Program „Mój elektryk”, w ramach którego można uzyskać rządową dopłatę do zakupu samochodu elektrycznego w wysokości 18 750 lub 27 000 zł działa od pół roku. Jedną z pierwszych firm, która nawiązała współpracę z Bankiem Ochrony Środowiska była spółka Volkswagen Financial Services. Przez pierwsze sześć miesięcy obowiązywania programu BOŚ rozpatrzył pozytywnie 113 wniosków złożnych przez VW FS, a łączna kwota dotacji przekroczyła 3 mln zł.
W 2021 roku Volkswagen rozpoczął projekt kompensacji śladu węglowego samochodów testowych z parku dziennikarskiego. Według założeń projektu, po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz może wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew dzięki współpracy Volkswagena z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. Późną jesienią 2021 roku w Rybołach, w niedalekim sąsiedztwie Puszczy Białowieskiej, zasadzono 17 tysięcy nowych drzew, których zakup sfinansowała marka Volkswagen.
Pilotażowy projekt inteligentnego planowania miejskiego: w Carmel w stanie Indiana firma Volkswagen analizuje dane dotyczące mobilności, aby zrozumieć przepływ ruchu drogowego. Producent samochodów wykorzystuje do tego projektu własne oprogramowanie.
Legenda wraca! Wraz z ID. Buzz i ID. Buzz Cargo Volkswagen przenosi DNA modelu T1 w teraźniejszość i przyszłość. Podobnie jak pierwszy VW Bus z 1950 roku, nowe modele są funkcjonalne, a jednocześnie wywołują wiele emocji. Ale jak tego dokonano? Projektanci Volkswagena przybliżają swoją pracę.
Poznań, 16 maja 2022 r. Nowy Multivan, to dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze samochód przełomowy, oznaczający olbrzymi skok technologiczny. Model ten po raz pierwszy bazuje na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB. Wykorzystanie platformy MQB pozwoliło konstruktorom i projektantom Nowego Multivana nie tylko stworzyć nowy design, ale również umieścić na jego pokładzie nowy, hybrydowy napęd typu plug-in, cyfrowe systemy infotainment oraz bogatą gamę systemów wspomagania kierowcy znanych dotąd z osobowych samochodów segmentu premium.
Najnowsze systemy wspomagające w Volkswagenie ID.5 otrzymały ocenę bardzo dobrą i zdobyły 4 punkty na 4 możliwe w testach Euro NCAP. Testujący byli pod wrażeniem innowacyjnych systemów w elektrycznym ID.5, podkreślali komfort i optymalny poziom wspomagania. Wprowadzając test wspomagania kierowcy, Euro NCAP rozszerzyło swój program poza klasyczny test zderzeniowy i wprowadziło klarowny system oceny komfortu i systemów wspomagania. Ma to na celu zapewnienie klientom wglądu w działanie najnowocześniejszych systemów wspomagania.
Wolfsburg/Poznań, 13 maja 2022 – Grupa Volkswagen wprowadzi na rynek w USA elektrycznego pick-upa i R-SUV-a. Decyzja została potwierdzona przez radę nadzorczą Grupy podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia.
Wolfsburg/Poznań, 13 maja 2022 – Grupa Volkswagen robi spore postępy w swojej transformacji w zrównoważonego, zorientowanego na oprogramowanie dostawcę usług mobilności, mimo niesprzyjających warunków. Podczas przemowy podczas wirtualnego dorocznego Walnego Zgromadzenia, prezes Herbert Diess powiedział: „Zrealizowaliśmy swoje cele w 2021 roku. Dzięki dobremu zarządzaniu kryzysowemu mamy stabilną sytuację finansową i wzmocniliśmy odporność. Równocześnie zrobiliśmy spore postępy we wprowadzaniu naszej strategii NEW AUTO. Pomimo wyzwań geopolitycznych i gospodarczych w 2022 r. będziemy kontynuować nasze działania w tym kierunku. Chcemy zmieniać świat mobilności.”
W czterdziestym drugim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia z Piotrem Stanisławskim, współtwórcą „Crazy Nauki”, największego bloga popularnonaukowego w Polsce. Tematem odcinka jest dezinformacja dotycząca elektromobilności i samochodów elektrycznych.
Ankietowani Polacy uważają, że nowe auta są drogie bez względu na rodzaj napędu. Jednocześnie większość badanych wie już o ekonomicznych przewagach aut elektrycznych nad spalinowymi. Dotyczy to zwłaszcza kosztów ładowania i tankowania oraz ceny zakupu auta.