Poznań, 23. września 2019 – Koncern Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. „Od 2019 do 2023 roku Grupa zainwestuje około 30 miliardów Euro w elektromobilność. Wraz ze zwiększającą się ofertą samochodów elektrycznych, na które jest coraz większy popyt, w parze musi iść dynamiczny rozwój infrastruktury. Dlatego wraz z naszymi partnerami sporo inwestujemy w sieć ładowarek, oczywiście także w Polsce” - mówi Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska. Do 2025 r. koncern zamierza uruchomić w Europie 36 000 punktów ładowania. W Polsce, do końca przyszłego roku uruchomionych zostanie 350 publicznych stacji ładowania przy salonach marek należących do Grupy, niektóre z nich już działają. Ładowarka o mocy 50 kW zlokalizowana przy salonach Volkswagen i Audi firmy Ignaszak w Kaliszu zasilana jest z paneli fotowoltaicznych. Ponadto na terenie Volkswagen Group Polska instalowanych jest aktualnie 25 ładowarek z 34 punktami dla gości i pracowników firmy. Spółka korzysta tylko i wyłącznie z zielonej energii, także ładowarki będą nią zasilane.
Poznań, 20 września 2019 r. Volkswagen Samochody Dostawcze był jednym z głównych, branżowych partnerów Kongresu Nowej Mobilności, który odbył się w ubiegłym tygodniu w Lublinie. Tematem przewodnim tegorocznej edycji Kongresu była elektromobilność. Wzięli w nim udział włodarze polskich miast, przedstawiciele rad gmin, a także pracownicy samorządowi w urzędach gminnych, powiatowych i marszałkowskich oraz pracownicy jednostek zależnych, w których zakresie odpowiedzialności znajduje się elektromobilność.
Poznań, 20 września 2019 r. Volkswagen Samochody Dostawcze był jednym z głównych, branżowych partnerów Kongresu Nowej Mobilności, który odbył się w ubiegłym tygodniu w Lublinie. Tematem przewodnim tegorocznej edycji Kongresu była elektromobilność. Wzięli w nim udział włodarze polskich miast, przedstawiciele rad gmin, a także pracownicy samorządowi w urzędach gminnych, powiatowych i marszałkowskich oraz pracownicy jednostek zależnych, w których zakresie odpowiedzialności znajduje się elektromobilność.
Miesiąc po światowej premierze rewolucyjnego modelu ID.3 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, najnowszy w pełni elektryczny samochód Volkswagena zostanie zaprezentowany w Polsce. ID.3 jest pierwszym autem marki stworzonym w oparciu o modułową platformę MEB. Będzie go można zobaczyć już 9 października podczas Impact mobility rEVolution'2019 w Katowicach. „ID.3 to coś więcej niż tylko nowy model. Volkswagen sprawia, że samochód elektryczny nie będzie już niszowy” – powiedział Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen.
W sierpniu Volkswagen dostarczył klientom na świecie 493.800 aut, o 3,8 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Na kurczącym się światowym rynku Volkswagen zanotował niewielki wzrost udziału w porównaniu z udziałem w sierpniu 2018 roku. W Europie, zgodnie z oczekiwaniami – po szczególnie dobrych wynikach w sierpniu 2018 roku – dostawy w ubiegłym miesiącu po raz kolejny spadły (-9,9 procent). W Chinach Volkswagen nieznacznie zwiększył swój udział, a w Brazylii i USA marka odnotowała wyraźny wzrost o – odpowiednio – 15,4 i 9,8 procent.
2. Rajd Polski Nowych Energii rozpoczął się ceremonią startu na krakowskim rynku i po dwóch dniach zmagań na wymagających odcinkach specjalnych zakończył się pod Wawelem. Zawodnicy mieli do pokonania 16 oesów o łącznej długości 300 km. Mocny i niemal bezgłośny silnik elektryczny e-Golfa ma moc 100 kW/136 KM i sprawia, że jazda nim jest jednocześnie dynamiczna i wolna od emisji szkodliwych substancji.
Poznań, 11 września 2019 r. Volkswagen Samochody Dostawcze zamknął sierpień tego roku z bardzo dobrymi wynikami sprzedażowymi. W porównaniu z sierpniem roku ubiegłego, rejestracje całej gamy modelowej wzrosły o 16 procent i wyniosły 1256 aut. Licząc od początku tego roku, w Polsce zarejestrowano już 9213 dostawczych Volkswagenów.
Prezes Zarządu Koncernu Volkswagen, Herbert Diess, zaprezentował model ID.3*: „Dla Volkswagena ID.3 oznacza początek wielkiej ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych”.
Auta elektryczne, które są głównym elementem ekspozycji Volkswagena podczas tegorocznej wystawy IAA we Frankfurcie oraz nowa identyfikacja wizualna marki i nowe logo pokazują, jak bardzo zmienia się Volkswagen. W ciągu najbliższych pięciu lat, oferta marki poszerzy się o ponad 20 samochodów elektrycznych.
Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Volkswagen po raz pierwszy zaprezentował nowe logo oraz identyfikację wizualną marki. Zmiany w Volkswagenie odzwierciedla wprowadzenie do oferty aut elektrycznych nowej generacji – modeli z rodziny ID. Do 2025 roku marka z siedzibą w Wolfsburgu będzie miała w ofercie ponad 20 nowych modeli elektrycznych.