domu akumulator swojego auta. ID. Charger (tak nazywa się to urządzenie) umożliwia ładowanie akumulatorów prądem o mocy do 11 kW, co oznacza, że proces ten odbywa się prawie pięć razy szybciej niż w wypadku ładowania z domowego gniazda prądu. Volkswagena ID.3 z akumulatorem o pojemności 58 kWh można dzięki temu urządzeniu zasilić do pełna energią w ciągu sześciu godzin. ID.Charger wyróżnia się bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości – w chwili rozpoczęcia sprzedaży jego podstawowa cena wyniesie 1729 złotych.
Strategia Volkswagen Motorsport zakłada wykorzystanie wyłącznie napędu elektrycznego – marka całkowicie odchodzi od stosowania silników spalinowych w swoich samochodach. Rolę pioniera nowych technologii również w przyszłości będzie odgrywał elektryczny sportowy ID.R, który ustanawiał już rekordy na Pikes Peak (USA), Nürburgringu (D), w Goodwood (GB) oraz na Górze Tianmen (CN). Na bazie platformy MEB, która posłuży do produkcji wielu seryjnych modeli z napędem elektrycznym, Volkswagen stworzy także nowe sportowe auta z rodziny ID.
Poznań, 25 listopada 2019 r. W okresie od początku stycznia do końca października 2019 r., marka Volkswagen Samochody Dostawcze sprzedała w Polsce 10 727 pojazdów. To o 19% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (I – X 2018: 8988 szt.). Wzrost sprzedaży odnotował także cały rynek europejski. W zachodniej części Starego Kontynentu sprzedano w tym samym czasie 284 100 nowych, dostawczych Volkswagenów – o 2,2% więcej niż rok wcześniej, a w części wschodniej Europy wzrost wyniósł aż 12,8%, do 38 700 egzemplarzy.
Wolfsburg/Poznań, 25. listopada 2019 – Volkswagen jako pierwszy będzie korzystać z frachtowców do przewozu samochodów napędzanych płynnym gazem ziemnym (LNG – Liquid Natural Gas). Dwóm tego rodzaju statkom firmy Siem Car Carriers nadano w piątek nazwy w porcie Xiamen w Chinach.
Poznań, 22. listopada 2019 – Kandydatów do tytułu „Global E-Mobility Leader 2019” wskazali eksperci rynku e-mobility z 39 oddziałów PwC na świecie. Zwycięzców wyłoniono na podstawie ich udziału w światowym rynku pojazdów elektrycznych, podzespołów i stacji ładowania. Wyboru dokonała kapituła, w skład której wchodzili m.in. Michał Kurtyka – Minister Klimatu i Prezydent COP24, Ovais Sarmad – Zastępca Sekretarza Wykonawczego UNFCCC, George Freeman – Minister Stanu ds. Przyszłości Transportu Wielkiej Brytanii, Maciej Mazur – wiceprezes AVERE i Dyrektor Zarządzający PSPA oraz Partner w PwC, Piotr Michalczyk – lider zespołu Automotive.