Prezentując model ID.5 Volkswagen powiększa cieszącą się dużą popularnością rodzinę modeli ID. Przyspiesza w ten sposób elektryfikację nowych samochodów, a także wkracza do nowego segmentu aut. Elegancki i wyróżniający się wyrazistą stylistyką elektryczny SUV typu coupé wyposażony jest w nowe oprogramowanie ID.Software 3.0, pozwalające m.in. na ładowanie akumulatorów energią elektryczną o większej mocy oraz zawierające zmodyfikowany system obsługi głosowej. Produkowany z neutralnym bilansem węglowym samochód łączy topowe technologie z ekspresyjnym designem. Dzięki wykorzystaniu w ID.5 systemów asystujących najnowszej generacji Volkswagen wykonuje kolejny krok na drodze ku technologii autonomicznej jazdy.
W trzydziestym czwartym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk ustalają fakty na temat komponentu, który budzi największe emocje wśród przeciwników elektromobilności, czyli akumulatora w samochodach elektrycznych. Gościem tego odcinka jest Robert Chryc-Gawrychowski, prezes firmy Northvolt Poland, która zajmuję się produkcją systemów bateryjnych, wykorzystywanych m.in. w autach elektrycznych. Northvolt to strategiczny partner marki Volkswagen w tym zakresie.
„Dla błękitnego nieba” – to nazwa wspólnego programu edukacji klimatycznej popularyzującego wiedzę z zakresu zmian klimatycznych, zainagurowanego przez Volkswagen Poznań oraz Poznański Park Naukowo-Technologiczny. W jego ramach, uczniowie z 21 wybranych szkół z Wielkopolski, przez cały rok szkolny będą badać jakość powietrza. W tym celu, każda zaangażowana w projekt szkoła otrzyma zestaw badawczy, który umożliwi terenowy pomiar wybranych wskaźników jakości powietrza oraz warunków atmosferycznych. Organizatorzy ogłosili właśnie listę szkół z Wielkopolski zakwalifikowanych do programu.
Poznań, 29. października 2021 r. – Globalny kryzys na rynku półprzewodników szczególnie mocno wpłynął na działalność biznesową koncernu Volkswagen w trzecim kwartale bieżącego roku. Zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi w okresie od lipca do września wyniósł 2,8 (3,2) miliarda euro i był niższy niż w dwóch pierwszych kwartałach roku, a także niższy niż w słabym z powodu pandemii trzecim kwartale ubiegłego roku. Operacyjna stopa zwrotu ze sprzedaży przed zdarzeniami specjalnymi wyniosła w trzecim kwartale 4,9 (5,4) procent. W tym okresie najmocniej dotknięte zostały marki wolumenowe, które mimo wielu zamówień odnotowały straty operacyjne. W Chinach z powodu braku półprzewodników również nie zdołano zaspokoić wysokiego popytu ze strony klientów. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku dostawy marek koncernu do klientów wzrosły o 6,9 procent do 7,0 (6,5) milionów samochodów. Bardziej zwiększył się w tym czasie przychód ze sprzedaży – o 20,0 procent do 187 (155) miliardów euro. Dzięki dobrym wynikom w pierwszym półroczu bieżącego roku zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi wyniósł po dziewięciu miesiącach 14,2 (2,4) miliarda euro i był większy niż po słabych z powodu pandemii dziewięciu miesiącach ubiegłego roku. Operacyjna stopa zwrotu przed zdarzeniami specjalnymi osiągnęła 7,6 (1,5) procent. W Dziale Samochodów przepływ gotówki netto wyniósł do końca września 12,4 (4,5) miliarda euro mocno przyczyniając się do finansowania transformacji koncernu. Pomimo wpływu na kapitał obrotowy spowodowany niedoborem półprzewodników w trzecim kwartale uzyskano nieznacznie pozytywną wartość przepływu gotówki netto wynoszącą 33 miliony euro. Płynność netto w Dziale Samochodów zmniejszyła się w stosunku do pierwszego półrocza o 9,4 miliarda euro do nadal dobrego poziomu 25,6 miliarda euro. Znaczący wpływ miał na to zakończony w lipcu zakup za 6 miliardów euro firmy Navistar, ponadto w trzecim kwartale akcjonariuszom Volkswagena wypłacono dywidendę w wysokości 2,4 miliarda euro. Koncern Volkswagen potwierdza swoje prognozy dotyczące wysokości operacyjnej stopy zwrotu w całym 2021 roku, która ma wynieść od 6,0 do 7,5 procent.
Poznań, 26 października 2021 r. Zarząd Volkswagen Poznań oraz partner społeczny OM NSZZ Solidarność, w toku negocjacji zawarły porozumienie dotyczące dwóch istotnych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa obszarów: czasu pracy i wynagrodzeń na lata 2022 - 2023. To zrównoważony pakiet rozwiązań zabezpieczający miejsca pracy, plan produkcyjny, umożliwiający dopasowanie wynagrodzeń do rynku oraz zapewniający dalszy rozwój pracowników i ich kompetencji.
Volkswagen robi kolejny krok w kierunku cyfrowej transformacji. Lokalna sieć 5G jest od teraz dostępna w głównym zakładzie w Wolfsburgu. Początkowo zasięgiem sieci 5G objęte są główne centrum rozwoju produkcji i hala montażowa. W ramach projektu pilotażowego Volkswagen sprawdza, czy technologia 5G spełnia surowe wymagania produkcji pojazdów, mając na uwadze rozwój tej technologii w przyszłości i wykorzystanie jej zalet do przemysłowej produkcji seryjnej. W celu zapewnienia bezpiecznej, pozbawionej opóźnień transmisji danych wykorzystana zostanie częstotliwość radiowa 5G. W Szklanej Manufakturze w Dreźnie uruchomiono również tak zwaną „wyspę 5G”. Volkswagen sam zajmuje się konfiguracją i obsługą infrastruktury sieci 5G, aby zdobyć wiedzę w zakresie wykorzystania tej nowoczesnej technologii w przyszłości i zapewnić bezpieczeństwo danych.
Poznań, 25 października 2021 r. W październiku 2016 roku, a więc równo 5 lat temu, oficjalnie ruszyła należąca do spółki Volkswagen Poznań fabryka we Wrześni. Wzniesiony kosztem blisko miliarda euro zakład jest jedną z największych inwestycji zagranicznych w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu i jedynym na świecie, w którym produkowany jest Volkswagen Crafter oraz jego w pełni elektryczna wersja eCrafter.
Poznań, 25 października 2021 r. W październiku 2016 roku, a więc równo 5 lat temu, oficjalnie ruszyła należąca do spółki Volkswagen Poznań fabryka we Wrześni, produkująca dziś modele Volkswagen Crafter i MAN TGE, w tym także ich wersje elektryczne. Wzniesiony kosztem blisko miliarda euro zakład jest jedną z największych inwestycji zagranicznych w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu.
Volkswagen Home został otwarty w 2017 roku jako pierwszy concept store marki na świecie. Prezentowane są w nim najnowsze modele marki, klienci mogą je nie tylko obejrzeć, skonfigurować czy zamówić, ale również umówić się na nocną jazdę testową. Komfortowe i przytulnie urządzone wnętrza Volkswagen Home w niczym nie przypominają tradycyjnego salonu samochodowego. Zmiany, które zaszły w ostatnich tygodniach w Volkswagen Home odzwierciedlają dążenia marki, chcącej napędzać przekształcenia na rynku motoryzacyjnym, związane z elektromobilnością.
W trzydziestym trzecim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk poruszają temat serwisowania samochodów elektrycznych. Prowadzący stawiają śmiałą tezę, że samochody elektryczne psują się rzadziej. Co sądzi o tym ich gość, Jakub Pilch-Pilchowicz, koordynator zespołu elektryka, infotainment, BEV i opiekun produktu w marce Volkswagen?