Dzięki strategii ACCELERATE Volkswagen po raz kolejny przyspiesza ofensywę w dziedzinie elektryfikacji i zamierza udostępnić zrównoważoną mobilność jeszcze większej liczbie osób. Do 2025 roku do gamy modeli z rodziny ID. dołączy małe auto, którego ceny na rynku niemieckim będą zaczynać się od około 20.000 euro. Jak może wyglądać najmniejszy model z rodziny ID. pokazuje ID.LIFE, którego światowy debiut ma miejsce podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA MOBILITY 2021 w Monachium.
Spośród osób, które deklarują rozważanie zakupu samochodu elektrycznego, niemal połowa wybiera auto do 150 tys. zł. Według badania tańsze auta częściej wzbudzają zainteresowanie mężczyzn, niż kobiet.
Volkswagen w Polsce prowadzi kompleksowe doradztwo dla klientów flotowych w zakresie zastosowania samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in w firmowej flocie. Specjalnie opracowane narzędzie e-consultingowe pozwala dostarczyć klientom niezbędnych informacji i pozwala ocenić gotowość do zmiany floty samochodów na elektryczne.
Tiguan od lat należy najpopularniejszych modeli w ofercie nie tylko marki, ale również całego koncernu Volkswagen. Debiutujący w ofercie Tiguan w wersji specjalnej Urban Sport jest dostępny z trzema silnikami do wyboru, o mocy od 150 do 190 KM oraz z napędem na przednie lub na cztery koła. Ceny modelu zaczynają się od 140.010 zł.
Poznań, 13 sierpnia 2021 r. Ostatni, dość burzliwy rok, zmienił wakacyjne zwyczaje wielu Polaków i Europejczyków. Wielu z nas świadomie zrezygnowało z dużych hoteli, gwaru turystycznych miast, szukając spokoju, niezależności i zupełnie nowych doświadczeń wakacyjnych. Podczas ubiegło- i tegorocznych wakacji można było zauważyć wyraźny trend spędzania wolnego czasu w podróży kamperem. Doświadczyło tego wielu z nas, a wielu innych, zachęconych pozytywnymi przykładami, obiecało sobie, że z pewnością wakacje w kamperze spędzą w roku przyszłym. Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z gamą kamperów tej marki, w której znajdziemy Volkswagena Caddy California, Volkswagena California 6.1 i Volkswagena Grand California. Tu z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.
Samochody hybrydowe typu plug-in tworzą pomost między teraźniejszością a przyszłością. O ile tę ostatnią reprezentują samochody z napędem wyłącznie elektrycznym, jak ID.3 i ID.4, które już są dostępne, o tyle od dawna oferta Volkswagena obejmuje również samochody hybrydowe typu plug-in. Bardzo wydajne modele typu PHEV Volkswagen oferuje niemal we wszystkich segmentach – począwszy od kompaktowego Golfa eHybrid, przez średniej klasy Passata GTE i popularnego SUV-a Tiguana eHybrid aż do topowego SUV-a Touarega R, jednocześnie luksusowego i sportowego. Wszystkie modele typu PHEV można ładować z zewnętrznego źródła prądu i na krótkich dystansach korzystać z nich jak z aut elektrycznych. Dalekie podróże nimi umożliwia oszczędny silnik spalinowy.
Wolfsburg, lipiec 2021 r. Nowy model o niezwykłej formie nadwozia i stylistycznym wyrafinowaniu pojawia się w segmencie A0, wnosząc do niego solidną porcję emocji i indywidualności. Taigo to pierwszy SUV w stylu coupé Volkswagena debiutujący w klasie, w której szczególnie liczy się cena auta. Ma sylwetkę crossovera i zupełnie nowy w tej klasie samochodów lifestylowy charakter – siedzi się w nim wysoko, jest niezwykle funkcjonalny w codziennym użytkowaniu i ma zaskakująco bogate wyposażenie. Tył nadwozia pięcioosobowego Taigo ukształtowano na wzór modeli coupé – dach opada nisko, nie zmniejszając jednak przestrzeni w tylnej części kabiny. Volkswagen wzbogaca ofertę przednionapędowych niedużych aut skonstruowanych na modułowej platformie podłogowej MQB o model w nowej wersji nadwoziowej, stosowanej dotąd w znacznie droższych samochodach. Taigo dołącza do Volkswagenów Polo (hatchback) i T-Cross (SUV). Nowy model wyróżnia się stylistyką i niepowtarzalnym charakterem, który nikogo nie pozostawia obojętnym. Taigo jest seryjnie wyposażany w pełne LED-owe reflektory, zestaw cyfrowych wskaźników i system multimedialny najnowszej generacji (MIB3) – dzięki temu ten 4,26-metrowy SUV w stylu coupé wyznacza nowe standardy technologiczne w swojej klasie.
Elegancki jak coupé, wytrzymały jak SUV, a do tego elektryczny – ID.5 GTX zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód koncepcyjny. Pierwszy SUV coupé Volkswagena skonstruowany na platformie podłogowej MEB zachwyca eleganckim designem i napędem na cztery koła, za który odpowiadają dwa silniki elektryczne. ID.5 GTX jest w pełni połączony ze światem zewnętrznym, może być aktualizowany bezprzewodowo i jest wyposażony w technologię Car2X.
„Z Warszawy na najbardziej na południe wysunięty przylądek Europy, Punta Marroqui w Hiszpanii, jest 3.580 km. Pokonanie tej trasy samochodem elektrycznym zajmuje trzy dni. Samochodem spalinowym trwałoby porównywalnie długo. Koszt ładowania jest przy tym o przynajmniej połowę niższy od kosztu tankowania auta spalinowego” – wylicza Bartłomiej Derski, dziennikarz portalu WysokieNapiecie.pl. W ramach projektu eRajd od kilku lat testuje on auta elektryczne różnych marek na trasach liczących po 7-8 tys. km. Tym razem na wymagającej trasie sprawdzony został Volkswagen ID.4.
Z silnikiem o mocy 235 kW (320 KM) nowy Golf R Variant jest najmocniejszym i najbardziej dynamicznym ze wszystkich Golfów kombi w historii. Więcej mocy i lepsze osiągi, liczne innowacje, jeszcze więcej przestrzeni i emocji – wszystko razem sprawia, że nowy Golf R Variant jest lepszy niż kiedykolwiek wcześniej. Za pośrednictwem 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej oraz napędu na cztery koła 4MOTION z funkcją R Performance Torque Vectoring, która należy do wyposażenia seryjnego, moment obrotowy o maksymalnej wartości 420 Nm trafia do każdego koła. Dzięki temu nowy Golf R Variant przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Golfa R Variant można opcjonalnie zamówić również z pakietem R Performance, który prędkość maksymalną zwiększa do 270 km/h. Pakiet R Performance zawiera również 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz dodatkowe profile jazdy – Special (tryb Nürburgring) i Drift (do jazdy poślizgiem). Volkswagen Golf R Variant kosztuje 209.890 zł.