Volkswagen udowadnia potencjał samochodów elektrycznych – w ciągu 6 minut i 5,336 sekund Volkswagen ID.R przejechał 20,8-kilometrową Północną Pętlę toru Nürburgring – szybciej niż jakikolwiek elektryczny samochód przed nim. Romain Dumas zasiadający za kierownicą ID.R poprawił obowiązujący dotąd rekord Petera Dumbrecka (GB, NIO EP9) z 2017 roku o 40,564 sekundy. Osiągając średnią prędkość przejazdu wynoszącą 206,96 km/h ID.R ponownie udowodnił, jak wydajne są elektryczne zespoły napędowe. Bezemisyjna wyścigówka, której silniki uzyskują łączną moc 500 kW (680 KM) jest zwiastunem seryjnych pojazdów Volkswagena z wyłącznie elektrycznym napędem należących do rodziny ID.
„W ubiegłym roku marka Volkswagen Samochody Użytkowe była mecenasem wydania „Polski na weekend” – od dwudziestu lat ulubionego przewodnika Polaków. Na targach książki głównym elementem stoiska wydawnictwa Pascal był wtedy Volkswagen California, doskonały samochód, o którym marzą wszyscy miłośnicy turystyki kempingowej. To właśnie ich głos zdecydował, że postanowiliśmy iść za ciosem i wydać „Europę na czterech kółkach” – mówi prezes wydawnictwa Pascal, Agnieszka Hetnał. Tym razem model Volkswagen California pojawił się na okładce najnowszego przewodnika jako symbol podróży i hasła w drodze jak w domu.
Wokół samochodów elektrycznych i sposobów ich eksploatacji narosło sporo mitów. Odpowiadając na często padające pytania związane z tego typu pojazdami, Volkswagen przejrzyście wyjaśnia z czym będzie wiązać się elektryczna rewolucja.
System ładowania elektrycznego Volkswagena ID.R to dzieło inżynierskie samo w sobie. Próba ustanowienia nowego rekordu przejazdu w kategorii aut elektrycznych na liczącej 20,8 km Północnej Pętli Nürburgringu może się powieść tylko wtedy, gdy akumulatory Volkswagena ID.R będą optymalnie naładowane. Żeby odnieść sukces francuski kierowca Romain Dumas na niemal trzykilometrowej prostej „Döttinger Höhe” na końcu Północnej Pętli musi mieć do dyspozycji pełną moc systemową wynoszącą 500 kW (680 KM).
Na pierwszy rzut oka szybki i głośny, na drugi – nowoczesny i zaskakujący – taki jest Golf GTI Aurora, którego Volkswagen prezentuje właśnie na dorocznym zlocie właścicieli GTI nad Wörthersee. Nowy wynalazek techniczny nie jest widoczny od razu, lecz dopiero po podniesieniu pokrywy bagażnika. Znajduje się w nim moduł holograficzny, który inżynierowie z Volkswagen Group Components doskonalili przez kilka miesięcy. Teraz wysokiej klasy sprzęt dźwiękowy w jedynym egzemplarzu Golfa GTI Aurory można obsługiwać intuicyjnie właśnie poprzez hologram. Nad Wörthersee ma miejsce światowa premiera tego wynalazku.
20,832 km, 73 zakręty, w wielu miejscach różnice wysokości: taka jest Północna Pętla Nürburgringu. Volkswagen wybrał ten znany na całym świecie tor, żeby ustanowić na nim nowy rekord przejazdu w kategorii samochodów elektrycznych. Do walki o rekord stanie Volkswagen ID. R. Ustanowienie najszybszego czasu przejazdu Północnej Pętli jest dla aut seryjnych i wyścigowych swoistym świadectwem dojrzałości. Aktualny rekord w kategorii samochodów z napędem elektrycznym wynosi 6 minut 45,90 sekund i został ustanowiony w 2017 roku przez Brytyjczyka Petera Dumbrecka w modelu NIO EP9.
Poznań – Nie mogło być lepiej: T-Cross, najnowszy członek rodziny Volkswagena, zdobył pięć gwiazdek w teście Euro NCAP. Nowy miejski SUV sprawdził się w nim znakomicie i zdobył najwyższe noty we wszystkich kategoriach w segmencie małych aut. Zdaniem niezależnych specjalistów najnowszy crossover Volkswagena spełnia najbardziej rygorystyczne normy bezpieczeństwa.
Wprowadzając Grand Californię do sprzedaży Volkswagen Samochody Użytkowe poszerza ofertę kamperów o nowy, większy model. Znana już California – skonstruowana na bazie następcy kultowego modelu Bulli – pozostanie doskonałą propozycją dla tych, którzy swój kompaktowy, rekreacyjny samochód zamierzają wykorzystywać także na co dzień jako vana. Nowym, większym modelem będzie teraz Grand California, która stwarza swoim pasażerom zupełnie nowe możliwości. Grand Californię skonstruowano w oparciu o Volkswagena Craftera, dlatego jest ona dłuższa, szersza i wyższa niż znana California T6. Większy rozmiar sprawił, że nowy model można było wyposażyć w łazienkę, większy przedział sypialny w tylnej części kabiny, kuchnię z pełnym wyposażeniem oraz jasny, stylowy salon, w którym można stanąć wyprostowanym. Żeby spełnić różnorodne wymagania stawiane samochodom rekreacyjnym, Grand California jest oferowana w dwóch wersjach różniących się rozstawem osi oraz wysokością dachu; samochód można też w ramach opcji zamówić z napędem na cztery koła 4MOTION zamiast z napędem na przednią oś.
Wprowadzając Grand Californię do sprzedaży Volkswagen Samochody Użytkowe poszerza ofertę kamperów o nowy, większy model. Znana już California – skonstruowana na bazie następcy kultowego modelu Bulli – pozostanie doskonałą propozycją dla tych, którzy swój kompaktowy, rekreacyjny samochód zamierzają wykorzystywać także na co dzień jako vana. Nowym, większym modelem będzie teraz Grand California, która stwarza swoim pasażerom zupełnie nowe możliwości. Grand Californię skonstruowano w oparciu o Volkswagena Craftera, dlatego jest ona dłuższa, szersza i wyższa niż znana California T6. Większy rozmiar sprawił, że nowy model można było wyposażyć w łazienkę, większy przedział sypialny w tylnej części kabiny, kuchnię z pełnym wyposażeniem oraz jasny, stylowy salon, w którym można stanąć wyprostowanym. Żeby spełnić różnorodne wymagania stawiane samochodom rekreacyjnym, Grand California jest oferowana w dwóch wersjach różniących się rozstawem osi oraz wysokością dachu; samochód można też w ramach opcji zamówić z napędem na cztery koła 4MOTION zamiast z napędem na przednią oś.
Nowoczesne samochody są coraz bardziej skomputeryzowane i coraz inteligentniejsze. Wszelkie systemy i funkcje znajdujące się w ich wyposażeniu muszą ze sobą współdziałać, dlatego oprogramowanie odgrywa coraz ważniejszą rolę. Golf ósmej generacji, który zostanie wyposażony w funkcję „Digital Key”, po raz kolejny będzie wyznaczać standardy w swojej klasie – także w zakresie łączności ze światem zewnętrznym.