To najmocniejsza wersja najpopularniejszego Volkswagena wszech czasów –właśnie rozpoczęło się odliczanie do światowej premiery nowego Golfa R, która będzie miała miejsce 4 listopada. Volkswagen w szybkim tempie zwiększa ofertę sportowych Golfów – po debiucie wersji GTI, GTE oraz GTD przyszedł czas na dynamicznego, najmocniejszego Golfa ósmej generacji, czyli nowego Golfa R. Tak jak wszystkie Golfy, również model z oznaczeniem R będzie produkowany w macierzystym zakładzie w Wolfsburgu.
Poznań, 29 października 2020 r. Z taśm produkcyjnych fabryki Volkswagen Poznań zjechały pierwsze egzemplarze kolejnej generacji modelu Volkswagena Caddy. Piąta generacja tego bestsellerowego modelu osadzona jest na platformie MQB, wykorzystywanej także w produkcji Golfa 8. Fakt zbudowania tego samochodu na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie, daje znacznie większe możliwości konstrukcyjne i wyposażeniowe pojazdu. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i czynią prowadzenie łatwiejszym. Korzystające z sieci internetowej systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi zamieniają Caddy w smartfona na kołach. Produkcja nowego modelu idzie w parze z szeroko zakrojonymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu w Poznaniu, w proces produkcyjny i szkolenie zespołu.
Poznań, 29 października 2020 r. Z taśm produkcyjnych fabryki Volkswagen Poznań zjechały pierwsze egzemplarze kolejnej generacji modelu Volkswagena Caddy. Piąta generacja tego bestsellerowego modelu, która została zbudowana ponad trzy miliony razy, osadzona jest na platformie MQB, wykorzystywanej także w produkcji Golfa 8. Fakt zbudowania tego samochodu na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie, daje znacznie większe możliwości konstrukcyjne i wyposażeniowe pojazdu. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i czynią prowadzenie łatwiejszym. Korzystające z sieci internetowej systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi, zamieniają Caddy w smartfona na kołach. Produkcja nowego modelu idzie w parze z szeroko zakrojonymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu w Poznaniu, w proces produkcyjny i szkolenie zespołu.
W piętnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają na temat nowoczesnych form finansowania zakupu i użytkowania samochodu elektrycznego. Gościem specjalnym tego odcinka jest Artur Łyczko – kierownik działu sprzedaży i współpracy z dealerami Volkswagen Financial Services. Gość podcastu przybliża słuchaczom narzędzia finansowe, za pomocą których można zostać użytkownikiem elektrycznego Volkswagena ID.3. Artur Łyczko mówi także o tym, która forma finansowania zapewnia najniższą ratę i jakie zalety dla przedsiębiorców ma leasing.
Klienci mogą już zamawiać nowy, flagowy model marki z Wolfsburga – Touarega w wersji R. Najmocniejszego Volkswagena wyceniono w Polsce na 395.990 zł. Pojazd ten dostępny jest jako hybryda typu plug-in, a jego zespół napędowy dysponuje łączną mocą 340 kW (462 KM). Z wystarczająco naładowanym akumulatorem, SUV Volkswagena potrafi poruszać się w trybie elektrycznym do prędkości 140 km/h. Wersja R, tak samo jak i pozostałe odmiany modelu, jest standardowo wyposażona w napęd na cztery koła – 4MOTION. W połączeniu ze swoim wysokim momentem obrotowym wynoszącym 700 Nm, Touareg R może ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony. Możliwe jest to nawet w elektrycznym trybie E-MODE.
Volkswagen ID.3 otrzymał w teście zderzeniowym organizacji Euro NCAP (European New Car Assessment) maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Pierwszemu seryjnemu modelowi Volkswagena skonstruowanemu na płycie podłogowej MEB przeznaczonej do aut elektrycznych, specjaliści Euro NCAP przyznali wysokie oceny we wszystkich kategoriach testowych – w dziedzinie ochrony dorosłych pasażerów, dzieci oraz niechronionych uczestników ruchu, jak również pod względem wyposażenia w systemy asystujące.
Poznań, 21. października 2020 – filtr antyalergiczny stosowany w nowych samochodach Grupy Volkswagen został wyróżniony w kategorii „Części i akcesoria motoryzacyjne” w konkursie „Produkt roku 2020” organizowanym przez czasopismo „autoEXPERT”. Grupa Volkswagen zdecydowała się wprowadzić filtr antyalergiczny z węglem aktywnym jako wyposażenie seryjne wszystkich modeli. Większość wyprodukowanych wcześniej aut również może być wyposażona w taki filtr.
Z danych Jato Dynamics wynika, że w pierwszej połowie 2019 roku udział SUV-ów w sprzedaży nowych samochodów na świecie wyniósł 34,3% . Na drugim miejscu pod względem popularności – z wynikiem 14,7% – znalazły się samochody kompaktowe. Fakt, że pod hasłem „SUV” kryją się auta różnej wielkości nie umniejsza ich rynkowego sukcesu. Trend ten doskonale rozumieją producenci samochodów – najwięksi oferują SUV-y w wielu segmentach.
Poznań, 19 października 2020 r. Dokładnie 15 lat temu, w roku 2005, w Zespole Szkół nr 1 w Swarzędzu rozpoczęła swe działanie pierwsza klasa pod patronatem Volkswagen Poznań. Przez lata współpraca systematycznie się poszerzała, a klasy pod patronatem spółki nie tylko w Swarzędzu, ale również we Wrześni, opuściło od tego momentu prawie 580 specjalistów – mechaników, mechatroników, elektromechaników i odlewników – z których niemal 88 procent znalazło później zatrudnienie w fabrykach Volkswagen Poznań.
Na torze Nürburgring za kierownicą Volkswagena ID.R – wyczynowego elektrycznego samochodu wyścigowego, który ma na swoim koncie liczne rekordy – zasiadł gość specjalny: Nico Rosberg, mistrz Formuły 1 z 2016 roku. Elektrycznym „bolidem” o mocy 500 kW (680 KM) były kierowca Formuły 1 zaliczył kilka okrążeń toru w regionie Eifel w Niemczech.