„Z Warszawy na najbardziej na południe wysunięty przylądek Europy, Punta Marroqui w Hiszpanii, jest 3.580 km. Pokonanie tej trasy samochodem elektrycznym zajmuje trzy dni. Samochodem spalinowym trwałoby porównywalnie długo. Koszt ładowania jest przy tym o przynajmniej połowę niższy od kosztu tankowania auta spalinowego” – wylicza Bartłomiej Derski, dziennikarz portalu WysokieNapiecie.pl. W ramach projektu eRajd od kilku lat testuje on auta elektryczne różnych marek na trasach liczących po 7-8 tys. km. Tym razem na wymagającej trasie sprawdzony został Volkswagen ID.4.
Z silnikiem o mocy 235 kW (320 KM) nowy Golf R Variant jest najmocniejszym i najbardziej dynamicznym ze wszystkich Golfów kombi w historii. Więcej mocy i lepsze osiągi, liczne innowacje, jeszcze więcej przestrzeni i emocji – wszystko razem sprawia, że nowy Golf R Variant jest lepszy niż kiedykolwiek wcześniej. Za pośrednictwem 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej oraz napędu na cztery koła 4MOTION z funkcją R Performance Torque Vectoring, która należy do wyposażenia seryjnego, moment obrotowy o maksymalnej wartości 420 Nm trafia do każdego koła. Dzięki temu nowy Golf R Variant przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Golfa R Variant można opcjonalnie zamówić również z pakietem R Performance, który prędkość maksymalną zwiększa do 270 km/h. Pakiet R Performance zawiera również 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz dodatkowe profile jazdy – Special (tryb Nürburgring) i Drift (do jazdy poślizgiem). Volkswagen Golf R Variant kosztuje 209.890 zł.
Poznań, 3. sierpnia 2021 r. – Działalność biznesowa koncernu Volkswagen nadal rozwijała się pozytywnie i mimo trudnych warunków zewnętrznych w pierwszym półroczu 2021 roku uzyskano rekordowy zysk operacyjny. Motorem pozytywnego rozwoju były przede wszystkim marki premium – Audi i Porsche oraz Volkswagen Financial Services. Skutki pandemii Covid-19 i globalnego deficytu na rynku półprzewodników udało się skutecznie ograniczyć. Atrakcyjna paleta modeli koncernu cieszyła się na odradzających się rynkach wysokim popytem. Dzięki temu dostawy dla klientów – w porównaniu ze słabszym z powodu pandemii półroczem 2020 r. – wzrosły o 27,9 procent do 5 (3,9) milionów samochodów. Przychody ze sprzedaży zwiększyły się jeszcze bardziej, o 34,9 procent, do 129,7 (96,1) miliarda euro. Zysk operacyjny na poziomie 11,4 miliarda euro (w pierwszym półroczu 2020 r. przed zdarzeniami specjalnymi: -0,8) okazał się znacznie wyższy niż rekordowy zysk przed pandemią, w roku 2019, który wyniósł 10,0 miliardów euro (przed zdarzeniami specjalnymi). Operacyjna stopa zwrotu osiągnęła tym samym mocne 8,8 procent (w 1. półroczu przed zdarzeniami specjalnymi: -0,8). Główne przyczyny zwiększenia zysku to wysoka sprzedaż, optymalizacja oferty i cen, a także pozytywne efekty działań zabezpieczających dostawy surowców. Negatywny wpływ na zysk miały jednokrotne nakłady na restrukturyzację w wysokości 0,7 miliarda euro. Kontynuowano z sukcesem prace nad programem obniżenia kosztów stałych. W dziale samochodów uzyskano bardzo wysoki przepływ gotówki netto wynoszący 12,3 (-2,3) miliarda euro, co jest dowodem dużej efektywności modelu biznesowego w tym dziale. Płynność finansowa netto w dziale samochodów nadal rosła osiągając bardzo dobry poziom 35,0 miliardów euro. Przejęcie firmy Navistar i jego finansowe skutki nie zostały uwzględnione w prezentowanych wynikach. Na skutek nadzwyczaj dobrej sytuacji w pierwszym półroczu koncern Volkswagen podniósł o 0,5 punktu procentowego prognozę dotyczącą operacyjnej stopy zwrotu w całym 2021 roku do 6,0-7,5 procent.
Dzięki skutecznemu zarządzaniu, dużej dyscyplinie kosztowej oraz konsekwentnej realizacji strategii ACCELERATE Volkswagen zamknął pierwsze półrocze pozytywnym wynikiem. Mimo pandemii Covid-19 i braków na rynku półprzewodników, liczba samochodów dostarczonych klientom na całym świecie wzrosła do około 2,7 miliona egzemplarzy – to o 500.000 więcej niż rok wcześniej. Wzrost ten okazał się możliwy m.in. dzięki inteligentnemu zarządzaniu zapasami i dostawami. Zwiększyły się również udziały w rynku w niemal wszystkich regionach. Przychody, za sprawą znacznego wzrostu sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem, zwiększyły się o 42 procent do 40,7 miliardów euro (pierwsze półrocze 2020 r.: 28,6 mld euro). Zysk wzrósł o 3,3 miliarda euro w stosunku do ubiegłego roku osiągając poziom 1,8 miliarda euro – odpowiada to operacyjnej stopie zwrotu w wysokości 4,4 procent.
Z badania Volkswagena i InsightOut Lab wynika, że wielu respondentów jest gotowych na „przesiadkę” do hybryd typu plug-in. Wskazuje na to m.in. częstotliwość korzystania z samochodu oraz preferencje przy wyborze nowego auta. Na razie rozważanie zakupu PHEV deklaruje niemal co piąty respondent.
Hanower/Poznań, 30 lipca 2021 r. Volkswagen Samochody Dostawcze w pierwszej połowie roku 2021 odnotował wzrost sprzedaży i zysków. Pomimo wciąż trudnej, pandemicznej sytuacji na całym świecie, marka odnotowała zysk operacyjny po sześciu miesiącach tego roku w wysokości 87 milionów euro. W tym samym okresie roku ubiegłego wynosił on -334 mln euro. Wynik za cały rok 2020 również był ujemny. Na ubiegłoroczne wyniki duży wpływ miała pandemia koronawirusa, która spowodowała spadek sprzedaży, wstrzymanie produkcji i czasowe zamknięcie zakładów. W pierwszej połowie 2021 roku obroty wzrosły o 1,1 mld euro, do 5,3 mld euro.
Taigo – nowy model Volkswagena – w niedużym nadwoziu łączy charakter SUV-a, topową technologię rodem z klasy premium i stylowy design. Taigo oferuje ponadto daleko posuniętą możliwość personalizacji: zarówno wyglądu nadwozia, jak i wnętrza. Dach pięciomiejscowego Taigo delikatnie opada ku tyłowi, w stylu samochodów coupé, ale nie ogranicza przestrzeni nad głową pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Wyposażony standardowo w LED-owe reflektory, cyfrowy kokpit i systemy multimedialne najnowszej generacji, ten prawie 4,26-metrowy SUV coupé wyznacza nowy standard w swojej klasie.
Podwójny sukces: W wielkim głosowaniu na samochód użytkowy roku - „Best Vans 2021”, ponad 7600 czytelników niemieckich magazynów branżowych wydawanych przez wydawnictwo ETM, wybrało produkowanego wyłącznie w Polsce Nowego Caddy Cargo zwycięzcą w kategorii „samochód dostawczy”. Licząc od pierwszej generacji Caddy, model ten zdobył powyższy tytuł już 22 razy. Krótko mówiąc: Caddy wygrywał za każdym razem, gdy brał udział w plebiscycie. Volkswagen Transporter 6.1 natomiast, w tym roku już po raz dwunasty i po raz dziesiąty z rzędu, zdobył pierwsze miejsce w kategorii „samochody transportowe do 2,8 t”.
Stuttgart/Hanower, 28 lipca 2021 r. Podwójny sukces: W wielkim głosowaniu na samochód użytkowy roku - „Best Vans 2021”, ponad 7600 czytelników niemieckich magazynów branżowych wydawanych przez wydawnictwo ETM, wybrało produkowanego wyłącznie w Polsce Nowego Caddy Cargo zwycięzcą w kategorii „samochód dostawczy”. Licząc od pierwszej generacji Caddy, model ten zdobył powyższy tytuł już 22 razy. Volkswagen Transporter 6.1 natomiast, w tym roku już po raz dwunasty i po raz dziesiąty z rzędu, zdobył pierwsze miejsce w kategorii „samochody transportowe do 2,8 t”.
Poznań, 27 lipca 2021 r. Volkswagen Poznań nawiązał bliską współpracę z Kołem Naukowym Enactus Politechniki Poznańskiej działającym przy Wydziale Inżynierii Zarządzania, w ramach którego działający w nim studenci opracowali projekt EmerSense. System ten i związane z nim mu urządzenie mają za zadanie informowanie i ostrzeganie kierowców o zbliżającym się pojeździe uprzywilejowanym – jadącej na sygnale karetce pogotowia, straży pożarnej, czy policji. Projekt wszedł w fazę testową, w którą czynnie zaangażował się Volkswagen Poznań, udostępniając studentom na terenie fabryki we Wrześni trzy samochody różnych klas oraz pojazd pożarniczy Zakładowej Straży Pożarnej.