Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

ID.3 jest dla Volkswagena początkiem nowej epoki, epoki samochodów elektrycznych. Silnik tego modelu, będący jednym z komponentów modułowej platformy MEB, jest produkowany przez Volkswagen Group Components. Elektryczna jednostka napędowa jest – w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi i Diesla – mniej skomplikowana, a przez to na tyle mała, że mieści się w sportowej torbie. Jak działa elektryczny układ napędowy produkowany w fabryce w Kassel?

Więcej Pobierz PDF
18.11.2019

Wolfsburg/Poznań, 18. listopada 2019 – Koncern Volkswagen nadal mocno inwestuje w swoją przyszłość. W ramach 68. Sesji Planowania uchwalono plany inwestycyjne na lata 2020-2024*. Plany stały się przedmiotem obrad Rady Nadzorczej na jej piątkowym posiedzeniu i zostały przez Radę zatwierdzone. W ciągu najbliższych pięciu lat koncern Volkswagen zamierza wydać 60 miliardów euro na hybrydyzację, elektromobilność oraz cyfryzację. Odpowiada to nieco ponad 40 procentom inwestycji w nieruchomości, zakłady produkcyjne, wyposażenie oraz we wszystkie koszty badań i rozwoju w całym planowanym okresie. W porównaniu z poprzednią sesją planowania oznacza to wzrost o około 10 punktów procentowych. 33 miliardy euro z tej kwoty koncern zamierza przeznaczyć na rozwój samej elektromobilności.

Więcej Pobierz PDF

Volkswagen rozpoczął budowę linii produkcyjnej samochodów elektrycznych skonstruowanych w oparciu o modułową platformę MEB. Istniejąca fabryka w Chattanooga w 2022 roku stanie się miejscem produkcji aut elektrycznych Volkswagena przeznaczonych do sprzedaży na rynkach Ameryki Północnej. Poza tym w Chattanooga ma powstać linia montażu akumulatorów.

Więcej Pobierz PDF

Realizacja nowych pomysłów stylistycznych wymaga odwagi i swobody twórczej. O tym, dlaczego kabina nowego ID.3 nie jest typowym wnętrzem samochodowym, lecz przypomina nowoczesny, zdolny do przemieszczania się pokój mówi Alex Gebel – projektant wnętrz, który brał udział w projektowaniu kabiny Volkswagena ID.3.

Więcej Pobierz PDF

Rozpoczęcie produkcji modelu ID.3 sprawia, że pytanie o to, który rodzaj napędu ma przed sobą większą przyszłość staje się znowu aktualne. Wyjaśniamy na czym, według dzisiejszego stanu wiedzy, polegają najważniejsze zalety napędu elektrycznego w porównaniu z ogniwem paliwowym wykorzystującym wodór. I dlaczego decyzja Volkswagena, aby inwestować w rozwój elektrycznej mobilności jest słuszna.

Więcej Pobierz PDF

Światowy debiut studyjnego modelu ID. SPACE VIZZION będzie miał miejsce w Los Angeles 19 listopada, w przeddzień otwarcia Salonu Samochodowego. Nowy model z rodziny ID. to kolejny samochód stworzony z myślą o nowej erze w motoryzacji i odzwierciedlający nowy sposób myślenia o mobilności. ID. SPACE VIZZION to nowatorskie kombi, które aerodynamiczną sylwetkę typową dla aut klasy Gran Turismo łączy z przestronnością SUV-a. Design ID. SPACE VIZZION nawiązuje do stylistyki pozostałych modeli z rodziny ID., auto ma jednak własny charakter.

Więcej Pobierz PDF

W odlewni Volkswagen Poznań rozpoczęła się seryjna produkcja elementu obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3. Produkowanyw Poznaniu komponent trafia do zakładu w Kassel, gdzie powstaje elektryczny układ napędowy pierwszego modelu z rodziny ID. Wielkość produkcji tego elementu jest szacowana na pół miliona sztuk rocznie. Na zakup urządzeń i przebudowę niezbędnej infrastruktury spółka przeznaczyła ponad 40 milionów złotych. W hali o powierzchni 1.200 m2 zbudowano nowoczesną linię produkcyjną z maszynami odlewniczymi i służącymi do obróbki. Produkcja w odlewni Volkswagen Poznań jest neutralna pod względem emisji CO2.

Więcej Pobierz PDF

Marka Volkswagen zwiększa ofensywę aut elektrycznych w Chinach. W przyszłym roku do klientów trafi około 300.000 zelektryfikowanych samochodów. Do 2025 r. ich liczba sięgnie około miliona. Już za 3 lata Volkswagen będzie oferował na chińskim rynku 10 modeli wyłącznie elektrycznych, opartych na modułowej platformie MEB. W Guangzhou zaprezentowano zamaskowanego, studyjnego SUV-a – ID.Next – pokazanego wcześniej podczas IAA we Frankfurcie, który daje przedsmak tego, jak będzie wyglądał pierwszy model z rodziny ID. w Chinach. Jego produkcja rozpocznie się pod koniec 2020 roku. Model ID.3 będzie produkowany przez firmę SAIC VOLKSWAGEN w nowym zakładzie w Anting. W ten sposób Volkswagen podkreśla zaangażowanie w Chinach i zmierza do osiągnięcia celu, którym jest dostarczanie samochodów o neutralnym bilansie dwutlenku węgla.

Więcej

Elektryczna ofensywa Volkswagena nabiera tempa: 4 listopada oficjalnie rozpoczęto seryjną produkcję ID.3. Biały ID.3 – pierwszyegzemplarz kompaktowego Volkswagena z rodziny ID., samochodów elektrycznych nowej generacji – zjechał z linii montażowej. Świadkami tego wydarzenia byli Kanclerz dr Angela Merkel i Prezes Zarządu Grupy Volkswagen dr Herbert Diess. Do 2028 roku koncern Volkswagen planuje sprzedać na świecie około 22 miliony samochodów elektrycznych, napędzając w ten sposób rynek samochodów elektrycznych. Kluczową rolę w tym przedsięwzięciu odgrywa zakład w Zwickau: po raz pierwszy tak duża fabryka samochodów została przekształcona na produkcję wyłącznie aut elektrycznych. Inwestycja pochłonęła w sumie 1,2 mld euro. Już w przyszłym roku zakład w Zwickau wyprodukuje około 100.000 samochodów elektrycznych. Od 2021 r. z linii montażowej co roku będzie zjeżdżać do 330.000 aut elektrycznych, dzięki czemu zakład w Zwickau będzie największą i najbardziej wydajną fabryką samochodów elektrycznych w Europie oraz pionierem w transformacji sieci produkcyjnej Volkswagena na świecie.

Więcej

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.