Poznań/Hanower/Monachium, 2 listopada 2020 r. Volkswagen Samochody Dostawcze wprowadza na rynek nowego Caddy. Piąta generacja tego cieszącego się ogromnym powodzeniem modelu, którego wyprodukowano ponad trzy miliony egzemplarzy, pojawi się na rynku jako rodzinny MPV, jako miejski samochód dostawczy, jako kamper oraz w wersji Kombi . Po raz pierwszy wszechstronny Caddy bazuje na modułowej platformie dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB), stosowanej również w Golfie 8. Wraz z najnowszą wersją MQB, do gamy Caddy wchodzi wiele nowych rozwiązań technicznych. Innowacyjne systemy wspomagania jazdy, takie jak Travel Assist i nowa funkcja hamowania podczas skręcania w przypadku wykrycia pojazdu zbliżającego się z naprzeciwka, sprawiają, że prowadzenie Caddy jest łatwiejsze i bezpieczniejsze. Systemy infotainment połączone z siecią internetową i cyfrowe elementy obsługi sprawiają, że nowy Caddy to niemal smartfon na kołach. Nowy system podwójnego wtrysku Twindosing zamienia tlenek azotu - NOx emitowany przez wydajne turbodoładowane silniki wysokoprężne, w wodę i w nieszkodliwy azot. Nadwozie ma nowy, charyzmatyczny wygląd, a wnętrze zostało w najdrobniejszych szczegółach zaprojektowane na nowo. Jednocześnie, przestrzeń oferowana przez ten wielofunkcyjny, kompaktowy samochód jest znacznie większa niż u poprzednika.
Po spowodowanym pandemią spadku sprzedaży w pierwszym półroczu, sytuacja marki Volkswagen Samochody Osobowe w okresie od lipca do września znacznie się poprawiła. W trzecim kwartale 2020 roku marka dostarczyła klientom na całym świecie 1,5 miliona samochodów, czyli niemal tyle samo, ile rok wcześniej (-2,7 procent). Od stycznia do września spadek dostaw wyniósł jednak 18,6 procent. Stopniowa poprawa znajduje swój wyraz w danych finansowych marki: przychód ze sprzedaży po dziewięciu miesiącach wyniósł 47,2 miliarda euro, co oznacza, że był o 27,9 procent mniejszy niż w poprzednim roku. Po pierwszym półroczu spadek w stosunku do stanu sprzed roku wynosił jeszcze 35,3 procent. Zysk operacyjny w wysokości 522 milionów euro przed zdarzeniami specjalnymi oznacza, że w trzecim kwartale marka powróciła do strefy zysków. Rezultat operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi zwiększył się po dziewięciu miesiącach do -1,0 miliarda euro (w pierwszym półroczu wyniósł -1,5 miliarda euro).
Poznań, 2. listopada 2020 – Pavel Šolc objął stanowisko Prezesa Zarządu Volkswagen Group Polska, największej spółki importerskiej w Polsce. Zastąpił dra Wolfa-Stefana Spechta, który po zakończonym kontrakcie, w centrali koncernu objął stanowisko Head of Group National Sales Companies Steering and Group Mobility.
To najmocniejsza wersja najpopularniejszego Volkswagena wszech czasów –właśnie rozpoczęło się odliczanie do światowej premiery nowego Golfa R, która będzie miała miejsce 4 listopada. Volkswagen w szybkim tempie zwiększa ofertę sportowych Golfów – po debiucie wersji GTI, GTE oraz GTD przyszedł czas na dynamicznego, najmocniejszego Golfa ósmej generacji, czyli nowego Golfa R. Tak jak wszystkie Golfy, również model z oznaczeniem R będzie produkowany w macierzystym zakładzie w Wolfsburgu.
Poznań, 29 października 2020 r. Z taśm produkcyjnych fabryki Volkswagen Poznań zjechały pierwsze egzemplarze kolejnej generacji modelu Volkswagena Caddy. Piąta generacja tego bestsellerowego modelu osadzona jest na platformie MQB, wykorzystywanej także w produkcji Golfa 8. Fakt zbudowania tego samochodu na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie, daje znacznie większe możliwości konstrukcyjne i wyposażeniowe pojazdu. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i czynią prowadzenie łatwiejszym. Korzystające z sieci internetowej systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi zamieniają Caddy w smartfona na kołach. Produkcja nowego modelu idzie w parze z szeroko zakrojonymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu w Poznaniu, w proces produkcyjny i szkolenie zespołu.
Poznań, 29 października 2020 r. Z taśm produkcyjnych fabryki Volkswagen Poznań zjechały pierwsze egzemplarze kolejnej generacji modelu Volkswagena Caddy. Piąta generacja tego bestsellerowego modelu, która została zbudowana ponad trzy miliony razy, osadzona jest na platformie MQB, wykorzystywanej także w produkcji Golfa 8. Fakt zbudowania tego samochodu na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie, daje znacznie większe możliwości konstrukcyjne i wyposażeniowe pojazdu. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i czynią prowadzenie łatwiejszym. Korzystające z sieci internetowej systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi, zamieniają Caddy w smartfona na kołach. Produkcja nowego modelu idzie w parze z szeroko zakrojonymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu w Poznaniu, w proces produkcyjny i szkolenie zespołu.
W piętnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają na temat nowoczesnych form finansowania zakupu i użytkowania samochodu elektrycznego. Gościem specjalnym tego odcinka jest Artur Łyczko – kierownik działu sprzedaży i współpracy z dealerami Volkswagen Financial Services. Gość podcastu przybliża słuchaczom narzędzia finansowe, za pomocą których można zostać użytkownikiem elektrycznego Volkswagena ID.3. Artur Łyczko mówi także o tym, która forma finansowania zapewnia najniższą ratę i jakie zalety dla przedsiębiorców ma leasing.
Klienci mogą już zamawiać nowy, flagowy model marki z Wolfsburga – Touarega w wersji R. Najmocniejszego Volkswagena wyceniono w Polsce na 395.990 zł. Pojazd ten dostępny jest jako hybryda typu plug-in, a jego zespół napędowy dysponuje łączną mocą 340 kW (462 KM). Z wystarczająco naładowanym akumulatorem, SUV Volkswagena potrafi poruszać się w trybie elektrycznym do prędkości 140 km/h. Wersja R, tak samo jak i pozostałe odmiany modelu, jest standardowo wyposażona w napęd na cztery koła – 4MOTION. W połączeniu ze swoim wysokim momentem obrotowym wynoszącym 700 Nm, Touareg R może ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony. Możliwe jest to nawet w elektrycznym trybie E-MODE.
Volkswagen ID.3 otrzymał w teście zderzeniowym organizacji Euro NCAP (European New Car Assessment) maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Pierwszemu seryjnemu modelowi Volkswagena skonstruowanemu na płycie podłogowej MEB przeznaczonej do aut elektrycznych, specjaliści Euro NCAP przyznali wysokie oceny we wszystkich kategoriach testowych – w dziedzinie ochrony dorosłych pasażerów, dzieci oraz niechronionych uczestników ruchu, jak również pod względem wyposażenia w systemy asystujące.
Poznań, 21. października 2020 – filtr antyalergiczny stosowany w nowych samochodach Grupy Volkswagen został wyróżniony w kategorii „Części i akcesoria motoryzacyjne” w konkursie „Produkt roku 2020” organizowanym przez czasopismo „autoEXPERT”. Grupa Volkswagen zdecydowała się wprowadzić filtr antyalergiczny z węglem aktywnym jako wyposażenie seryjne wszystkich modeli. Większość wyprodukowanych wcześniej aut również może być wyposażona w taki filtr.