Poznań, 3. sierpnia 2021 r. – Działalność biznesowa koncernu Volkswagen nadal rozwijała się pozytywnie i mimo trudnych warunków zewnętrznych w pierwszym półroczu 2021 roku uzyskano rekordowy zysk operacyjny. Motorem pozytywnego rozwoju były przede wszystkim marki premium – Audi i Porsche oraz Volkswagen Financial Services. Skutki pandemii Covid-19 i globalnego deficytu na rynku półprzewodników udało się skutecznie ograniczyć. Atrakcyjna paleta modeli koncernu cieszyła się na odradzających się rynkach wysokim popytem. Dzięki temu dostawy dla klientów – w porównaniu ze słabszym z powodu pandemii półroczem 2020 r. – wzrosły o 27,9 procent do 5 (3,9) milionów samochodów. Przychody ze sprzedaży zwiększyły się jeszcze bardziej, o 34,9 procent, do 129,7 (96,1) miliarda euro. Zysk operacyjny na poziomie 11,4 miliarda euro (w pierwszym półroczu 2020 r. przed zdarzeniami specjalnymi: -0,8) okazał się znacznie wyższy niż rekordowy zysk przed pandemią, w roku 2019, który wyniósł 10,0 miliardów euro (przed zdarzeniami specjalnymi). Operacyjna stopa zwrotu osiągnęła tym samym mocne 8,8 procent (w 1. półroczu przed zdarzeniami specjalnymi: -0,8). Główne przyczyny zwiększenia zysku to wysoka sprzedaż, optymalizacja oferty i cen, a także pozytywne efekty działań zabezpieczających dostawy surowców. Negatywny wpływ na zysk miały jednokrotne nakłady na restrukturyzację w wysokości 0,7 miliarda euro. Kontynuowano z sukcesem prace nad programem obniżenia kosztów stałych. W dziale samochodów uzyskano bardzo wysoki przepływ gotówki netto wynoszący 12,3 (-2,3) miliarda euro, co jest dowodem dużej efektywności modelu biznesowego w tym dziale. Płynność finansowa netto w dziale samochodów nadal rosła osiągając bardzo dobry poziom 35,0 miliardów euro. Przejęcie firmy Navistar i jego finansowe skutki nie zostały uwzględnione w prezentowanych wynikach. Na skutek nadzwyczaj dobrej sytuacji w pierwszym półroczu koncern Volkswagen podniósł o 0,5 punktu procentowego prognozę dotyczącą operacyjnej stopy zwrotu w całym 2021 roku do 6,0-7,5 procent.
Dzięki skutecznemu zarządzaniu, dużej dyscyplinie kosztowej oraz konsekwentnej realizacji strategii ACCELERATE Volkswagen zamknął pierwsze półrocze pozytywnym wynikiem. Mimo pandemii Covid-19 i braków na rynku półprzewodników, liczba samochodów dostarczonych klientom na całym świecie wzrosła do około 2,7 miliona egzemplarzy – to o 500.000 więcej niż rok wcześniej. Wzrost ten okazał się możliwy m.in. dzięki inteligentnemu zarządzaniu zapasami i dostawami. Zwiększyły się również udziały w rynku w niemal wszystkich regionach. Przychody, za sprawą znacznego wzrostu sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem, zwiększyły się o 42 procent do 40,7 miliardów euro (pierwsze półrocze 2020 r.: 28,6 mld euro). Zysk wzrósł o 3,3 miliarda euro w stosunku do ubiegłego roku osiągając poziom 1,8 miliarda euro – odpowiada to operacyjnej stopie zwrotu w wysokości 4,4 procent.
Z badania Volkswagena i InsightOut Lab wynika, że wielu respondentów jest gotowych na „przesiadkę” do hybryd typu plug-in. Wskazuje na to m.in. częstotliwość korzystania z samochodu oraz preferencje przy wyborze nowego auta. Na razie rozważanie zakupu PHEV deklaruje niemal co piąty respondent.
Hanower/Poznań, 30 lipca 2021 r. Volkswagen Samochody Dostawcze w pierwszej połowie roku 2021 odnotował wzrost sprzedaży i zysków. Pomimo wciąż trudnej, pandemicznej sytuacji na całym świecie, marka odnotowała zysk operacyjny po sześciu miesiącach tego roku w wysokości 87 milionów euro. W tym samym okresie roku ubiegłego wynosił on -334 mln euro. Wynik za cały rok 2020 również był ujemny. Na ubiegłoroczne wyniki duży wpływ miała pandemia koronawirusa, która spowodowała spadek sprzedaży, wstrzymanie produkcji i czasowe zamknięcie zakładów. W pierwszej połowie 2021 roku obroty wzrosły o 1,1 mld euro, do 5,3 mld euro.
Taigo – nowy model Volkswagena – w niedużym nadwoziu łączy charakter SUV-a, topową technologię rodem z klasy premium i stylowy design. Taigo oferuje ponadto daleko posuniętą możliwość personalizacji: zarówno wyglądu nadwozia, jak i wnętrza. Dach pięciomiejscowego Taigo delikatnie opada ku tyłowi, w stylu samochodów coupé, ale nie ogranicza przestrzeni nad głową pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Wyposażony standardowo w LED-owe reflektory, cyfrowy kokpit i systemy multimedialne najnowszej generacji, ten prawie 4,26-metrowy SUV coupé wyznacza nowy standard w swojej klasie.
Podwójny sukces: W wielkim głosowaniu na samochód użytkowy roku - „Best Vans 2021”, ponad 7600 czytelników niemieckich magazynów branżowych wydawanych przez wydawnictwo ETM, wybrało produkowanego wyłącznie w Polsce Nowego Caddy Cargo zwycięzcą w kategorii „samochód dostawczy”. Licząc od pierwszej generacji Caddy, model ten zdobył powyższy tytuł już 22 razy. Krótko mówiąc: Caddy wygrywał za każdym razem, gdy brał udział w plebiscycie. Volkswagen Transporter 6.1 natomiast, w tym roku już po raz dwunasty i po raz dziesiąty z rzędu, zdobył pierwsze miejsce w kategorii „samochody transportowe do 2,8 t”.
Stuttgart/Hanower, 28 lipca 2021 r. Podwójny sukces: W wielkim głosowaniu na samochód użytkowy roku - „Best Vans 2021”, ponad 7600 czytelników niemieckich magazynów branżowych wydawanych przez wydawnictwo ETM, wybrało produkowanego wyłącznie w Polsce Nowego Caddy Cargo zwycięzcą w kategorii „samochód dostawczy”. Licząc od pierwszej generacji Caddy, model ten zdobył powyższy tytuł już 22 razy. Volkswagen Transporter 6.1 natomiast, w tym roku już po raz dwunasty i po raz dziesiąty z rzędu, zdobył pierwsze miejsce w kategorii „samochody transportowe do 2,8 t”.
Poznań, 27 lipca 2021 r. Volkswagen Poznań nawiązał bliską współpracę z Kołem Naukowym Enactus Politechniki Poznańskiej działającym przy Wydziale Inżynierii Zarządzania, w ramach którego działający w nim studenci opracowali projekt EmerSense. System ten i związane z nim mu urządzenie mają za zadanie informowanie i ostrzeganie kierowców o zbliżającym się pojeździe uprzywilejowanym – jadącej na sygnale karetce pogotowia, straży pożarnej, czy policji. Projekt wszedł w fazę testową, w którą czynnie zaangażował się Volkswagen Poznań, udostępniając studentom na terenie fabryki we Wrześni trzy samochody różnych klas oraz pojazd pożarniczy Zakładowej Straży Pożarnej.
W tegoroczną podróż po Europie załoga WysokieNapiecie.pl postanowiła wybrać się Volkswagenem ID.4, który kwalifikuje się do uruchomionego właśnie programu dopłat „Mój elektryk”, prowadzonego przez NFOŚiGW. Po ID.3, kompaktowy SUV ID.4 jest drugim modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Dzięki ID.4 Volkswagen poszerzył ofertę samochodów elektrycznych o model, który należy do największego i najszybciej rozwijającego się segmentu na świecie. Nowy SUV Volkswagena podczas wyprawy na kraniec Europy będzie miał okazję udowodnić swoje kompetencje, pozwalające zapewnić komfortową podróż także na długich dystansach.
Frank Bekemeier, Chief Technology Officer do spraw elektromobilności w Volkswagenie, i Jens Obernolte, szef działu zarządzania energią i masą pojazdów, wyjaśniają w jaki sposób w ID.4 GTX udało się połączyć świadomość ekologiczną z przyjemnością z jazdy.