W lipcu marka Volkswagen dostarczyła klientom na świecie 489.000 samochodów, czyli o 3,3 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Od stycznia do lipca Volkswagen przekazał klientom niemal 3,49 miliona aut, to jest o 3,8 procent mniej niż rok wcześniej. Volkswagen utrzymał udział w ogólnie malejącym globalnym rynku zarówno w lipcu, jak i po 7 miesiącach 2019 roku. Jak oczekiwano, po rekordowych dostawach w Europie w lipcu 2018 r., Volkswagen po raz kolejny dostarczył w tym regionie mniej aut (-8,8 proc.) W lipcu 2019 r. na kurczącym się rynku w Chinach marka dostarczyła 2,0 procent więcej samochodów i jeszcze bardziej zwiększyła w nim swój udział. W Brazylii Volkswagen odnotował wyraźny wzrost dostaw, wynoszący aż 13,5%.
Wolfsburg/Poznań, 14. sierpnia 2019 – Wszystkie działania służące ochronie środowiska koncern Volkswagen będzie odtąd realizował w ramach nowej misji dotyczącej środowiska „goTOzero”. Oliver Blume, odpowiedzialny w zarządzie koncernu za ochronę środowiska, powiedział: „Nowa polityka środowiskowa Volkswagena to czytelny znak dla samego koncernu i dla jego udziałowców. Nasze wysiłki służące ochronie środowiska dotyczą całego cyklu życia produktu – od projektu, przez produkcję i użytkowanie, po recykling samochodów. W te działania włączamy również dostawców. Tylko wspólnie możemy zrealizować nasze cele”.
Oferta nowego Passata uległa poszerzeniu. Początkowo dostępne były dwie droższe odmiany modelu – Business i Elegance, teraz ofertę uzupełnia podstawowa, która nosi nazwę Essence. Passat Essence może być napędzany jednym z dwóch 150-konnych silników do wyboru – benzynowym 1.5 TSI EVO lub turbodieslem 2.0 TDI EVO. Obydwie jednostki napędowe mogą współpracować z 7-stopniową automatyczną o dwóch sprzęgłach. Obok wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa wersja Essence oferuje również, między innymi, bezkluczykowy system uruchamiania silnika, klimatyzację oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka.
Wraz z wprowadzeniem nowego Passata, wszystkie zaawansowane systemy asystujące Volkswagena są skupione pod jedną nazwą – IQ.DRIVE. Technologiczne rozwiązania IQ.DRIVE zapewniają kierowcom najwyższy stopień komfortu i bezpieczeństwa podczas jazdy. Należą do nich, między innymi, Travel Assist, Emergency Assist, Traffic Jam Assist, Rear Traffic Alert oraz Side Assist Plus z Lane Assist, a także Blind Spot, Park Assist i Light Assist.
Światowa premiera nowej Californii 6.1 będzie miała miejsce podczas Caravan-Salon w Düsseldorfie już pod koniec sierpnia. Volkswagen Samochody Użytkowe wprowadził liczne zmiany nie tylko w wyglądzie zewnętrznym najpopularniejszego kampera na świecie, ale również w wyposażeniu wnętrza. Po raz pierwszy do Californii będą oferowane cyfrowe zegary i systemy audio ze zintegrowaną kartą eSIM. Na potrzeby nowych cyfrowych elementów przeprojektowano tablicę rozdzielczą. Nowy elektromechaniczny układ kierowniczy sprawia, że jazda kamperem jest jeszcze bezpieczniejsza i łatwiejsza niż do tej pory dzięki – między innymi – zastosowaniu takich systemów asystujących, jak Lane Assist.
Światowa premiera nowej Californii 6.1 będzie miała miejsce podczas Caravan-Salon w Düsseldorfie już pod koniec sierpnia. Volkswagen Samochody Użytkowe wprowadził liczne zmiany nie tylko w wyglądzie zewnętrznym najpopularniejszego kampera na świecie, ale również w wyposażeniu wnętrza. Po raz pierwszy do Californii będą oferowane cyfrowe zegary i systemy audio ze zintegrowaną kartą eSIM. Na potrzeby nowych cyfrowych elementów przeprojektowano tablicę rozdzielczą. Nowy elektromechaniczny układ kierowniczy sprawia, że jazda kamperem jest jeszcze bezpieczniejsza i łatwiejsza niż do tej pory dzięki – między innymi – zastosowaniu takich systemów asystujących, jak Lane Assist.
U miłośników motoryzacji te nazwy wywołują dreszcz emocji: legendarny wyścig górski na Pikes Peak, słynna Północna Pętla Nürburgringu i szczycący się długą tradycją Goodwood Festival of Speed. Właśnie w tych miejscach Volkswagen ID.R – model wyposażony w wyłącznie elektryczny napęd – ustanowił spektakularne rekordy. Ale nie zamierza na tym poprzestać. We wrześniu sportowe auto podejmie kolejną próbę: ID.R zamierza wyznaczyć po raz pierwszy czas wjazdu na Tianmen Mountain, spektakularną górę w Chinach. Będzie to kolejny milowy krok dla samochodów elektrycznych, a także wsparcie dla prowadzonej przez Volkswagena w Chinach kampanii w dziedzinie aut elektrycznych – kampanii, która właśnie w tym roku nabiera tempa. Do 2035 roku Volkswagen zamierza zwiększyć udział elektrycznych aut w całej swojej sprzedaży w Chinach do 50 procent.
Marka Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszych sześciu miesiącach roku uzyskała nieco wyższy przychód ze sprzedaży i zysk operacyjny. Dzięki lepszej ofercie, przychód ze sprzedaży marki Volkswagen wzrósł o 3,4 procent do 44,1 miliardów euro. Zysk operacyjny przed zdarzeniami nadzwyczajnymi po sześciu miesiącach osiągnął wartość 2,3 miliarda euro i był o 7,4 procent wyższy niż rok wcześniej. Operacyjna stopa zwrotu zwiększyła się do 5,2 procent. „W trudnej sytuacji rynkowej marka Volkswagen w pierwszym kwartale bardzo dobrze się rozwijała. W porównaniu z dobrymi wynikami ubiegłego roku, jeszcze bardziej zwiększyliśmy zysk i stopę zwrotu. Do zysku przyczyniły się między innymi trwająca ofensywa produktowa, optymalizacja kosztów stałych i wyższe obroty w poszczególnych regionach. Chcemy wykorzystać tę pozytywną sytuację do zabezpieczenia oczekiwanego zysku. Będziemy nadal wzmacniać naszą konkurencyjność poprzez inwestycje w elektromobilność i cyfryzację” – powiedział dr Arno Antlitz, Członek Zarządu ds. Finansów.
Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagen Samochody Osobowe ds. Sprzedaży i Marketingu mówi o identyfikowaniu się z marką oraz o tym, z czego w związku z wrześniową Wystawą Samochodową we Frankfurcie cieszy się szczególnie.
29 lipca 2019 r. – Koncern Volkswagen potwierdza cele finansowe (przed zdarzeniami specjalnymi) wyznaczone na cały 2019 rok. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku rozrachunkowego przychody ze sprzedaży koncernu Volkswagen w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku zwiększyły się o 4,9 procent do 125,2 (w 2018 roku: 119,4) miliardów euro. Mimo zmniejszenia wolumenu uzyskano wzrost przychodu ze sprzedaży – przede wszystkim dzięki polepszeniu miksu i polityce cenowej w dziale samochodów osobowych oraz dzięki dobrej sytuacji w dziale usług finansowych oraz w firmie TRATON. Wynik operacyjny przed zdarzeniami nadzwyczajnymi wzrósł o 1,9 procent do 10,0 (w 2018 roku: 9,8) miliardów euro, a operacyjny zwrot ze sprzedaży przed zdarzeniami nadzwyczajnymi wyniosł 8,0 (w 2018 roku: 8,2) procent. Polepszenie miksu sprzedażowego i polityki cenowej oraz mniejsze – w porównaniu z poprzednim rokiem – obciążenia z powodu zdarzeń nadzwyczajnych zrekompensowały z nawiązką obciążenia spowodowane przez wyższe koszty stałe, niekorzystną sytuację walutową i mniejszą sprzedaż samochodów. Zwrot operacyjny ze sprzedaży wzrósł do 7,2 procent (w 2018 roku: 6,8). Wyniki chińskich spółek na kurczącym się rynku uległy tylko nieznacznemu zmniejszeniu. Wynik brutto zwiększył się o 6,5 procent do 9,6 miliardów euro (w 2018 roku: 9,0). Płynność finansowa netto w dziale samochodów wyniosła 15,9 miliardów euro. Frank Witter, Członek Zarządu Volkswagen AG ds. Finansów, powiedział: „W pierwszym półroczu koncern Volkswagen dawał sobie doskonale radę na słabnącym światowym rynku. Przychód ze sprzedaży i zysk w ciągu pierwszych sześciu miesięcy są zadowalające. Podtrzymujemy nasze całoroczne prognozy dla koncernu Volkswagen”.