Poznań, 7 października 2021 r. Równolegle z okresem grzewczym, rusza pierwszy w Polsce program popularyzujący wiedzę z zakresu zmian klimatycznych, oparty o ideę Citizen science. Uczniowie z 21 wybranych szkół z Wielkopolski, przez cały rok szkolny, będą badać jakość powietrza.
Poznań, 7 października 2021 r. Nie ma znaczenia, czy pojazdów jest pięć, czy pięćdziesiąt: dobra i efektywna organizacja pracy wszystkich samochodów jest podstawą dla firm dysponujących własną flotą. Zadbać o nią może menedżer floty wyposażony w odpowiednie narzędzia. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze uruchomiła właśnie takie narzędzie: rozwiązanie „We Connect Fleet”, które na poziomie internetowego portalu dla managera floty oraz aplikacji mobilnej dla kierowców ułatwia zarządzanie flotą.
Krzysztof Gruchała swoim Volkswagenem ID.3 w ciągu 10-dniowej wyprawy pokonał ponad 5.700 kilometrów. Podróż rozpoczęła i zakończyła się w Gdyni, a trasa prowadziła przez Litwę, Łotwę i Estonię, Finlandię, Norwegię i Szwecję. Posiadacz Volkswagena ID.3 zaznacza, że koszty ładowania samochodu wyniosły zaledwie 760 złotych – było to możliwe dzięki temu, że większość ładowań odbywało się przy użyciu karty WeCharge, którą otrzymywali klienci odbierający ID.3 w limitowanej wersji 1st. Karta przekazywana pierwszym klientom dawała możliwość bezpłatnego ładowania samochodu (do 2.000 kWh) na publicznych stacjach współpracujących z WeCharge.
Hanower/Poznań, 5 października 2021 r. Z linii produkcyjnej fabryki marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze w Niemczech, zjechały pierwsze egzemplarze Nowego Multivana. Po raz pierwszy z tutejszego zakładu wyjechał Nowy Multivan z silnikiem hybrydowym typu plug-in. Oprócz nowego systemu napędowego, Nowy Multivan oferuje większy komfort i bezpieczeństwo oraz innowacyjne wnętrze. Rozpoczęcie produkcji jest kamieniem milowym w procesie transformacji głównego zakładu marki. Nie oznacza to jednak, że przebudowa fabryki dobiegła końca: obecnie trwają przygotowania do rozpoczęcia w przyszłym roku produkcji w pełni elektrycznego ID. BUZZ.
Poznań, 4 października 2021 r. Volkswagen Poznań ogłosił zwycięzców konkursu dla studentów „Be the Best”. Dziesiąta już edycja konkursu skierowanego przede wszystkim do studentów uczelni technicznych, jak co roku zakładała wykonanie przez nich konkretnego zadania konkursowego. Trzy najlepsze przedstawione przez studentów projekty otrzymały nagrody pieniężne, a zdobywcy pierwszego i drugiego miejsca dodatkowo możliwość odbycia płatnych praktyk w Volkswagen Poznań.
Spółka TAURON Nowe Technologie postawiła na elektryczną mobilność nowej generacji: do floty samochodów największego dystrybutora energii elektrycznej w Polsce dołączy 15 egzemplarzy ID.3, kompaktowego i w pełni elektrycznego modelu Volkswagena, naszpikowanego nowymi technologiami i produkowanego z neutralnym bilansem węglowym. Do oficjalnego przekazania samochodów doszło podczas specjalnej konferencji prasowej.
Poznań, 29 września 2021 r. W konfiguratorze marki Volkswagen Samochody Dostawcze dostępnym na stronie www.vwdostawcze.pl, pojawił się zupełnie nowy model. To Nowy Multivan, którego światowa premiera odbyła się w czerwcu br. W konfiguratorze można wybrać konkretną wersję modelową tego wielozadaniowego auta wraz z bogatą gamą wyposażenia dodatkowego. Ceny modelu zaczynają się od 155 310 PLN netto.
Jedna jazda próbna samochodem spalinowym – jedno zasadzone drzewo. Projekt zrealizowany przez autoryzowanego dealera marki Volkswagen z Zielonej Góry, Świtoń-Paczkowski Sp. z o.o. stanowi odzwierciedlenie dążeń marki, która w ramach strategii Way To Zero zamierza osiągnąć pełną neutralność węglową do 2050 roku. Pracownicy salonu Świtoń-Paczkowski zasadzili razem 2 000 drzew.
Poznań, 28 września 2021 r. Wyprodukowany w zakładach Volkswagen Poznań we Wrześni Volkswagen Crafter trafił do Zespołu Szkół nr 1 w Swarzędzu. Będzie tam wykorzystywany w celach dydaktycznych, w realizacji zajęć praktycznych przez uczniów w zawodzie elektromechanik pojazdów samochodowych.
„Celem naszej codziennej pracy oraz pracy dealera marki Volkswagen jest dostarczenie usługi mobilności, która z perspektywy klienta jest najefektywniejsza i finansowo uzasadniona. Czas to pieniądz, więc jako marka dbamy o czas naszych klientów. Większość rozmów handlowych odbywa się dzisiaj w sposób zdalny, bez wizyty w salonie, często nawet aż do momentu wydania auta. Dlatego obsługa klientów zarówno w świecie on-line jak i off-line musi być realizowana na równie wysokim poziomie” – mówi Tomasz Piasny, dyrektor rozwoju sieci dealerskiej Volkswagena.