Poznań/Hanower, 6 października 2020 r. Wielki fan marki Volkswagen Frank Eusterholz, mieszkający na co dzień na wyspie Samsø, zaplanował i odbył niesamowitą podróż. Zasiadając za kierownicą elektrycznego Volkswagena e-Crafter przejechał z Hanoweru, aż na najbardziej na północ wysunięty punkt Europy, do którego dojechać można samochodem – na Nordkapp. Dowiódł przez to, że dla napędzanego elektrycznie samochodu dostawczego, którego żywiołem są ulice miast i krótkie dystanse, ograniczony zasięg nie musi stać na przeszkodzie tak dalekiej podróży.
Nowo uruchomiony, internetowy sklep Volkswagena daje możliwość nie tylko znalezienia odpowiedniego samochodu, ale również wyboru formy finansowania i określenia wysokości wpłaty wstępnej oraz zakupu pojazdu. Cały proces jest podzielony na cztery kroki – wybór samochodu i parametrów leasingu, finalizacja zamówienia (opłata rezerwacyjna), złożenie wniosku leasingowego oraz wpłata własna i odbiór auta. Ze względu na wymogi prawne, potrzebna jest wizyta w salonie, ale tylko jedna – w celu podpisania umowy leasingowej i odbioru auta.
Poznań, 2 października 2020 r. Odbywający się w dniach od 2 do 4 października w Poznaniu Caravans Salon Poland, to jedno z największych wydarzeń związanych z turystyką caravaningową w naszym kraju. Podczas trzech dni imprezy, swoją ofertę pokazują najwięksi producenci i dystrybutorzy pojazdów turystycznych w Polsce. Nie zabrakło tam oczywiście marki Volkswagen Samochody Dostawcze, która wspólnie z magazynem Polski Caravaning przedstawia model Volkswagen California 6.1 w wersji Beach.
Berlin/Poznań, 1 października 2020 r. – Koncern Volkswagen potwierdził wczoraj swoje prognozy na 2020 rok, a także – mimo pandemii Covid-19 – potwierdził zaplanowane inwestycje. „Zarówno w roku 2019, jak i 2020 wykonaliśmy ważne kroki na naszej drodze do pozycji wiodącego dostawcy w zakresie elektrycznej i cyfrowej mobilności i osiągnęliśmy na niej kolejne kamienie milowe” – powiedział szef koncernu Herbert Diess na wirtualnym, corocznym walnym zgromadzeniu Volkswagen AG. „Przebudowa koncernu nie została przez pandemię wirusa zatrzymana, lecz przyspieszona”. Do 2024 roku koncern zamierza zainwestować w rozwiązania z zakresu elektrycznej mobilności 33 miliardy euro i planuje objąć pozycję rynkowego lidera w dziedzinie akumulatorowych pojazdów elektrycznych. Kolejnym ważnym czynnikiem sukcesu jest system operacyjny VW.OS opracowywany przez Car.Software.Org, który znajdzie po raz pierwszy zastosowanie w projekcie Artemis prowadzonym przez Audi. Do 2024 roku 14 miliardów euro zostanie zainwestowanych w rozbudowę kompetencji w dziedzinie IT oraz w rozwiązania z zakresu jazdy autonomicznej. „O wiele większe skutki niż zmiany w dziedzinie układów napędowych będzie miała przemiana samochodu w ciągu najbliższych 10 lat w pełni skomunikowane z otoczeniem urządzenie mobilne” – powiedział Diess. Volkswagen zakłada korzystny rozwój sytuacji w dalszej części roku i potwierdza swoje przewidywania dotyczące osiągnięcia pozytywnego zysku operacyjnego w 2020 roku.
Poznań/Hanower, 24 września 2020 r. Pomimo tego, że tegoroczne targi samochodów dostawczych IAA w Hanowerze zostały odwołane, i tak odwiedzić można przygotowane z tej okazji stoisko marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Począwszy od 23 września, z myślą o klientach, fanach marki i wszystkich zainteresowanych osobach, Volkswagen Samochody Dostawcze uruchomił możliwość internetowego i interaktywnego zwiedzania targowego stoiska marki. By znaleźć się wśród najnowszych modeli dostawczych Volkswagenów wystarczy kliknąć: http://bit.ly/VWN_virtuelle_nfz_messe_start
O tym, jak fotowoltaika sprawdza się w domu i w biznesie, prowadzący podcast rozmawiają z Michałem Ignaszakiem, właścicielem sieci salonów marek Volkswagen, Audi oraz Skoda w Kaliszu i miłośnikiem odnawialnych źródeł energii. Instalacja fotowoltaiczna o mocy 50 kWp w jego salonach ma powierzchnię 265 m2 i mieści się na dachu blacharni i lakierni.
Poznań, 24. września 2020 – W Polsce szybko przybywa samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Według stanu na lipiec 2020 roku pierwszych jeździ po naszych drogach 7231 egzemplarzy, drugich – 5826. Samochody zasilane energią elektryczną przestają być niszowe, stale powiększa się ich oferta. Koncern Volkswagen już dzisiaj oferuje auta elektryczne w niemal każdej klasie – od miejskiej Skody CITIGOe iV, przez sportowego Porsche Taycana, po dostawczego Volkswagena e-Craftera. W salonach zadebiutowały właśnie Audi e-tron Sportback oraz Volkswagen ID.3. Swoje premiery miały Skoda Enyaq i Volkswagen ID.4. Bez wątpienia ofensywa koncernu Volkswagen w dziedzinie elektromobilności nabiera rozpędu – do 2023 roku Grupa Volkswagen zainwestuje w elektromobilność 33 miliardy euro, już 2 lata później koncern Volkswagen zamierza rocznie sprzedawać 3 miliony samochodów elektrycznych. W ciągu 9 lat Grupa Volkswagen wprowadzi na rynek do 75 modeli z napędem elektrycznym.
Zaprezentowany właśnie nowy Volkswagen ID.4 to w pełni elektryczny SUV, który będzie produkowany i sprzedawany w Chinach, USA i w Europie. Jest to model o strategicznym znaczeniu dla ofensywy prowadzonej przez markę w dziedzinie elektromobilności. Nabywcy ID.4 otrzymają auto wyprodukowane w sposób nienaruszający ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Jeśli zechcą ładować jego akumulator energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych, ID.4 pozostanie autem neutralnym dla klimatu również w trakcie eksploatacji.
W porównaniu do poprzednika nowy Golf Variant prezentuje się z zewnątrz zdecydowanie bardziej dynamicznie. Zasługa w tym, oprócz stylistyki Golfa ósmej generacji, również nieco zmienionych wymiarów zewnętrznych – długość auta urosła o 66 mm i wynosi 4.633 mm, rozstaw osi zwiększył się o 51 mm do 2.686 mm. Zwiększone – długość nadwozia i rozstaw osi sprawiają, że Golf Variant wygodnie mieści pięciu dorosłych pasażerów. Bagażnik ma pojemność 611 litrów, czyli o 6 litrów więcej niż w Golfie Variancie poprzedniej generacji. Po złożeniu asymetrycznie dzielonego oparcia kanapy pojemność wzrasta do 1.642 litrów. Jako wyposażenie opcjonalne jest oferowana elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, którą można otworzyć wykonując ruch stopą przed zderzakiem.
Poznań, wrzesień 2020 r. Modelem ID.3 Volkswagen otwiera nowy rozdział w historii motoryzacji – motoryzacji elektrycznej i zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju. Stylistyka nowego modelu świadczy o jego charakterze – ID.3 ma płynne kształty podkreślone miękkimi liniami, jego nadwozie jest kompaktowe i zwarte, a reflektory wyglądają jak oczy. Niski współczynnik oporu powietrza Cx równy 0,27 mocno przyczynia się do zwiększenia zasięgu samochodu.