Nowy, w pełni elektryczny pojazd koncepcyjny ID. XTREME prezentuje ogromne możliwości i wszechstronność platformy MEB w pojazdach elektrycznych Volkswagena. Modyfikacje, które pozwoliły zwiększyć moc do 387 KM w połączeniu ze zwiększonymi prześwitem i rozstawem kół zapewniają ID. XTREME imponujące możliwości terenowe i przenoszą elektromobilność Volkswagena na wyższy poziom. Koncept opracowany w dziale rozwoju Volkswagena jest obecnie najmocniejszym modelem w rodzinie ID. Będzie można go podziwiać w butikowym salonie Volkswagen Home w Warszawie. Auto będzie tam możliwe do zobaczenia już 8 grudnia 2022 roku od 12:00 do 18:00.
Niemal 3 na 5 badanych wie, co oznacza pojęcie śladu węglowego. W porównaniu do badania z maja 2021 r. jest to nieco lepszy wynik. Choć widać progres, to wciąż duża grupa badanych błędnie definiuje lub nie wie, czym jest ślad węglowy.
Poznań/Wolfsburg, 5 grudnia 2022 roku – Grupa Volkswagen i jej założona w lipcu 2022 roku spółka, zajmująca się akumulatorami, PowerCo chcą przyspieszyć swoje działania dzięki szybkiej ekspansji w Ameryce Północnej. Prezes Grupy Volkswagen, Oliver Blume i kanadyjski minister innowacji, nauki i przemysłu Francois-Philippe Champagne podpisali aneks do porozumienia z sierpnia br. w celu znalezienia optymalnych lokalizacji dla fabryki ogniw w Kanadzie. Obie strony będą kontynuować nawiązaną w sierpniu współpracę w zakresie tworzenia łańcucha wartości akumulatorów, łańcuchów dostaw surowców oraz produkcji materiałów katodowych. Ponadto PowerCo i grupa Umicore planują poszerzyć współpracę związaną z dostawami materiałów katodowych dla Ameryki Północnej. We wrześniu obie firmy ogłosiły, że będą współpracować w Europie, tworząc spółkę joint venture zajmującą się m.in. produkcją materiałów katodowych.
Volkswagen wiosną przyszłego roku zaprezentuje nową generację modelu ID.3. Samochód rozpocznie najnowszy rozdział w historii sukcesu rodziny ID: do tej pory do klientów na całym świecie trafiło ponad pół miliona egzemplarzy. ID., zbudowanych na platformie MEB. Obecnie produkowany model ID.3 zjeżdża z taśmy zakładów w Zwickau i Dreźnie w Niemczech. W przyszłym roku do tej dwójki dołączy główna fabryka Volkswagena – w Wolfsburgu, co pozwoli zaspokoić rosnący popyt.
Bardzo często można spotkać się z dyskusjami o tym, czy samochody elektryczne naprawdę są przyszłością. Może inne rodzaje napędu są lepsze? Na przykład wodór. Naukowcy znaleźli już odpowiedź. „Wiele badań pokazało, że to właśnie napęd elektryczny jest najbardziej efektywny – z dużą przewagą nad innymi rozwiązaniami” – mówi prof. Maximilian Fichtner, ekspert z Instytutu Technologicznego w Karlsruhe. Volkswagen zebrał w pięciu punktach wszystko, co powinniście wiedzieć o zaletach napędu elektrycznego.
Poznań, 29 listopada 2022 r. Podczas wczorajszej uroczystej gali, która odbyła się w Warszawie, wręczono nagrody w piątej już edycji plebiscytu The Best of Moto. W jednej z kategorii eksperckich, dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu, główne wyróżnienie odebrał Volkswagen Poznań, za innowacyjny projekt odzyskiwania ciepła z procesów produkcyjnych i wykorzystania go do celów miejskich.
Poznań, 25 listopada 2022 r. Innowacyjny, designerski, w pełni elektryczny Volkswagen ID. Buzz otrzymał nagrodę w prestiżowym, organizowanym przez redakcję portalu Moto.pl konkursie – The Best of Moto 2022. Wyróżnienie dla tego nowego modelu, który na polskim rynku pojawi się w przyszłym roku, wręczone zostało w eksperckiej kategorii „Design Moto”.
Samochody elektryczne zyskują w USA coraz więcej zwolenników. Odpowiedzią Volkswagena na rosnący popyt jest uruchomienie seryjnej produkcji modelu ID.4 w zakładzie w Chattanooga. Gruntownie przeszkolona załoga fabryki jest gotowa na w pełni elektryczną przyszłość.
Nieco ponad 1/3 ankietowanych uważa, że „elektryki” są bardziej ekologiczne od aut spalinowych, biorąc pod uwagę sposób produkcji energii elektrycznej w Polsce. Odsetek ten jest niższy niż przed rokiem. To znak, że w naszym kraju edukacja na ten temat wciąż kuleje, ponieważ ekologiczną „wyższość” samochodów elektrycznych nad „spalinówkami” potwierdzają fachowe analizy.
Poznań, 16 listopada 2022 r. Pojazd może wykonywać wspomagane zmiany pasa ruchu na autostradzie, jeśli dźwignia kierunkowskazów zostanie na krótko dotknięta. Może korzystać z danych inteligencji zbiorowej lub uczyć się powtarzalnych manewrów parkowania: w nowym modelu ID. Buzz pojawiły się nowe, inteligentne systemy wsparcia kierowcy, które mogą uczynić jazdę jeszcze wygodniejszą, a także zwiększyć bezpieczeństwo. W ten sposób Volkswagen wypełnia swe zobowiązanie do jak najwcześniejszego udostępniania najnowszych technologii szerokiej grupie klientów.