Światowy debiut studyjnego modelu ID. SPACE VIZZION będzie miał miejsce w Los Angeles 19 listopada, w przeddzień otwarcia Salonu Samochodowego. Nowy model z rodziny ID. to kolejny samochód stworzony z myślą o nowej erze w motoryzacji i odzwierciedlający nowy sposób myślenia o mobilności. ID. SPACE VIZZION to nowatorskie kombi, które aerodynamiczną sylwetkę typową dla aut klasy Gran Turismo łączy z przestronnością SUV-a. Design ID. SPACE VIZZION nawiązuje do stylistyki pozostałych modeli z rodziny ID., auto ma jednak własny charakter.
W odlewni Volkswagen Poznań rozpoczęła się seryjna produkcja elementu obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3. Produkowanyw Poznaniu komponent trafia do zakładu w Kassel, gdzie powstaje elektryczny układ napędowy pierwszego modelu z rodziny ID. Wielkość produkcji tego elementu jest szacowana na pół miliona sztuk rocznie. Na zakup urządzeń i przebudowę niezbędnej infrastruktury spółka przeznaczyła ponad 40 milionów złotych. W hali o powierzchni 1.200 m2 zbudowano nowoczesną linię produkcyjną z maszynami odlewniczymi i służącymi do obróbki. Produkcja w odlewni Volkswagen Poznań jest neutralna pod względem emisji CO2.
Marka Volkswagen zwiększa ofensywę aut elektrycznych w Chinach. W przyszłym roku do klientów trafi około 300.000 zelektryfikowanych samochodów. Do 2025 r. ich liczba sięgnie około miliona. Już za 3 lata Volkswagen będzie oferował na chińskim rynku 10 modeli wyłącznie elektrycznych, opartych na modułowej platformie MEB. W Guangzhou zaprezentowano zamaskowanego, studyjnego SUV-a – ID.Next – pokazanego wcześniej podczas IAA we Frankfurcie, który daje przedsmak tego, jak będzie wyglądał pierwszy model z rodziny ID. w Chinach. Jego produkcja rozpocznie się pod koniec 2020 roku. Model ID.3 będzie produkowany przez firmę SAIC VOLKSWAGEN w nowym zakładzie w Anting. W ten sposób Volkswagen podkreśla zaangażowanie w Chinach i zmierza do osiągnięcia celu, którym jest dostarczanie samochodów o neutralnym bilansie dwutlenku węgla.
Elektryczna ofensywa Volkswagena nabiera tempa: 4 listopada oficjalnie rozpoczęto seryjną produkcję ID.3. Biały ID.3 – pierwszyegzemplarz kompaktowego Volkswagena z rodziny ID., samochodów elektrycznych nowej generacji – zjechał z linii montażowej. Świadkami tego wydarzenia byli Kanclerz dr Angela Merkel i Prezes Zarządu Grupy Volkswagen dr Herbert Diess. Do 2028 roku koncern Volkswagen planuje sprzedać na świecie około 22 miliony samochodów elektrycznych, napędzając w ten sposób rynek samochodów elektrycznych. Kluczową rolę w tym przedsięwzięciu odgrywa zakład w Zwickau: po raz pierwszy tak duża fabryka samochodów została przekształcona na produkcję wyłącznie aut elektrycznych. Inwestycja pochłonęła w sumie 1,2 mld euro. Już w przyszłym roku zakład w Zwickau wyprodukuje około 100.000 samochodów elektrycznych. Od 2021 r. z linii montażowej co roku będzie zjeżdżać do 330.000 aut elektrycznych, dzięki czemu zakład w Zwickau będzie największą i najbardziej wydajną fabryką samochodów elektrycznych w Europie oraz pionierem w transformacji sieci produkcyjnej Volkswagena na świecie.
Marka Volkswagen Samochody Osobowe kontynuowała wzrost również w trzecim kwartale bieżącego roku obrachunkowego. Przy nieco mniejszej sprzedaży, Volkswagen w ciągu dziewięciu miesięcy 2019 roku zwiększył zysk – w porównaniu z poprzednim rokiem – o 4,7 procent do 65,4 miliardów euro. Na wzrost zysku wpłynęły przede wszystkim lepsza gama modeli i odpowiednia polityka cenowa. Zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi zwiększył się o 35 procent do 3,2 miliardów euro – w porównywalnym okresie poprzedniego roku na zysk operacyjny negatywnie wpłynęło przejście na procedurę homologacyjną WLTP. Operacyjna stopa zwrotu przed zdarzeniami specjalnymi do końca września zwiększyła się o 4,8 procent (w poprzednim roku: 3,7 procent).
Ranking przygotowany przez magazyn „Press” i „Press-Service Monitoring Mediów” pokazuje wizerunek marek w publikacjach prasowych i cyfrowych oraz w mediach społecznościowych. W sumie przeanalizowano ponad 2 miliony publikacji prasowych, ponad 10 milionów publikacji w internecie i ponad 61 milionów wzmianek w social mediach. W badaniu uwzględniono aż 500 marek, które reprezentują 50 branż - Volkswagen uplasował się na pierwszym miejscu w kategorii „samochody popularne”.
Effie Awards to największy konkurs marketingowy na świecie, który po raz pierwszy zorganizowano w 1968 roku w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Od 1999 roku licencję na prowadzenie konkursu w Polsce ma Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Polska jest w gronie 52 krajów, które mają przywilej organizowania konkursu. Effie Awards nagradza i promuje kampanie oraz rozwiązania marketingowe marek wyróżniających się na rynku lokalnym najbardziej efektywnymi działaniami oraz doskonałymi wynikami biznesowymi. Kampania „Volkswagen, samochód taki jak Ty” dotyczyła całkowitych kosztów użytkowania auta, tzw. total cost of ownership (TCO). Szczegółowe dane na ich temat w odniesieniu do modeli Volkswagena i w porównaniu z konkurentami zebrano pod hasłem „Twoje Centrum Oszczędności”.
Poznań, 30 października 2019 r. Na początku lat ’70 XX w., przemysł samochodowy szukał alternatywnych, przyjaznych dla środowiska i przyszłościowych systemów napędowych. Związane to było przede wszystkim z rosnącą już wtedy świadomością coraz bardziej ograniczonych zasobów, zwłaszcza w obliczu trwającego w tych latach kryzysu naftowego. Jednym z pionierów rozwoju takich koncepcji był już wtedy koncern Volkswagen, który w roku 1972 zaprezentował pierwszy w historii w pełni elektryczny samochód dostawczy, Volkswagen T2 Elektro transporter.
Przyjazne środowisku układy napędowe oraz nowatorskie systemy bezpieczeństwa, komfort i ponadczasowa stylistyka: nowy Golf wyznacza standardy w wielu dziedzinach. Golf ósmej generacji wzbudził ogromne zainteresowanie – i to z bardzo wielu powodów. Zaprezentowany właśnie nowy model wyznacza standardy w dziedzinie łączności i obsługi, przyjaznych środowisku układów napędowych oraz bezpieczeństwa, komfortu i stylistyki. Jakie są najważniejsze innowacje i na czym polega postęp w stosunku do poprzedniej generacji Golfa? Oto krótki przegląd.
Nowy Golf to prawdziwa rewolucja – niekwestionowany lider segmentu „kompaktów” stał się teraz jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie. Karlheinz Hell, odpowiedzialny w Volkswagenie za rozwój modeli kompaktowych (np. Golfa, T-Roca i Tiguana), opisuje ważne cechy ósmej generacji Golfa.